Nový formát kvalifikace neodpovídá návrhu, který podal Bernie Ecclestone. Ten si teď není jistý tím, zda změny budou mít vůbec nějaký vliv. Udělalo se tedy zbytečně mnoho povyku pro nic?
Ecclestone poté, co týmy včera v elektronickém hlasování změny schválily v rámci Strategické skupiny a F1 komise (více zde), uvedl, že by se raději přidržel loňského formátu s tím, že by vítězi předchozího závodu dostávali v sobotu časové penalizace.
Připouští, že si poslední úpravou kvalifikace není jistý, ale zároveň přiznává, že pro změny hlasoval i on, protože měl pocit, že se něco musí udělat pro to, aby se startovní rošt mohl trochu promíchat.
"Hlasoval jsem pro ně, protože si myslím, že jsme museli něco udělat. Nejsem si obzvlášť jistý tím, že tím dosáhneme toho, čeho jsme chtěli, ale musíme to zkusit a uvidíme," vysvětluje svůj postoj šéf Formule 1 pro Sky Sports.
"Chtěl jsem nechat kvalifikaci takovou, jakou jsme ji měli, protože si myslím, že je v určitých směrech více vzrušující než závod. Kdokoliv by pak vyhrál ten poslední závod před kvalifikací, tak bychom přišli s takovým formátem, že bychom mu přičetli čas k jeho kvalifikaci, abychom to na roštu promíchali," sděluje Ecclestone, jaký byl jeho nápad.
"Stále věřím, že by ten kluk vyhrál závod, měl by však aspoň trochu problém a my bychom mohli být svědky dobrých závodů," dodává Ecclestone, jenž ve svém věku 85 let stále vede Formuli 1. Její závodní sezóna začíná příští týden v Austrálii, kde budeme moci poprvé sledovat nový systém kvalifikace.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.