Sauber svým zaměstnancům před odletem k prvnímu závodu do Austrálie už vyplatil to, co jim za únor dlužil.
Na počátku týdne jsme vás informovali o nespokojenosti zaměstnanců švýcarského týmu Formule 1, kteří první týden v březnu stále marně čekali na své peníze za únor. To potvrdila i šéfka Moniša Kaltenbornová: "Ano, je to pravda. Část únorových výplat ještě nebyla vyplacena. Hluboce toho lituji."
Kvůli potížím s cashflow Sauber neodkázal splnit celý svůj závazek, pokud jde o platy svých lidí. Kaltenbornová slibovala brzké řešení, což se jí nakonec povedlo - včera všem zaměstnancům peníze dorazily na účet.
Pro týmy jde nyní o nejnáročnější období z pohledu nákladů, přičemž nejhůře na tom jsou ty nezávislé. Sauber byl loni jedním ze tří týmů, který požádal Bernieho Ecclestone o vyplacení peněz za účast v šampionátu F1 s předstihem.
Finanční situace švýcarského týmu by se mohla brzy o něco zlepšit, protože je v pokročilé fázi jednání s titulárním sponzorem, který mu stále chybí. I přes tyto veškeré problémy by Sauber neměl chybět v Austrálii, kde příští týden začíná závodní sezóna.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.