Talentovaný 18letý holandský pilot Max Verstappen letos pokračuje s týmem Toro Rosso, s nímž začíná svou druhou sezónu ve Formuli 1. Příští rok by už ale chtěl přestoupit do některého z větších týmů, kde by měl možnost vyhrávat.
"Chci pokročit. Myslím tím, že to je skvělé - zažívám spoustu legrace a jde o nádhernou rodinu. Ale v jednom okamžiku chcete vyhrávat závody, posunout se kupředu a dostat se špici vrcholu," říká pro motorsport.com holandský mladík, který ve Formuli 1 začal závodit v 17 letech.
"Budoucnost vypadá velmi dobře, příští rok také. Zkrátka si tuto sezónu užiju, pokusím se získat hodně zkušeností a uvidíme, kde příští rok skončím," pokračuje Verstappen, jenž pokukuje po některém ze špičkových týmů.
A ty jeho výkony sledují. Loni se o něj zajímalo i Ferrari. Na otázku, jestli to vnímá jako odraz svých úspěchů na dráze, Verstappen odpovídá: "Ano, je to dobré, že to ostatní tak vnímají. Vždy je to příjemné, když je vaše jméno skloňováno, i když k ničemu nedochází. Momentálně jsem spokojený tam, kde jsem."
Příští týden začne v Austrálii svou druhou sezónu v F1 se stejným týmovým kolegou, s Carlosem Sainzem mladším. V minulém ročníku jej na body předčil 49:18, v kvalifikacích to ale bylo těsnější - 9:8. Španěl, který měl trochu více smůly, mu chce letos porážku oplatit. Oba se mohou těšit na loňskou specifikaci pohonné jednotky Ferrari (v sezóně 2015 měli za zády Renault) a my na další zajímavý duel mladých týmových kolegů.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.