Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, praví jedno přísloví. Jen těžko asi někdo po změně týmu bude s nostalgickou slzou v oku vzpomínat na bývalého zaměstnavatele. Výjimku netvoří ani Kevin Magnussen, ale jeho tvrzení má jeden zajímavý podtón.
O Dánových pocitech totiž hovoří jeho matka Britt Magnussenová, jejíž choť Jan v minulosti také brázdil trati Grand Prix. V motorhomu Renaultu na okruhu Circuit de Catalunya tato dáma podala zajímavé svědectví. "Sama mohu vycítit, že syn do týmu Renault zapadl opravdu dobře. Je to zase onen starý dobrý Kevin,který se vrací zpátky."
Třiadvacetiletý Kevin připouští, že v posledních měsících musí odolávat značnému tlaku, zejména po vcelku úspěšném debutu v sezóně 2014 u týmu McLaren. Značně jeho pozici také ztížil nucený odchod ve prospěch Fernanda Alonsa. "Vždy jsem byl velký fanoušek McLarenu, ale u Renaultu se teď cítím lépe. Asi je to dáno také tím, že McLaren je velký tým, který zatím klesá, zatímco Renault se dere nahoru, což navozuje skvělou atmosféru," uvedl Magnussen pro dánské noviny BT.
Pro jiné domácí periodikum Ekstra Bladet zase vysvětlil: "Bylo nesmírně těžké debutovat u McLarenu, byl jsem pod obrovským tlakem a hodně se ode mě čekalo. V týmu, kde cítíte jeho vzestup, je to docela jiné. Vždy je lepší budovat tým s velkým rozpočtem a mnoha lidmi. Renault a Enstone jsou při řešení problémů lepší. Tím nechci říci, že to McLaren nedokáže, ale mám dojem, že tam někdy bylo obtížné ten problém vůbec lokalizovat. Když se to stalo, většinou se také našlo rychlé řešení."
Magnussen předpovídá Renaultu rychlý vzestup v tomto a následujících letech navzdory tomu, že zpočátku může dojít k situaci, že bude bojovat jen o bodovaná umístění. "Musíme se v mnoha oblastech ještě zlepšit, ale tým dosud neměl dost prostředků na vývoj. To už by mělo být minulostí, teď se do toho můžeme pustit naplno a všechno dohnat," řekl Kevin dánské stanici TV2.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.