Renault po odhalení nových barev oznámil, že má v Austrálii výkonnější a spolehlivější motor než při posledních předsezónních testech v Barceloně.
Již před zahájením testů potvrdil, že během zimy našel přibližně půl sekundy na kolo a že další vylepšení jsou na cestě. A první další kroky vpřed bude chtít potvrdit již tento víkend v Melbourne, kam přivezl další nové díly.
"Na novém motoru je nová věc, jde v první řadě a hlavně o to, aby fungoval o něco lépe, měl vyšší výkon a aby také byl spolehlivější. Musím to zaklepat na dřevo - doufám, že se toho o víkendu dočkáme," přibližuje ředitel závodního týmu Cyril Abiteboul pro Autosport.
Poté již s úsměvem vzpomíná na nepříjemný začátek loňské sezóny: "Teď se směju, protože loni jsem si po příletu do Melbourne zapnul mobil a viděl jsem zprávu od Christiana Hornera. Psal, že po 46 kilometrech se jim pokazil motor. To jsou ty věci, které bych nechtěl, abychom opakovali. Proto je spolehlivost pro tento víkend velkým cílem."
"Budeme mít také kapacitu na získání veškeré výkonnosti, která je v motoru. Loni jsme v takové pozici z několika důvodů nebyli - souviselo to s hardwarem a softwarem. Mělo by tedy dojít ke zvýšení výkonnosti a také spolehlivosti," očekává šéf Renaultu.
Pokud jde o samotné auto, to bude podle Boba Bella skoro stejné jako v Barceloně: "Bude velmi podobné, abych byl upřímný. Vždy jsme měli za cíl odjet dva zimní testy se specifikací, která by byla hodně podobná tomu, s čím nastoupíme v Melbourne."
"Budeme schopni na něj nasadit nové přední křídle, ale uděláme to až tehdy, kdy bude řádně ověřeno a připraveno. Neuspěcháme to. Obecně řečeno, auto bude velmi podobné," dodává technický ředitel Renault před prvním závodním víkendem sezóny 2016.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.