Nový formát kvalifikace neodpovídá návrhu, který podal Bernie Ecclestone. Ten si teď není jistý tím, zda změny budou mít vůbec nějaký vliv. Udělalo se tedy zbytečně mnoho povyku pro nic?
Ecclestone poté, co týmy včera v elektronickém hlasování změny schválily v rámci Strategické skupiny a F1 komise (více zde), uvedl, že by se raději přidržel loňského formátu s tím, že by vítězi předchozího závodu dostávali v sobotu časové penalizace.
Připouští, že si poslední úpravou kvalifikace není jistý, ale zároveň přiznává, že pro změny hlasoval i on, protože měl pocit, že se něco musí udělat pro to, aby se startovní rošt mohl trochu promíchat.
"Hlasoval jsem pro ně, protože si myslím, že jsme museli něco udělat. Nejsem si obzvlášť jistý tím, že tím dosáhneme toho, čeho jsme chtěli, ale musíme to zkusit a uvidíme," vysvětluje svůj postoj šéf Formule 1 pro Sky Sports.
"Chtěl jsem nechat kvalifikaci takovou, jakou jsme ji měli, protože si myslím, že je v určitých směrech více vzrušující než závod. Kdokoliv by pak vyhrál ten poslední závod před kvalifikací, tak bychom přišli s takovým formátem, že bychom mu přičetli čas k jeho kvalifikaci, abychom to na roštu promíchali," sděluje Ecclestone, jaký byl jeho nápad.
"Stále věřím, že by ten kluk vyhrál závod, měl by však aspoň trochu problém a my bychom mohli být svědky dobrých závodů," dodává Ecclestone, jenž ve svém věku 85 let stále vede Formuli 1. Její závodní sezóna začíná příští týden v Austrálii, kde budeme moci poprvé sledovat nový systém kvalifikace.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.