Výměna na poslední chvíli proběhla u Renaultu, když Kevin Magnussen nahradil Pastora Maldonada, jenž přišel o tok peněz svého vlivného sponzora. Objevily se však zprávy, že se dánský pilot netěší úplné podpoře ze strany Renaultu.
Dánská média totiž vypustila informaci, že Kevin Magnussen v otázce volby náhrady za Maldonada neměl dostatečnou podporu ze strany Frédérica Vasseura, který údajně měl prosazovat do kokpitu svého chráněnce z týmu ART ze série GP2, Belgičana Stoffela Vandoornea.
Závodní ředitel týmu F1 se proti tomuto názoru ostře ohradil. "Je to totální blbost. Nechápu, proč to v Dánsku takovým způsobem hodnotí," reagoval Vasseur v dánském deníku BT. "Jeden belgický novinář se mě zeptal, zda bychom měli zájem o Vandoornea a já mu odpověděl: »Samozřejmě, ale má smlouvu s McLarenem«. Je to mojí povinností se zajímat zvláště o dobré piloty, ale to neznamená, že si mohu zajistit služby všech."
Vasseur okomentoval i současné složení Renaultu: "S našimi piloty jsem opravdu spokojen. Kevin a Jolyon jsou skutečně výbornou kombinací. Kevina znám už hodně let. V juniorských kategoriích pro můj tým nikdy nejezdil, ale byl to těžký soupeř a vždy se pohyboval na špici. V roce 2015 neprožíval lehké období, ale zachoval si motivaci pro tuto sezónu, takže Kevin byl na naše uvolněné místo ideální kandidát," pokračuje Vasseur.
Nicméně dánští novináři hledají důvody pro své tvrzení a poukazují především na to, že Magnussen dostal pouze jednoletý kontrakt. I na to má Vasseur vysvětlení. "I když jde o dlouhodobý projekt, všichni v týmu se nyní maximálně soustředí na rok 2016. Přemýšlet o sezóně 2017 je v tuto chvíli předčasné."
Vasseur tím naráží na skutečnost, že převzetí týmu od Lotusu trvalo příliš dlouho, poté se musela řešit instalace vlastního motoru do vozu, původně navrženého pro agregát Mercedes, což se nepřílis pozitivně promítlo i do prvních testovacích dnů.
"Bylo to pro nás poněkud složitější. Důvodem je ono zpoždění, ale jak říkám, jde o dlouhodobý projekt, takže problémy na začátku nesmějí být rozhodující. Musíme je v první fázi vyřešit, ale důležité je mít připravený vůz. Pro nás jako pro všechny ostatní týmy bylo obrovským úspěchem, když testy v pondělí v devět hodin ráno začaly a my byli u toho," dodává Vasseur.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.