Pro rok 2017 se chystají novinky v pravidlech a podle Christiana Hornera musejí být vyřešeny nedostatky, jinak by F1 promeškala velkou příležitost.
Fernando Alonso či Jenson Button se poslední dobou nechali slyšet, že potěžení z řízení vozu formule 1 již není takové jako v minulosti.
Pro sezónu 2017 se však připravují novinky a do konce dubna by se měla pravidla vyjasnit. Podle Christina Hornera jsou návrhy agresivnější a jedná se o návrat ke kořenům. Přinese to tak zpět dřívější radost ze závodění?
"Ze sportovního hlediska je úžasné přijít s autem, které piloty řádně otestuje, rozdělí muže od kluků. To by chtěli vidět všichni. Koncept, který jsme před rokem a půl připravili, byl agresivnější a byl to návrat k základům. Je to krok správným směrem, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Zatím je však ještě čas to vyřešit," prozradil pro Autosport šéf Red Bullu.
Podle něj je důležité, aby se nedostatky ještě vyladily, neboť by prý byla velká škoda promeškat takovouto příležitost.
"Jsme trošku nervozní z toho, že když dáme na vůz velká kola, zvyšuje se odpor. A když vezmete v úvahu mechanickou přilnavost, nakonec bude výsledkem více času na plný plyn a motor tak bude hrát velkou roli," uvedl.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.