Formule 1 není vždy jen bojem na závodní dráze, mnohokrát je taktika soustředěna i do výrobních hal. Konkrétní informace se nesmějí dostat do rukou konkurence, vždyť slavný Niki Lauda během své závodní dráhy tvrdil, že "musí tápat v temnotě".
I proto technický ředitel Renaultu Rémi Taffin prohlásil, že je těžké se srovnávat s Mercedesem, protože německý tým svůj skutečný výkon tají. Dokládá to průběhem právě skončených testů v Barceloně, kde německá automobilka rozhodně neodkryla všechny své karty.
Ferrari dosáhl v pěti dnech z celkových osmi nejrychlejších časů, ovšem Mercedes se představil jen jednou na měkké směsi (Nico Rosberg). Renault se představil po převzetí Lotusu v solidní formě, ovšem Taffin si vůbec není jist, kolik budou Francouzi ztrácet na své německé konkurenty.
"Abych byl spravedlivý, je velice těžké se porovnávat s Mercedesem. Hrají si na schovávanou a bude stále intenzivnější, až se dostaneme do závěrečné části kvalifikace... v Silverstone. Myslím, že jsme se jim přiblížili, ale pořád na ně budeme ztrácet. Rozhodující bude vyhodnocení této sezóny a kroky, které zvolíme, abychom jim už na začátku roku 2017 mohli být rovnocennými soupeři, kdyby se nám podařilo udělat celkově dobré auto," odhaduje Taffin.
Vývoj francouzského agregátu by měl projít zásadními kroky v letošním roce, protože před příští už budou zrušeny vývojové žetony. "Program má své pevné body, víme, kdy představíme novou specifikaci. Pak se zaměříme na rok 2017. Je tu plno věcí, které jsme využili z předchozího roku a chceme je změnit, pokusíme se o všechno, co jenom bude možné," dodává Taffin.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.