Šéf Mercedesu nemá nic proti opatřením, která by měla napomoci zlepšení podívané pro diváky, ale podle jeho názoru míří Formule 1 příliš daleko ve snaze rychle prosadit plánované změny. Myslí si, že by se díky tomu mohl rok 2017 stát velmi riskantní.
Dnešní zasedání Strategické skupiny a Komise F1 rozhodne o osudu pravidel pro rok 2017. Zainteresované strany měly na posouzení návrhů celých devět měsíců od loňského května - cílem opatření by mělo být zrychlení vozů o 5 - 6 vteřin. Jak už bylo v minulosti řečeno, existují radikální přístupy, takový šéf Red Bullu Christian Horner je zásadně proti, aby se vývoj zastavil někde na půli cesty a rychlost by po řadě kompromisů vzrostla jen o polovinu předpokládané hodnoty.
Toto Wolff má obavy, aby se Pirelli řádně popasovalo s novou výzvou a dokázalo vyrobit takové pneumatiky, aby bezpečně odolaly zvýšeným nárokům na zatížení. "Nejsme proti změně pravidel, Formule 1 musí být více zábavná a vzrušující. Ale nesmíme zapomenout, že jde o soubor pravidel. Chceme zvýšit přítlak o 50 % a to může být pro F1 škodlivé. A také obtížné pro výrobce pneumatik, aby se s takovými hodnotami vyrovnal. Je to jako říci výrobci motorů »Prosím, udělejte nám motor s výkonem 2000 koňských sil«. Odpověď - to není možné. Takže nebudeme chtít po Pirelli něco, co není možné?" zamýšlí se Wolff.
"Na stávajících pravidlech jsme pracovali hodně dlouhou dobu. Můžeme je ale kritizovat a říkat, že nejsou dost dobrá jen proto, že jeden tým je dominantní? Předjíždění je celkem v pořádku. Je to proto, že máme DRS nebo jiné pomůcky? Nevím. Ale nemá smysl všechno zahodit, chceme zvýšit přítlak a doufat, že se předjíždění ještě zlepší," pokračuje Wolff s tím, že při rozdílných názorech je těžké odhadnout, jak jednání dopadne.
V rámci Strategické skupiny F1 je pravděpodobné, že prezident FIA Jean Todt, Bernie Ecclestone a minimálně Christian Horner spojí své síly pro podporu plného znění nových pravidel pro rok 2017, což bude znamenat, že ke schválení bude třeba souhlas Komise F1. Proto se předpokládá, že uznání pravidel se posune až na rok 2018 a během následujících 12 měsíců se bude nadále intenzivně jednat.
Ačkoliv revoluční změna pro sezónu 2017 není preferencí Mercedesu, Wolff připouští, že by takové rozhodnutí nepředstavovalo pro tým žádnou katastrofu. "Existuje velice silná snaha, aby tato pravidla byla prosazena. Otázka zní, kdy na nich bude možné začít pracovat? Rádi bychom v tomto směru měli jasno. Naše priorita to není, ale bude dobré, pokud s tímto řešením bude souhlasit většina," dodává Wolff.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.