Pro rok 2017 se chystají novinky v pravidlech a podle Christiana Hornera musejí být vyřešeny nedostatky, jinak by F1 promeškala velkou příležitost.
Fernando Alonso či Jenson Button se poslední dobou nechali slyšet, že potěžení z řízení vozu formule 1 již není takové jako v minulosti.
Pro sezónu 2017 se však připravují novinky a do konce dubna by se měla pravidla vyjasnit. Podle Christina Hornera jsou návrhy agresivnější a jedná se o návrat ke kořenům. Přinese to tak zpět dřívější radost ze závodění?
"Ze sportovního hlediska je úžasné přijít s autem, které piloty řádně otestuje, rozdělí muže od kluků. To by chtěli vidět všichni. Koncept, který jsme před rokem a půl připravili, byl agresivnější a byl to návrat k základům. Je to krok správným směrem, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Zatím je však ještě čas to vyřešit," prozradil pro Autosport šéf Red Bullu.
Podle něj je důležité, aby se nedostatky ještě vyladily, neboť by prý byla velká škoda promeškat takovouto příležitost.
"Jsme trošku nervozní z toho, že když dáme na vůz velká kola, zvyšuje se odpor. A když vezmete v úvahu mechanickou přilnavost, nakonec bude výsledkem více času na plný plyn a motor tak bude hrát velkou roli," uvedl.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.