Závodní ředitel stáje McLaren se domnívá, že nový formát kvalifikace bude mnohem méně daný a bude klást větší nároky na jezdce a týmy. Podoba kvalifikace pro rok 2016 byla schválena na úterním setkání Stratgegické skupiny F1 a Komise F1 v Ženevě.
Ozývají se ale různé názory, mezi nimi i takové, který způsob boje o postavení na startu kritizují a přirovnávají ho k počítačovým hrám, kde také po ujetém kole nejpomalejší pilot ztrácí právo pokračovat. O nové podobě kvalifikace jsme informovali zde.
K novince se vyjádřil i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Každý má svůj názor, vidí klady, zápory, nakmonec musíme občas přitakat držiteli komerčních práv panu Ecclestoneovi, abychom udrželi DNA Formule 1, ale abychom ji i nadále zlepšovali. Osobně nevidím v novém formátu něco převratného, jen se vytvořit větší nepředvídatelnost. Pokud pilot udělá chybu, zaplatí za ni okamžitě. Pokud se vám nepovede zajet co nejlépe v pravý čas, jste mimo hru."
Boullier se domnívá, že nadvláda Mercedesu ohledně pole-position bude pokračovat, a to navzdory chystané změně. "Na piloty dopadne o něco větší tlak, ale to samé se týká i týmů. Můžete být nejrychlejší v prvních sedmi minutách, ale opotřebení pneu vás pak může posunout na třetí místo v dalším průběhu kvalifikace. Jak říkám, může dojít k větší nepředvídatelnosti, ale mám za to, že nejlepší auto a pilot budou první a nejhorší vzadu. I když se samozřejmě může stát, že Mercedes bude na pole-position chybět, což by pro show bylo jenom dobré," pokračuje Boullier.
Podobný systém kvalifikace, kdy se piloti mohli spoléhat jen na jeden jediný pokus už tu byl, zůstává otázkou, jaké rozdíly mezi jednotlivými týmy budou. I když je pravda, že během sedmiminutové relace mohou piloti zvládnout někdy až tři kola, následný "rozstřel" už jim víc než jednu šanci nedává. Odpůrci tohoto formátu tvrdí, že je to něco podobného, jako kdyby třeba atletické závody rozhodoval jeden jediný pokus. A dokonce se vyskytl názor, že pokud jde o násilnou formu vytváření tlaku na piloty, mohlo by se jít ještě dál a třeba zakázat během závodu po vyjetí mimo trať návrat zpátky - když už se chyby mají trestat, tak důsledně.
Co se týče upřesnění některých detailů v předpisech týkajících se pneumatik a spotřeby paliva, ty čekají na požehnání od technického ředitele FIA Charlie Whitinga.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.