Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, praví jedno přísloví. Jen těžko asi někdo po změně týmu bude s nostalgickou slzou v oku vzpomínat na bývalého zaměstnavatele. Výjimku netvoří ani Kevin Magnussen, ale jeho tvrzení má jeden zajímavý podtón.
O Dánových pocitech totiž hovoří jeho matka Britt Magnussenová, jejíž choť Jan v minulosti také brázdil trati Grand Prix. V motorhomu Renaultu na okruhu Circuit de Catalunya tato dáma podala zajímavé svědectví. "Sama mohu vycítit, že syn do týmu Renault zapadl opravdu dobře. Je to zase onen starý dobrý Kevin,který se vrací zpátky."
Třiadvacetiletý Kevin připouští, že v posledních měsících musí odolávat značnému tlaku, zejména po vcelku úspěšném debutu v sezóně 2014 u týmu McLaren. Značně jeho pozici také ztížil nucený odchod ve prospěch Fernanda Alonsa. "Vždy jsem byl velký fanoušek McLarenu, ale u Renaultu se teď cítím lépe. Asi je to dáno také tím, že McLaren je velký tým, který zatím klesá, zatímco Renault se dere nahoru, což navozuje skvělou atmosféru," uvedl Magnussen pro dánské noviny BT.
Pro jiné domácí periodikum Ekstra Bladet zase vysvětlil: "Bylo nesmírně těžké debutovat u McLarenu, byl jsem pod obrovským tlakem a hodně se ode mě čekalo. V týmu, kde cítíte jeho vzestup, je to docela jiné. Vždy je lepší budovat tým s velkým rozpočtem a mnoha lidmi. Renault a Enstone jsou při řešení problémů lepší. Tím nechci říci, že to McLaren nedokáže, ale mám dojem, že tam někdy bylo obtížné ten problém vůbec lokalizovat. Když se to stalo, většinou se také našlo rychlé řešení."
Magnussen předpovídá Renaultu rychlý vzestup v tomto a následujících letech navzdory tomu, že zpočátku může dojít k situaci, že bude bojovat jen o bodovaná umístění. "Musíme se v mnoha oblastech ještě zlepšit, ale tým dosud neměl dost prostředků na vývoj. To už by mělo být minulostí, teď se do toho můžeme pustit naplno a všechno dohnat," řekl Kevin dánské stanici TV2.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.