Závodní ředitel Eric Boullier je potěšený lepší výkonností svého týmu v předsezónních testech ve srovnání s loňským obdobím. Pro tým jde o "velké povzbuzení" před začátkem nové sezóny.
Zatímco loni stáj z Wokingu prožívala během 12 dnů testování jedno ze svých nejhorších období a zvládla jen 1750,97 km, tento rok za 8 dnů ujela 3305,05 km. Spolehlivá byla také Honda se svou pohonnou jednotkou.
"Loni jsme na autě nemohli nic dělat. Nic jsme vlastně nemohli ani zkontrolovat. Letos jsme toho prošli hodně - seznam práce, úkolů a kontrol. Pokud jde o systémy a samotné auto, v některých oblastech konstrukce vozu jsme to tlačili až na limit. Některé věci selhaly, jiné ne, což je při testování normální," popisuje Boullier pro Autosport.
"S výsledky jsem ale spokojený. Alespoň jsme teď ujeli za osm dní tuto vzdálenost, takže jsme mnohem lépe připravení a jistější. Do stroje také vkládáme zpět více dat, takže víme, kudy se ubírat. To vývoji hodně postrčí dopředu," těší se závodní ředitel McLarenu, který dnes prodloužil dlouhotrvající partnerství (od roku 1991) se společností JVC Kenwood.
Tým ale nakonec nedosáhl během testování tak velkého pokroku, protože některé díly do Barcelony nedorazily včas. Proto Boullier odmítá před první velkou cenou, která začne příští týden v Austrálii, cokoliv předpovídat.
"Pokud se mě ptáte na datum, závazek či něco podobného, tak k tomu nemůžeme ani nechceme nic říkat. Máme srovnání, což jsou časy na kolo, kdy závodíme za očividně stejných podmínek. Proto víme, kde se nacházíme a čeho chceme dosáhnout. Uvidíme, jak nám to půjde. Nyní nechceme vytvářet slova. Nejsme v pozici, kdy bychom poskytovali nějaké přesné předpovědi, nechceme tedy mít žádná nesprávná očekávání," dodává Boullier.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.