Valtteri Bottas věří, že Williams přes zimu dosáhl takový pokrok, aby letos mohl dosáhnout toho nejvyššího stupně na pódiu.
Williams na své vítězství čeká od roku 2012, kdy ojedinělého úspěchu dosáhl Pastor Maldonado. A Bottas, jehož největším úspěchem jsou dvě druhá místa po sobě (Velká Británie a Německo v roce 2014), věří, že by to letos mohlo vyjít.
"Samozřejmě, že chceme vyhrát, a jako tým máme za cíl, abychom si vedli lépe než minulý rok. Myslím, že to je možné a že to můžeme dokázat. Neustále jako tým sílíme a nové auto se oproti loňsku zlepšilo, takže to letos bude těsné. Hodně v to věřím," uvádí finský závodník, jenž se zúčastnil propagační akce sponzora Martini v Itálii.
V předsezónních testech se jako konkurenceschopnější ale jevily dvě stáje: mistrovský Mercedes a Ferrari. Williams by však mohl být tím nejlepším týmem ze zbytku startovního pole.
"V Barceloně jsme dosahovali dobrých časů na kolo, také konzistentních dlouhých jízd a opravdu tvrdě pracujeme na tom, abychom se přiblížili Mercedesu a Ferrari," doplňuje 34letý Felipe Massa, jenž má na svém kontě 11 vítězství.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.