Závodní ředitel stáje McLaren se domnívá, že nový formát kvalifikace bude mnohem méně daný a bude klást větší nároky na jezdce a týmy. Podoba kvalifikace pro rok 2016 byla schválena na úterním setkání Stratgegické skupiny F1 a Komise F1 v Ženevě.
Ozývají se ale různé názory, mezi nimi i takové, který způsob boje o postavení na startu kritizují a přirovnávají ho k počítačovým hrám, kde také po ujetém kole nejpomalejší pilot ztrácí právo pokračovat. O nové podobě kvalifikace jsme informovali zde.
K novince se vyjádřil i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Každý má svůj názor, vidí klady, zápory, nakmonec musíme občas přitakat držiteli komerčních práv panu Ecclestoneovi, abychom udrželi DNA Formule 1, ale abychom ji i nadále zlepšovali. Osobně nevidím v novém formátu něco převratného, jen se vytvořit větší nepředvídatelnost. Pokud pilot udělá chybu, zaplatí za ni okamžitě. Pokud se vám nepovede zajet co nejlépe v pravý čas, jste mimo hru."
Boullier se domnívá, že nadvláda Mercedesu ohledně pole-position bude pokračovat, a to navzdory chystané změně. "Na piloty dopadne o něco větší tlak, ale to samé se týká i týmů. Můžete být nejrychlejší v prvních sedmi minutách, ale opotřebení pneu vás pak může posunout na třetí místo v dalším průběhu kvalifikace. Jak říkám, může dojít k větší nepředvídatelnosti, ale mám za to, že nejlepší auto a pilot budou první a nejhorší vzadu. I když se samozřejmě může stát, že Mercedes bude na pole-position chybět, což by pro show bylo jenom dobré," pokračuje Boullier.
Podobný systém kvalifikace, kdy se piloti mohli spoléhat jen na jeden jediný pokus už tu byl, zůstává otázkou, jaké rozdíly mezi jednotlivými týmy budou. I když je pravda, že během sedmiminutové relace mohou piloti zvládnout někdy až tři kola, následný "rozstřel" už jim víc než jednu šanci nedává. Odpůrci tohoto formátu tvrdí, že je to něco podobného, jako kdyby třeba atletické závody rozhodoval jeden jediný pokus. A dokonce se vyskytl názor, že pokud jde o násilnou formu vytváření tlaku na piloty, mohlo by se jít ještě dál a třeba zakázat během závodu po vyjetí mimo trať návrat zpátky - když už se chyby mají trestat, tak důsledně.
Co se týče upřesnění některých detailů v předpisech týkajících se pneumatik a spotřeby paliva, ty čekají na požehnání od technického ředitele FIA Charlie Whitinga.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.