Formule 1 není vždy jen bojem na závodní dráze, mnohokrát je taktika soustředěna i do výrobních hal. Konkrétní informace se nesmějí dostat do rukou konkurence, vždyť slavný Niki Lauda během své závodní dráhy tvrdil, že "musí tápat v temnotě".
I proto technický ředitel Renaultu Rémi Taffin prohlásil, že je těžké se srovnávat s Mercedesem, protože německý tým svůj skutečný výkon tají. Dokládá to průběhem právě skončených testů v Barceloně, kde německá automobilka rozhodně neodkryla všechny své karty.
Ferrari dosáhl v pěti dnech z celkových osmi nejrychlejších časů, ovšem Mercedes se představil jen jednou na měkké směsi (Nico Rosberg). Renault se představil po převzetí Lotusu v solidní formě, ovšem Taffin si vůbec není jist, kolik budou Francouzi ztrácet na své německé konkurenty.
"Abych byl spravedlivý, je velice těžké se porovnávat s Mercedesem. Hrají si na schovávanou a bude stále intenzivnější, až se dostaneme do závěrečné části kvalifikace... v Silverstone. Myslím, že jsme se jim přiblížili, ale pořád na ně budeme ztrácet. Rozhodující bude vyhodnocení této sezóny a kroky, které zvolíme, abychom jim už na začátku roku 2017 mohli být rovnocennými soupeři, kdyby se nám podařilo udělat celkově dobré auto," odhaduje Taffin.
Vývoj francouzského agregátu by měl projít zásadními kroky v letošním roce, protože před příští už budou zrušeny vývojové žetony. "Program má své pevné body, víme, kdy představíme novou specifikaci. Pak se zaměříme na rok 2017. Je tu plno věcí, které jsme využili z předchozího roku a chceme je změnit, pokusíme se o všechno, co jenom bude možné," dodává Taffin.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.