Kolem angažmá Jolyona Palmera do týmu Renault panovaly značné dohady. Ty se ostatně táhnou od loňské sezóny, kdy syn někdejšího pilota F1 prakticky pravidelně usedal v prvním tréninku do kokpitu místo Romaina Grosjeana. Ten to velice nelibě nesl, ale to bylo asi vše, co s tím mohl dělat.
Jeho jízdní styl byl hodnocen jako "opatrnický" a vyskytly se názory, zda je právě kvůli tomu pětadvacetiletý Brit vhodným kandidátem na závodní sedačku. Nepokrytě se hovořilo o jeho finančním zázemí, kvůli kterému měl u Lotusu velký prostor, stejně jako se tvrdilo, že neprokazuje dostatek agresivity, ovšem to neznamená, že by se nedopouštěl chyb. Několik výletů mimo trať během zmíněného období rezervního a třetího pilota tyto názory podpořilo
Palmer o situaci rokoval se samotným závodním ředitele Alanem Permanem. "To, co později uvedl v rozhovoru, už mi předtím osobně řekl, takže mě to nepřekvapilo. Měl pravdu, jenže když v prvním volném tréninku sedíte v autě, které de facto není vaše, a víte, že pokud ho poškodíte, zničíte tím kolegovi třeba celý závodní víkend, nutí vás to nejet naplno a tolik neriskovat. Pokud se vybouráte, budete za pitomce. Až budu mít vlastní vůz, tak se situace podstatně změní," vysvětluje Palmer v březnovém vydání časopisu F1 Racing.
David Coulthard, expilot F1 a nyní moderátor se domnívá, že letošní sezóna bude pro Palmera zásadní přiležitostí dokázat, že do F1 patří, zvláště vedle zkušeného Kevina Magnussena. "Podle mého názoru by měl být Kevin týmovým tahounem, má přeci jenom více zkušeností. Ale když bude Jolyon Magnussena pravidelně porážet, jenom tím prokáže, že je opravdu dobrým pilotem. Má obrovskou příležitost potvrdit, že je na počátku velkých výkonů," domnívá se Coulthard.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.