Závodní ředitel stáje McLaren se domnívá, že nový formát kvalifikace bude mnohem méně daný a bude klást větší nároky na jezdce a týmy. Podoba kvalifikace pro rok 2016 byla schválena na úterním setkání Stratgegické skupiny F1 a Komise F1 v Ženevě.
Ozývají se ale různé názory, mezi nimi i takové, který způsob boje o postavení na startu kritizují a přirovnávají ho k počítačovým hrám, kde také po ujetém kole nejpomalejší pilot ztrácí právo pokračovat. O nové podobě kvalifikace jsme informovali zde.
K novince se vyjádřil i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Každý má svůj názor, vidí klady, zápory, nakmonec musíme občas přitakat držiteli komerčních práv panu Ecclestoneovi, abychom udrželi DNA Formule 1, ale abychom ji i nadále zlepšovali. Osobně nevidím v novém formátu něco převratného, jen se vytvořit větší nepředvídatelnost. Pokud pilot udělá chybu, zaplatí za ni okamžitě. Pokud se vám nepovede zajet co nejlépe v pravý čas, jste mimo hru."
Boullier se domnívá, že nadvláda Mercedesu ohledně pole-position bude pokračovat, a to navzdory chystané změně. "Na piloty dopadne o něco větší tlak, ale to samé se týká i týmů. Můžete být nejrychlejší v prvních sedmi minutách, ale opotřebení pneu vás pak může posunout na třetí místo v dalším průběhu kvalifikace. Jak říkám, může dojít k větší nepředvídatelnosti, ale mám za to, že nejlepší auto a pilot budou první a nejhorší vzadu. I když se samozřejmě může stát, že Mercedes bude na pole-position chybět, což by pro show bylo jenom dobré," pokračuje Boullier.
Podobný systém kvalifikace, kdy se piloti mohli spoléhat jen na jeden jediný pokus už tu byl, zůstává otázkou, jaké rozdíly mezi jednotlivými týmy budou. I když je pravda, že během sedmiminutové relace mohou piloti zvládnout někdy až tři kola, následný "rozstřel" už jim víc než jednu šanci nedává. Odpůrci tohoto formátu tvrdí, že je to něco podobného, jako kdyby třeba atletické závody rozhodoval jeden jediný pokus. A dokonce se vyskytl názor, že pokud jde o násilnou formu vytváření tlaku na piloty, mohlo by se jít ještě dál a třeba zakázat během závodu po vyjetí mimo trať návrat zpátky - když už se chyby mají trestat, tak důsledně.
Co se týče upřesnění některých detailů v předpisech týkajících se pneumatik a spotřeby paliva, ty čekají na požehnání od technického ředitele FIA Charlie Whitinga.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.