Závodní ředitel Eric Boullier je potěšený lepší výkonností svého týmu v předsezónních testech ve srovnání s loňským obdobím. Pro tým jde o "velké povzbuzení" před začátkem nové sezóny.
Zatímco loni stáj z Wokingu prožívala během 12 dnů testování jedno ze svých nejhorších období a zvládla jen 1750,97 km, tento rok za 8 dnů ujela 3305,05 km. Spolehlivá byla také Honda se svou pohonnou jednotkou.
"Loni jsme na autě nemohli nic dělat. Nic jsme vlastně nemohli ani zkontrolovat. Letos jsme toho prošli hodně - seznam práce, úkolů a kontrol. Pokud jde o systémy a samotné auto, v některých oblastech konstrukce vozu jsme to tlačili až na limit. Některé věci selhaly, jiné ne, což je při testování normální," popisuje Boullier pro Autosport.
"S výsledky jsem ale spokojený. Alespoň jsme teď ujeli za osm dní tuto vzdálenost, takže jsme mnohem lépe připravení a jistější. Do stroje také vkládáme zpět více dat, takže víme, kudy se ubírat. To vývoji hodně postrčí dopředu," těší se závodní ředitel McLarenu, který dnes prodloužil dlouhotrvající partnerství (od roku 1991) se společností JVC Kenwood.
Tým ale nakonec nedosáhl během testování tak velkého pokroku, protože některé díly do Barcelony nedorazily včas. Proto Boullier odmítá před první velkou cenou, která začne příští týden v Austrálii, cokoliv předpovídat.
"Pokud se mě ptáte na datum, závazek či něco podobného, tak k tomu nemůžeme ani nechceme nic říkat. Máme srovnání, což jsou časy na kolo, kdy závodíme za očividně stejných podmínek. Proto víme, kde se nacházíme a čeho chceme dosáhnout. Uvidíme, jak nám to půjde. Nyní nechceme vytvářet slova. Nejsme v pozici, kdy bychom poskytovali nějaké přesné předpovědi, nechceme tedy mít žádná nesprávná očekávání," dodává Boullier.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.