Závodní ředitel Eric Boullier je potěšený lepší výkonností svého týmu v předsezónních testech ve srovnání s loňským obdobím. Pro tým jde o "velké povzbuzení" před začátkem nové sezóny.
Zatímco loni stáj z Wokingu prožívala během 12 dnů testování jedno ze svých nejhorších období a zvládla jen 1750,97 km, tento rok za 8 dnů ujela 3305,05 km. Spolehlivá byla také Honda se svou pohonnou jednotkou.
"Loni jsme na autě nemohli nic dělat. Nic jsme vlastně nemohli ani zkontrolovat. Letos jsme toho prošli hodně - seznam práce, úkolů a kontrol. Pokud jde o systémy a samotné auto, v některých oblastech konstrukce vozu jsme to tlačili až na limit. Některé věci selhaly, jiné ne, což je při testování normální," popisuje Boullier pro Autosport.
"S výsledky jsem ale spokojený. Alespoň jsme teď ujeli za osm dní tuto vzdálenost, takže jsme mnohem lépe připravení a jistější. Do stroje také vkládáme zpět více dat, takže víme, kudy se ubírat. To vývoji hodně postrčí dopředu," těší se závodní ředitel McLarenu, který dnes prodloužil dlouhotrvající partnerství (od roku 1991) se společností JVC Kenwood.
Tým ale nakonec nedosáhl během testování tak velkého pokroku, protože některé díly do Barcelony nedorazily včas. Proto Boullier odmítá před první velkou cenou, která začne příští týden v Austrálii, cokoliv předpovídat.
"Pokud se mě ptáte na datum, závazek či něco podobného, tak k tomu nemůžeme ani nechceme nic říkat. Máme srovnání, což jsou časy na kolo, kdy závodíme za očividně stejných podmínek. Proto víme, kde se nacházíme a čeho chceme dosáhnout. Uvidíme, jak nám to půjde. Nyní nechceme vytvářet slova. Nejsme v pozici, kdy bychom poskytovali nějaké přesné předpovědi, nechceme tedy mít žádná nesprávná očekávání," dodává Boullier.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.