Zpoždění při dojednávání předpisů pro rok 2017 může znamenat, že pro týmy bude "velmi obtížné" zvládnout finální verzi včas. To si myslí technický ředitel Williamsu Pat Symonds.
Komise F1 se shodla v úterý na odkladu lhůty pro přesné dokončení pravidel na 30. duben 2016. Posun o dva měsíce však bude znamenat, že se týmy musí vypořádat se zkrácenou dobou devíti měsíců na přípravu monopostů podle nových pravidel pro rok 2017.
"Domnívám se, že zavedení pravidel v takovém časovém horizontu bude opravdu těžké. Už jen s ohledem na to, kolik změn jsme od prosince zaregistrovali. Během dvou a půl měsíce jsme řešili tři zcela odlišné sady pravidel. Teď možná víme, co a jak, ale vůbec nemáme ponětí, co bude následovat od května. Pro malé týmy to bude zvlášť obtížné, zvláště když vlastně nic ještě není definitivního," komentuje situaci Pat Symonds.
"Jak každý ví, na novinkách už nějakou dobu pracujeme a s určitými řešeními jsou naši technici spokojení. Je to taková přestřelka mezi týmy a Pirelli, existuje určitá pozice, kterou vítáme, ale pořád ještě není v definitivně schválených pravidlech," pokračuje Symonds.
Pokud se nepodaří do začátku května pravidla doladit, menší týmy budou postiženy nejhůř. "Taková situace zasáhne menší a hůře financované stáje. Pokud máte velký tým se spoustou lidí s patřičným výrobním zařízením, máte možnost na pozdější termíny reagovat mnohem rychleji než nezávislé stáje. Pro Williams jde o mnohem složitější situaci než pro Ferrari nebo Mercedes."
Již dříve Symonds vyjádřil přesvědčení, že se definitivní znění pravidel podaří úspěšně uzavřít k 1. březnu 2016. "Velice mě proto překvapilo, když jsme v úterý nedospěli k dohodě. Měli jsme jasnou proceduru týkající se Technické pracovní skupiny, od jejího rozpuštění už máme jen poradní skupinu. Obecně řečeno funguje dobře, ale tu a tam nechá věci dojít do situace, kdy se divíte, proč nebylo dosaženo pokroku."
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.