Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, praví jedno přísloví. Jen těžko asi někdo po změně týmu bude s nostalgickou slzou v oku vzpomínat na bývalého zaměstnavatele. Výjimku netvoří ani Kevin Magnussen, ale jeho tvrzení má jeden zajímavý podtón.
O Dánových pocitech totiž hovoří jeho matka Britt Magnussenová, jejíž choť Jan v minulosti také brázdil trati Grand Prix. V motorhomu Renaultu na okruhu Circuit de Catalunya tato dáma podala zajímavé svědectví. "Sama mohu vycítit, že syn do týmu Renault zapadl opravdu dobře. Je to zase onen starý dobrý Kevin,který se vrací zpátky."
Třiadvacetiletý Kevin připouští, že v posledních měsících musí odolávat značnému tlaku, zejména po vcelku úspěšném debutu v sezóně 2014 u týmu McLaren. Značně jeho pozici také ztížil nucený odchod ve prospěch Fernanda Alonsa. "Vždy jsem byl velký fanoušek McLarenu, ale u Renaultu se teď cítím lépe. Asi je to dáno také tím, že McLaren je velký tým, který zatím klesá, zatímco Renault se dere nahoru, což navozuje skvělou atmosféru," uvedl Magnussen pro dánské noviny BT.
Pro jiné domácí periodikum Ekstra Bladet zase vysvětlil: "Bylo nesmírně těžké debutovat u McLarenu, byl jsem pod obrovským tlakem a hodně se ode mě čekalo. V týmu, kde cítíte jeho vzestup, je to docela jiné. Vždy je lepší budovat tým s velkým rozpočtem a mnoha lidmi. Renault a Enstone jsou při řešení problémů lepší. Tím nechci říci, že to McLaren nedokáže, ale mám dojem, že tam někdy bylo obtížné ten problém vůbec lokalizovat. Když se to stalo, většinou se také našlo rychlé řešení."
Magnussen předpovídá Renaultu rychlý vzestup v tomto a následujících letech navzdory tomu, že zpočátku může dojít k situaci, že bude bojovat jen o bodovaná umístění. "Musíme se v mnoha oblastech ještě zlepšit, ale tým dosud neměl dost prostředků na vývoj. To už by mělo být minulostí, teď se do toho můžeme pustit naplno a všechno dohnat," řekl Kevin dánské stanici TV2.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.