Šéf Mercedesu nemá nic proti opatřením, která by měla napomoci zlepšení podívané pro diváky, ale podle jeho názoru míří Formule 1 příliš daleko ve snaze rychle prosadit plánované změny. Myslí si, že by se díky tomu mohl rok 2017 stát velmi riskantní.
Dnešní zasedání Strategické skupiny a Komise F1 rozhodne o osudu pravidel pro rok 2017. Zainteresované strany měly na posouzení návrhů celých devět měsíců od loňského května - cílem opatření by mělo být zrychlení vozů o 5 - 6 vteřin. Jak už bylo v minulosti řečeno, existují radikální přístupy, takový šéf Red Bullu Christian Horner je zásadně proti, aby se vývoj zastavil někde na půli cesty a rychlost by po řadě kompromisů vzrostla jen o polovinu předpokládané hodnoty.
Toto Wolff má obavy, aby se Pirelli řádně popasovalo s novou výzvou a dokázalo vyrobit takové pneumatiky, aby bezpečně odolaly zvýšeným nárokům na zatížení. "Nejsme proti změně pravidel, Formule 1 musí být více zábavná a vzrušující. Ale nesmíme zapomenout, že jde o soubor pravidel. Chceme zvýšit přítlak o 50 % a to může být pro F1 škodlivé. A také obtížné pro výrobce pneumatik, aby se s takovými hodnotami vyrovnal. Je to jako říci výrobci motorů »Prosím, udělejte nám motor s výkonem 2000 koňských sil«. Odpověď - to není možné. Takže nebudeme chtít po Pirelli něco, co není možné?" zamýšlí se Wolff.
"Na stávajících pravidlech jsme pracovali hodně dlouhou dobu. Můžeme je ale kritizovat a říkat, že nejsou dost dobrá jen proto, že jeden tým je dominantní? Předjíždění je celkem v pořádku. Je to proto, že máme DRS nebo jiné pomůcky? Nevím. Ale nemá smysl všechno zahodit, chceme zvýšit přítlak a doufat, že se předjíždění ještě zlepší," pokračuje Wolff s tím, že při rozdílných názorech je těžké odhadnout, jak jednání dopadne.
V rámci Strategické skupiny F1 je pravděpodobné, že prezident FIA Jean Todt, Bernie Ecclestone a minimálně Christian Horner spojí své síly pro podporu plného znění nových pravidel pro rok 2017, což bude znamenat, že ke schválení bude třeba souhlas Komise F1. Proto se předpokládá, že uznání pravidel se posune až na rok 2018 a během následujících 12 měsíců se bude nadále intenzivně jednat.
Ačkoliv revoluční změna pro sezónu 2017 není preferencí Mercedesu, Wolff připouští, že by takové rozhodnutí nepředstavovalo pro tým žádnou katastrofu. "Existuje velice silná snaha, aby tato pravidla byla prosazena. Otázka zní, kdy na nich bude možné začít pracovat? Rádi bychom v tomto směru měli jasno. Naše priorita to není, ale bude dobré, pokud s tímto řešením bude souhlasit většina," dodává Wolff.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.