Zpoždění při dojednávání předpisů pro rok 2017 může znamenat, že pro týmy bude "velmi obtížné" zvládnout finální verzi včas. To si myslí technický ředitel Williamsu Pat Symonds.
Komise F1 se shodla v úterý na odkladu lhůty pro přesné dokončení pravidel na 30. duben 2016. Posun o dva měsíce však bude znamenat, že se týmy musí vypořádat se zkrácenou dobou devíti měsíců na přípravu monopostů podle nových pravidel pro rok 2017.
"Domnívám se, že zavedení pravidel v takovém časovém horizontu bude opravdu těžké. Už jen s ohledem na to, kolik změn jsme od prosince zaregistrovali. Během dvou a půl měsíce jsme řešili tři zcela odlišné sady pravidel. Teď možná víme, co a jak, ale vůbec nemáme ponětí, co bude následovat od května. Pro malé týmy to bude zvlášť obtížné, zvláště když vlastně nic ještě není definitivního," komentuje situaci Pat Symonds.
"Jak každý ví, na novinkách už nějakou dobu pracujeme a s určitými řešeními jsou naši technici spokojení. Je to taková přestřelka mezi týmy a Pirelli, existuje určitá pozice, kterou vítáme, ale pořád ještě není v definitivně schválených pravidlech," pokračuje Symonds.
Pokud se nepodaří do začátku května pravidla doladit, menší týmy budou postiženy nejhůř. "Taková situace zasáhne menší a hůře financované stáje. Pokud máte velký tým se spoustou lidí s patřičným výrobním zařízením, máte možnost na pozdější termíny reagovat mnohem rychleji než nezávislé stáje. Pro Williams jde o mnohem složitější situaci než pro Ferrari nebo Mercedes."
Již dříve Symonds vyjádřil přesvědčení, že se definitivní znění pravidel podaří úspěšně uzavřít k 1. březnu 2016. "Velice mě proto překvapilo, když jsme v úterý nedospěli k dohodě. Měli jsme jasnou proceduru týkající se Technické pracovní skupiny, od jejího rozpuštění už máme jen poradní skupinu. Obecně řečeno funguje dobře, ale tu a tam nechá věci dojít do situace, kdy se divíte, proč nebylo dosaženo pokroku."
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.