Závodní ředitel Manoru, Dave Ryan, tvrdí, ž emá čisté svědomí, pokud jde o rozchod s McLarenem v roce 2009 a následné opuštění Formule 1. Jeho bývalého zaměstnavateli, kterého označuje za "spícího obra, se nedaří - to se však podle něj změnit.
Ryan po 34 letech strávených ve Wokingu musel tým po Velké ceně Austrálie 2009 opustit kvůli kauze lhaní Lewis Hamiltona, jenž tvrdil, že jej Jarno Trulli předjel během žlutých vlajek. Jenže britský pilot jej tehdy ve zmatku před sebe záměrně pustil, což komisařům později na popud tehdejšího manažera McLarenu zatajil.
Video: Incident z Velké ceny Austrálie 2009, do něhož byl zapletený Ryan
Ten pak strávil 7 let v šampionátu GT, kde provozoval svůj vlastní tým Von Ryan Racing. Letos se po sedmileté přestávce do F1 vrátil jako závodní ředitel Manoru.
Novozélanďan tvrdí, že byl po prvním telefonátu od Boba Bella, jenž u Marussie strávil loni šest měsíců jako technický konzultant, poněkud skeptický, než se rozhodl, že nastal ten správný čas pro návrat a nabídku přijal.
"Abych byl upřímný, měl jsem dost své vlastní práce. Nebyl jsem si jistý, ale on mi zavolal znovu. Tak jsem s ním pohovořil a pak jsem se setkal se Stephenem [Fitzpatrickem, majitelem týmu]. Docela se mi líbilo to, co jsem viděl. Ve srovnání s tím, co jsem měl dříve, nebo odkud jsem přišel, šlo o dva extrémy.
Nejprve jsem se musel hodně nadechnout, ale pak, když o tom přemýšlíte a jste do toho více zapojováni, přicházíte na to, že by to mohla být celkem zábava, opravdu skvělý příběh," komentuje Ryan svůj návrat do F1.
"Jako bych ani nikdy nebyl pryč. Některé věci se vůbec nezměnily, jiné se změnily hodně. Určitá hlediska mi scházela, jiná ne, ale měl jsem dost práce se svými věcmi, proto jste postupně pohlcováni tím, co děláte, i když jsem dění dále sledoval."
Ke své minulosti a hořkému odchodu od McLarenu říká: "Co se stalo, to se stalo. Je to už dávno. Mám zcela čisté svědomí, pokud jde o to, k čemu došlo, a ani na sekundu mi to nevyvstalo na mysli, protože v oné záležitosti nebylo o čem přemýšlet.
Na otázku, jestli dokážou s Manorem, který využívá motor Mercedes s převodovkou Williams, porážet McLaren poháněný Hondou, odpovídá: "Buďme upřímní, McLaren je momentálně tak trochu spícím obrem. Neprožili pár dobrých let, a řekl bych, že to loni to měli obzvlášť těžké, ale mají potenciál to napravit. Bolí je to, ale když to dají dohromady, budou zpět na ostrém konci. Mají hodně velmi chytrých lidí. Otázkou je kdy, ne jestli."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.