FIA nedávno schválila po několika úpravách konečné změny kvalifikačního formátu. Skutečně se ho ale dočkáme, nebo se schyluje k dalšímu překvapení? Ferrari, a zřejmě nejen jemu, se totiž nezamlouvá.
Minulý týden Světová rada motorsportu FIA posvětila úpravu kvalifikace, v které mají v každé části po uplynutí několika minut postupně v 90 sekundových intervalech vypadávat nejpomalejší vozy (jak přesně má fungovat, to popisujeme zde). Není však vyloučeno, že v Melbourne bude vše při starém.
Situace se softwarem a televizní grafikou by měla být vyřešena, jenže poslední úprava se nezamlouvá prezidentovi Ferrari, Sergiovi Marchionnemu. Ke kýženému "zpestření" má totiž docházet na úkor těch nejrychlejších týmů, k nimž se Scuderia pochopitelně řadí.
"Myslím si, že nový formát kvalifikace potřebujeme více prodiskutovat. Musíme si dát pozor, abychom systém nenarušili. Nejsem si jistý tím, zda Ferrari může Bernieho nápady akceptovat. Musíme to lépe pochopit a nemyslím si, že s návrhem souhlasí všechny týmy," uvedl Marchionne na ženevském autosalónu.
V zákulisí probíhají stále jednání. Šéfové týmu schválili postupné vypadávání v Q1 a v Q2, ale Q3 měla zůstat nezměněna. FIA mezitím schválila prvotní návrh, jejich úprava by musela znovu projít Strategickou skupinou a Komisí F1. Je zajímavé, že poslední prohlášení Světové rady motorsportu neuvádí, že ke změně kvalifikace dojde ihned. Píše se v něm, že "by mělo být" zavedeno ve Velké ceně Austrálie.
Komisí F1 byl navíc odsouhlasen pouze koncept bez specifických pravidel, proto FIA ve svém prohlášení popisuje "principy, které byl F1 komisí jednomyslně přijaty." A to je rozdíl proti tvrzení, že F1 komise plně přijala nová pravidla.
"Znění Sportovních pravidel týkající se nového formátu kvalifikace bude podstoupeno Strategické skupině F1 a Komisi F1," stojí dále v prohlášení. To znamená, že přesná pravidla musí být zaslána týmům, a pouze pokud ty budou jednomyslně souhlasit, dojde ke změně.
Veškerá hlasování mohou proběhnout elektronicky, do prvního závodu se tedy vše dá stihnout a odsouhlasit. Bude k tomu ale zapotřebí jednomyslný souhlas všech týmů. Pokud se nebude líbit byť jedinému, zůstane teoreticky vše při starém. Poslední verze pravidel, které jsou na stránkách FIA k dispozici, zmínku o novém formátu kvalifikace neobsahují. Co tedy vzejde z pařížských kuloárů, na to si musíme počkat do příštího týdne.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.