Renault po odhalení nových barev oznámil, že má v Austrálii výkonnější a spolehlivější motor než při posledních předsezónních testech v Barceloně.
Již před zahájením testů potvrdil, že během zimy našel přibližně půl sekundy na kolo a že další vylepšení jsou na cestě. A první další kroky vpřed bude chtít potvrdit již tento víkend v Melbourne, kam přivezl další nové díly.
"Na novém motoru je nová věc, jde v první řadě a hlavně o to, aby fungoval o něco lépe, měl vyšší výkon a aby také byl spolehlivější. Musím to zaklepat na dřevo - doufám, že se toho o víkendu dočkáme," přibližuje ředitel závodního týmu Cyril Abiteboul pro Autosport.
Poté již s úsměvem vzpomíná na nepříjemný začátek loňské sezóny: "Teď se směju, protože loni jsem si po příletu do Melbourne zapnul mobil a viděl jsem zprávu od Christiana Hornera. Psal, že po 46 kilometrech se jim pokazil motor. To jsou ty věci, které bych nechtěl, abychom opakovali. Proto je spolehlivost pro tento víkend velkým cílem."
"Budeme mít také kapacitu na získání veškeré výkonnosti, která je v motoru. Loni jsme v takové pozici z několika důvodů nebyli - souviselo to s hardwarem a softwarem. Mělo by tedy dojít ke zvýšení výkonnosti a také spolehlivosti," očekává šéf Renaultu.
Pokud jde o samotné auto, to bude podle Boba Bella skoro stejné jako v Barceloně: "Bude velmi podobné, abych byl upřímný. Vždy jsme měli za cíl odjet dva zimní testy se specifikací, která by byla hodně podobná tomu, s čím nastoupíme v Melbourne."
"Budeme schopni na něj nasadit nové přední křídle, ale uděláme to až tehdy, kdy bude řádně ověřeno a připraveno. Neuspěcháme to. Obecně řečeno, auto bude velmi podobné," dodává technický ředitel Renault před prvním závodním víkendem sezóny 2016.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.