Piloti Mercedesu vnímají ze strany Ferrari před prvním závodem sezóny velkou hrozbu. Podle Lewise Hamiltona něco skrývají a Nico Rosberg varuje, že v závodním režimu jim bude italský tým velmi vyrovnaným soupeřem.
"Myslím, že letos se celé pole zdá být vyrovnanější. Ferrari má podle mě něco v rukávu. Osobně se domnívám, že tento víkend nám budou mnohem blíže, než o tom hovořili. Přijíždějí jako ti pomalejší, ale může odjíždět jako ti rychlejší," uvádí Hamilton, podle kterého může být Scuderia rychlejší, než se mnozí domnívají.
"Ferrari je obrovskou hrozbou. Během testování byli extrémně blízko našemu tempu. Samozřejmě, že nevíte, kolik měli benzínu, bereme to však velmi vážně a musíme si dávat pozor. Za dva dny to poznáme," pokračuje Rosberg.
Podle Sebastiana Vettela jim to ale bude ještě chvíli trvat, než se ukáže, jak na tom vlastně jsou: "Myslím, že jsme na správné cestě a děláme pokroky. Totéž platilo loni. Během zimy jsme dosáhli pokroku, ale jestli bude dostatečně velký, na to si musíme pár závodů počkat. Naším cílem je věci otočit. Nemyslím si, že to bude překvapení, když řeknu, že Mercedes je stále favoritem. Pokusíme se ale o to, abychom v budoucnu byli favorité my."
"Mercedes jsou na začátku favoritem - zdají se být spolehliví a velmi rychlí. V Barceloně jsme byli blíže než minulý rok, obzvlášť v závodě. Ale ohromný pokrok dosáhlo i Toro Rosso. Měli už loni dobré auto, ale s Ferrari budou o celkem dost silnější," upozorňuje Vettel na dceřinou stáj Red Bullu.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.