Zpoždění při dojednávání předpisů pro rok 2017 může znamenat, že pro týmy bude "velmi obtížné" zvládnout finální verzi včas. To si myslí technický ředitel Williamsu Pat Symonds.
Komise F1 se shodla v úterý na odkladu lhůty pro přesné dokončení pravidel na 30. duben 2016. Posun o dva měsíce však bude znamenat, že se týmy musí vypořádat se zkrácenou dobou devíti měsíců na přípravu monopostů podle nových pravidel pro rok 2017.
"Domnívám se, že zavedení pravidel v takovém časovém horizontu bude opravdu těžké. Už jen s ohledem na to, kolik změn jsme od prosince zaregistrovali. Během dvou a půl měsíce jsme řešili tři zcela odlišné sady pravidel. Teď možná víme, co a jak, ale vůbec nemáme ponětí, co bude následovat od května. Pro malé týmy to bude zvlášť obtížné, zvláště když vlastně nic ještě není definitivního," komentuje situaci Pat Symonds.
"Jak každý ví, na novinkách už nějakou dobu pracujeme a s určitými řešeními jsou naši technici spokojení. Je to taková přestřelka mezi týmy a Pirelli, existuje určitá pozice, kterou vítáme, ale pořád ještě není v definitivně schválených pravidlech," pokračuje Symonds.
Pokud se nepodaří do začátku května pravidla doladit, menší týmy budou postiženy nejhůř. "Taková situace zasáhne menší a hůře financované stáje. Pokud máte velký tým se spoustou lidí s patřičným výrobním zařízením, máte možnost na pozdější termíny reagovat mnohem rychleji než nezávislé stáje. Pro Williams jde o mnohem složitější situaci než pro Ferrari nebo Mercedes."
Již dříve Symonds vyjádřil přesvědčení, že se definitivní znění pravidel podaří úspěšně uzavřít k 1. březnu 2016. "Velice mě proto překvapilo, když jsme v úterý nedospěli k dohodě. Měli jsme jasnou proceduru týkající se Technické pracovní skupiny, od jejího rozpuštění už máme jen poradní skupinu. Obecně řečeno funguje dobře, ale tu a tam nechá věci dojít do situace, kdy se divíte, proč nebylo dosaženo pokroku."
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.