Odborný konzultant Red Bullu, Helmut Marko, v rozhovoru pro oficiální stránky F1 okomentoval situaci týmu, jezdce i jejich šance v nadcházející sezóně.
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se několikrát nechal slyšet, že jeho tým není v F1 kvůli účasti, ale kvůli výhře. Poslední vítězství však datují do roku 2014, konkrétně se jednalo o závod v Belgii, kde se radoval Daniel Ricciardo.
Hlavním problémem je podle nich motor Renault, na který si často velmi stěžovali. V minulém roce tak Mateschitz hrozil dokonce vystoupením z F1. Odborný konzultant týmu, Helmut Marko, nyní prozradil, proč se zatím rozhodli zůstat.
"Nejprve jsme v krátké době sehnali motory: Ferrari a TAG Heuer. Také jsme hodně očekávali od nezávislého motoru, neboť by to pomohlo vyřešit naše problémy. Bohužel se to nakonec nepodařilo, takže vlastně stále není jasné, co s námi v budoucnu bude. Žádné jednání nám zatím nepřineslo kýžený výsledek a stále nevíme, jak nezávislý tým může získat konkurenceschopný motor," komentuje situaci dvaasedmdesátiletý Rakušan.
Jednu z možností vidí v loterii. "Týmy by se rozdělily na tovární a ty další. A losovalo by se o motor. Tak byste alespoń měli šanci," vtipkuje. Ani nejlepší auto a jezdec totiž prý nemůže přebít nedostatky na straně motoru.
V jeho očích je to všechno uděláno naschvál a ačkoliv chápe pozici Mercedesu i Ferrari, FIA by podle něj měla jednat. Spolupráci s TAG Heuer si však zatím pochvaluje a ačkoliv zmenšení ztráty na vedoucí týmy bude trvat, věří, že jdou správným směrem.
Na vývoji motoru se však tým nepodílí. "Dostaneme motor a ten dáme do auta. Tečka. Nesmíme se ho jinak dotknout a měnit software či mapování. Musíme vzít, co dostaneme. Musím však říci, že Renault jednal v minulosti férově a očekávám, že v tom budou pokračovat," poznamenal s tím, že Renaultu kvůli změnám v týmu bude zřejmě ještě dva roky trvat, než se dostanou na úroveň Red Bullu. "My jsme pro ně tedy nyní tou nejlepší možnou sázkou. Nebylo by chytré, kdybychom nedostali stejné vybavení," upozorňuje.
Na vítězství to však zatím nevidí (pokud by nepřišly výjimečné okolnosti jako například lehký déšť či chyby ostatních) a dokonce se domnívá, že na začátku sezóny a to především první polovinu roku před Red Bully budou i piloti ze sesterského Toro Rosso poháněné loňskou specifikací motoru Ferrari.
"Jakmile nemáte konkurenceschopný motor, nejste konkurenceschopní a v dnešní době je to především o motoru. Mercedes a Ferrari jsou před námi, bojovat budeme s Force Indií a Williamsem. Pokusíme se dostat Williams. Myslím, že můžeme být na konci třetí, což ale není dostatečně dobré. Musíme brzy získat konkurenceschopný motor," popisuje Marko.
Byl také dotázán na případný přestup Maxe Verstappena do Red Bullu. Ohledně nizozemského mladíka je však zdrženlivý. "Náš juniorský program je založen na výkonnosti. Žádná přestřelka, ale je to jasné: kdo nemá výsledky, odchází. Uvidíme, jak se mu bude dařit. Druhá sezóna je mnohdy náročnější než ta první."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.