Kolem angažmá Jolyona Palmera do týmu Renault panovaly značné dohady. Ty se ostatně táhnou od loňské sezóny, kdy syn někdejšího pilota F1 prakticky pravidelně usedal v prvním tréninku do kokpitu místo Romaina Grosjeana. Ten to velice nelibě nesl, ale to bylo asi vše, co s tím mohl dělat.
Jeho jízdní styl byl hodnocen jako "opatrnický" a vyskytly se názory, zda je právě kvůli tomu pětadvacetiletý Brit vhodným kandidátem na závodní sedačku. Nepokrytě se hovořilo o jeho finančním zázemí, kvůli kterému měl u Lotusu velký prostor, stejně jako se tvrdilo, že neprokazuje dostatek agresivity, ovšem to neznamená, že by se nedopouštěl chyb. Několik výletů mimo trať během zmíněného období rezervního a třetího pilota tyto názory podpořilo
Palmer o situaci rokoval se samotným závodním ředitele Alanem Permanem. "To, co později uvedl v rozhovoru, už mi předtím osobně řekl, takže mě to nepřekvapilo. Měl pravdu, jenže když v prvním volném tréninku sedíte v autě, které de facto není vaše, a víte, že pokud ho poškodíte, zničíte tím kolegovi třeba celý závodní víkend, nutí vás to nejet naplno a tolik neriskovat. Pokud se vybouráte, budete za pitomce. Až budu mít vlastní vůz, tak se situace podstatně změní," vysvětluje Palmer v březnovém vydání časopisu F1 Racing.
David Coulthard, expilot F1 a nyní moderátor se domnívá, že letošní sezóna bude pro Palmera zásadní přiležitostí dokázat, že do F1 patří, zvláště vedle zkušeného Kevina Magnussena. "Podle mého názoru by měl být Kevin týmovým tahounem, má přeci jenom více zkušeností. Ale když bude Jolyon Magnussena pravidelně porážet, jenom tím prokáže, že je opravdu dobrým pilotem. Má obrovskou příležitost potvrdit, že je na počátku velkých výkonů," domnívá se Coulthard.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.