Renault, který před letošní sezónou převzal Lotus, ve středu v Austrálii ukázal nové závodní barvy, které bude používat.
Francouzský tým při prezentaci svého závodního týmu v únoru a v předsezónních testech použil zejména černou barvu s některými žlutými prvky a bílými nápisy sponzorů - upozornil ale, že jde pouze o přechodnou záležitost.
Až dnes v Melbourne ukázal (a opět na starém předváděcím voze), jaké zbarvení bude používat v závodní sezóně 2016. A dle očekávání vsadil převážně na zlatožlutou doplněnou o některé černé části na křídlech, bočnicových panelech a nápisech sponzorů.
Ta da!! pic.twitter.com/hrHX95Cn0t
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) March 16, 2016Video z australského představení nových barev Renaultu
"Vůbec první F1 vůz Renaultu, RS01, vyjel na trať v žluté a bílé v roce 1977 a toto poslední zbarvení je poklonou tomuto hrůzu nahánějícímu autu. Abychom vytvořili hmatatelnější pouta mezi vozy Renault Sport a Renault Sport Racing, tak jsme také použili barvy, které ukazují matnou bílou, která je dostupná na Renault Clio RS Trophy.
Přidali jsme nějaké současné prvky, aby RS16 vynikalo. Použili jsme barvy metalízy, která bude odrážet světla v nočních závodech, vzor diamantu na zádi vozu zapadá do naší nové identity značky a záblesky zlaté znázorňují, že se chceme vrátit na špici," vysvětluje šéf závodního týmu Cyril Abiteboul.
Další fotografie najdete zde:
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.