Závodní ředitel Manoru, Dave Ryan, tvrdí, ž emá čisté svědomí, pokud jde o rozchod s McLarenem v roce 2009 a následné opuštění Formule 1. Jeho bývalého zaměstnavateli, kterého označuje za "spícího obra, se nedaří - to se však podle něj změnit.
Ryan po 34 letech strávených ve Wokingu musel tým po Velké ceně Austrálie 2009 opustit kvůli kauze lhaní Lewis Hamiltona, jenž tvrdil, že jej Jarno Trulli předjel během žlutých vlajek. Jenže britský pilot jej tehdy ve zmatku před sebe záměrně pustil, což komisařům později na popud tehdejšího manažera McLarenu zatajil.
Video: Incident z Velké ceny Austrálie 2009, do něhož byl zapletený Ryan
Ten pak strávil 7 let v šampionátu GT, kde provozoval svůj vlastní tým Von Ryan Racing. Letos se po sedmileté přestávce do F1 vrátil jako závodní ředitel Manoru.
Novozélanďan tvrdí, že byl po prvním telefonátu od Boba Bella, jenž u Marussie strávil loni šest měsíců jako technický konzultant, poněkud skeptický, než se rozhodl, že nastal ten správný čas pro návrat a nabídku přijal.
"Abych byl upřímný, měl jsem dost své vlastní práce. Nebyl jsem si jistý, ale on mi zavolal znovu. Tak jsem s ním pohovořil a pak jsem se setkal se Stephenem [Fitzpatrickem, majitelem týmu]. Docela se mi líbilo to, co jsem viděl. Ve srovnání s tím, co jsem měl dříve, nebo odkud jsem přišel, šlo o dva extrémy.
Nejprve jsem se musel hodně nadechnout, ale pak, když o tom přemýšlíte a jste do toho více zapojováni, přicházíte na to, že by to mohla být celkem zábava, opravdu skvělý příběh," komentuje Ryan svůj návrat do F1.
"Jako bych ani nikdy nebyl pryč. Některé věci se vůbec nezměnily, jiné se změnily hodně. Určitá hlediska mi scházela, jiná ne, ale měl jsem dost práce se svými věcmi, proto jste postupně pohlcováni tím, co děláte, i když jsem dění dále sledoval."
Ke své minulosti a hořkému odchodu od McLarenu říká: "Co se stalo, to se stalo. Je to už dávno. Mám zcela čisté svědomí, pokud jde o to, k čemu došlo, a ani na sekundu mi to nevyvstalo na mysli, protože v oné záležitosti nebylo o čem přemýšlet.
Na otázku, jestli dokážou s Manorem, který využívá motor Mercedes s převodovkou Williams, porážet McLaren poháněný Hondou, odpovídá: "Buďme upřímní, McLaren je momentálně tak trochu spícím obrem. Neprožili pár dobrých let, a řekl bych, že to loni to měli obzvlášť těžké, ale mají potenciál to napravit. Bolí je to, ale když to dají dohromady, budou zpět na ostrém konci. Mají hodně velmi chytrých lidí. Otázkou je kdy, ne jestli."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.