Kolem angažmá Jolyona Palmera do týmu Renault panovaly značné dohady. Ty se ostatně táhnou od loňské sezóny, kdy syn někdejšího pilota F1 prakticky pravidelně usedal v prvním tréninku do kokpitu místo Romaina Grosjeana. Ten to velice nelibě nesl, ale to bylo asi vše, co s tím mohl dělat.
Jeho jízdní styl byl hodnocen jako "opatrnický" a vyskytly se názory, zda je právě kvůli tomu pětadvacetiletý Brit vhodným kandidátem na závodní sedačku. Nepokrytě se hovořilo o jeho finančním zázemí, kvůli kterému měl u Lotusu velký prostor, stejně jako se tvrdilo, že neprokazuje dostatek agresivity, ovšem to neznamená, že by se nedopouštěl chyb. Několik výletů mimo trať během zmíněného období rezervního a třetího pilota tyto názory podpořilo
Palmer o situaci rokoval se samotným závodním ředitele Alanem Permanem. "To, co později uvedl v rozhovoru, už mi předtím osobně řekl, takže mě to nepřekvapilo. Měl pravdu, jenže když v prvním volném tréninku sedíte v autě, které de facto není vaše, a víte, že pokud ho poškodíte, zničíte tím kolegovi třeba celý závodní víkend, nutí vás to nejet naplno a tolik neriskovat. Pokud se vybouráte, budete za pitomce. Až budu mít vlastní vůz, tak se situace podstatně změní," vysvětluje Palmer v březnovém vydání časopisu F1 Racing.
David Coulthard, expilot F1 a nyní moderátor se domnívá, že letošní sezóna bude pro Palmera zásadní přiležitostí dokázat, že do F1 patří, zvláště vedle zkušeného Kevina Magnussena. "Podle mého názoru by měl být Kevin týmovým tahounem, má přeci jenom více zkušeností. Ale když bude Jolyon Magnussena pravidelně porážet, jenom tím prokáže, že je opravdu dobrým pilotem. Má obrovskou příležitost potvrdit, že je na počátku velkých výkonů," domnívá se Coulthard.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.