Nový formát kvalifikace neodpovídá návrhu, který podal Bernie Ecclestone. Ten si teď není jistý tím, zda změny budou mít vůbec nějaký vliv. Udělalo se tedy zbytečně mnoho povyku pro nic?
Ecclestone poté, co týmy včera v elektronickém hlasování změny schválily v rámci Strategické skupiny a F1 komise (více zde), uvedl, že by se raději přidržel loňského formátu s tím, že by vítězi předchozího závodu dostávali v sobotu časové penalizace.
Připouští, že si poslední úpravou kvalifikace není jistý, ale zároveň přiznává, že pro změny hlasoval i on, protože měl pocit, že se něco musí udělat pro to, aby se startovní rošt mohl trochu promíchat.
"Hlasoval jsem pro ně, protože si myslím, že jsme museli něco udělat. Nejsem si obzvlášť jistý tím, že tím dosáhneme toho, čeho jsme chtěli, ale musíme to zkusit a uvidíme," vysvětluje svůj postoj šéf Formule 1 pro Sky Sports.
"Chtěl jsem nechat kvalifikaci takovou, jakou jsme ji měli, protože si myslím, že je v určitých směrech více vzrušující než závod. Kdokoliv by pak vyhrál ten poslední závod před kvalifikací, tak bychom přišli s takovým formátem, že bychom mu přičetli čas k jeho kvalifikaci, abychom to na roštu promíchali," sděluje Ecclestone, jaký byl jeho nápad.
"Stále věřím, že by ten kluk vyhrál závod, měl by však aspoň trochu problém a my bychom mohli být svědky dobrých závodů," dodává Ecclestone, jenž ve svém věku 85 let stále vede Formuli 1. Její závodní sezóna začíná příští týden v Austrálii, kde budeme moci poprvé sledovat nový systém kvalifikace.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.