Schválení konečné podoby pravidel pro rok 2017 se odsunulo na konec dubna. Z toho budou podle technického ředitele Williamsu, Pata Symondse, těžit velké týmy s rozsáhlejšími zdroji, malé se naopak dostanou do nevýhody.
Komise F1 na svém posledním zasedání posunula konečný termín schválení nových technických pravidel na 30. dubna, což Symondse nepotěšilo: "Kdybychom se 29. února rozhodli, jaká budeme mít v roce 2017 pravidla, tak bych řekl: 'No, je už celkem pozdě, ale všichni mají ještě čas na to, aby to zvládli.'"
"Když se to posune na 1. května, pak si myslím, že to poskytne obrovskou výhodu velkým týmům. Mají větší zdroje, pokud jde o peníze i lidi. Takže se dostáváme do bodu, kdy už pravidla nejsou pro všechny stejná. Nebo dopad těch pravidel není stejný pro všechny," upozorňuje technický ředitel Williamsu.
FIA má za cíl schválit pro sezónu 2017 takovou sadu pravidel, která by vedla k vytvoření "více vzrušujících vozů, vyššího přítlaku pro zvýšení rychlostí a snížení času na kolo." Auta díky tomu mají být delší, nižší a širší. Změny se dotknou také rozměrů předního a zadního křídla, rozšíří se i pneumatiky.
"Máme na stole sadu pravidel - aerodynamických pravidel, která jsou OK, ale nic víc. Abych byl upřímný, tak je to momentálně velmi těžké říct, jak to všechno dopadne. Existují různé nápady, pokud jde o to, co je zapotřebí. Já jsem vždy říkal, že mi je jedno, jaká budou pravidla, pokud ale budou pro všechny stejná. A to je to, na čem záleží," dodává Symonds.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.