Formule 1 není vždy jen bojem na závodní dráze, mnohokrát je taktika soustředěna i do výrobních hal. Konkrétní informace se nesmějí dostat do rukou konkurence, vždyť slavný Niki Lauda během své závodní dráhy tvrdil, že "musí tápat v temnotě".
I proto technický ředitel Renaultu Rémi Taffin prohlásil, že je těžké se srovnávat s Mercedesem, protože německý tým svůj skutečný výkon tají. Dokládá to průběhem právě skončených testů v Barceloně, kde německá automobilka rozhodně neodkryla všechny své karty.
Ferrari dosáhl v pěti dnech z celkových osmi nejrychlejších časů, ovšem Mercedes se představil jen jednou na měkké směsi (Nico Rosberg). Renault se představil po převzetí Lotusu v solidní formě, ovšem Taffin si vůbec není jist, kolik budou Francouzi ztrácet na své německé konkurenty.
"Abych byl spravedlivý, je velice těžké se porovnávat s Mercedesem. Hrají si na schovávanou a bude stále intenzivnější, až se dostaneme do závěrečné části kvalifikace... v Silverstone. Myslím, že jsme se jim přiblížili, ale pořád na ně budeme ztrácet. Rozhodující bude vyhodnocení této sezóny a kroky, které zvolíme, abychom jim už na začátku roku 2017 mohli být rovnocennými soupeři, kdyby se nám podařilo udělat celkově dobré auto," odhaduje Taffin.
Vývoj francouzského agregátu by měl projít zásadními kroky v letošním roce, protože před příští už budou zrušeny vývojové žetony. "Program má své pevné body, víme, kdy představíme novou specifikaci. Pak se zaměříme na rok 2017. Je tu plno věcí, které jsme využili z předchozího roku a chceme je změnit, pokusíme se o všechno, co jenom bude možné," dodává Taffin.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.