Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, praví jedno přísloví. Jen těžko asi někdo po změně týmu bude s nostalgickou slzou v oku vzpomínat na bývalého zaměstnavatele. Výjimku netvoří ani Kevin Magnussen, ale jeho tvrzení má jeden zajímavý podtón.
O Dánových pocitech totiž hovoří jeho matka Britt Magnussenová, jejíž choť Jan v minulosti také brázdil trati Grand Prix. V motorhomu Renaultu na okruhu Circuit de Catalunya tato dáma podala zajímavé svědectví. "Sama mohu vycítit, že syn do týmu Renault zapadl opravdu dobře. Je to zase onen starý dobrý Kevin,který se vrací zpátky."
Třiadvacetiletý Kevin připouští, že v posledních měsících musí odolávat značnému tlaku, zejména po vcelku úspěšném debutu v sezóně 2014 u týmu McLaren. Značně jeho pozici také ztížil nucený odchod ve prospěch Fernanda Alonsa. "Vždy jsem byl velký fanoušek McLarenu, ale u Renaultu se teď cítím lépe. Asi je to dáno také tím, že McLaren je velký tým, který zatím klesá, zatímco Renault se dere nahoru, což navozuje skvělou atmosféru," uvedl Magnussen pro dánské noviny BT.
Pro jiné domácí periodikum Ekstra Bladet zase vysvětlil: "Bylo nesmírně těžké debutovat u McLarenu, byl jsem pod obrovským tlakem a hodně se ode mě čekalo. V týmu, kde cítíte jeho vzestup, je to docela jiné. Vždy je lepší budovat tým s velkým rozpočtem a mnoha lidmi. Renault a Enstone jsou při řešení problémů lepší. Tím nechci říci, že to McLaren nedokáže, ale mám dojem, že tam někdy bylo obtížné ten problém vůbec lokalizovat. Když se to stalo, většinou se také našlo rychlé řešení."
Magnussen předpovídá Renaultu rychlý vzestup v tomto a následujících letech navzdory tomu, že zpočátku může dojít k situaci, že bude bojovat jen o bodovaná umístění. "Musíme se v mnoha oblastech ještě zlepšit, ale tým dosud neměl dost prostředků na vývoj. To už by mělo být minulostí, teď se do toho můžeme pustit naplno a všechno dohnat," řekl Kevin dánské stanici TV2.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.