Šéf Mercedesu nemá nic proti opatřením, která by měla napomoci zlepšení podívané pro diváky, ale podle jeho názoru míří Formule 1 příliš daleko ve snaze rychle prosadit plánované změny. Myslí si, že by se díky tomu mohl rok 2017 stát velmi riskantní.
Dnešní zasedání Strategické skupiny a Komise F1 rozhodne o osudu pravidel pro rok 2017. Zainteresované strany měly na posouzení návrhů celých devět měsíců od loňského května - cílem opatření by mělo být zrychlení vozů o 5 - 6 vteřin. Jak už bylo v minulosti řečeno, existují radikální přístupy, takový šéf Red Bullu Christian Horner je zásadně proti, aby se vývoj zastavil někde na půli cesty a rychlost by po řadě kompromisů vzrostla jen o polovinu předpokládané hodnoty.
Toto Wolff má obavy, aby se Pirelli řádně popasovalo s novou výzvou a dokázalo vyrobit takové pneumatiky, aby bezpečně odolaly zvýšeným nárokům na zatížení. "Nejsme proti změně pravidel, Formule 1 musí být více zábavná a vzrušující. Ale nesmíme zapomenout, že jde o soubor pravidel. Chceme zvýšit přítlak o 50 % a to může být pro F1 škodlivé. A také obtížné pro výrobce pneumatik, aby se s takovými hodnotami vyrovnal. Je to jako říci výrobci motorů »Prosím, udělejte nám motor s výkonem 2000 koňských sil«. Odpověď - to není možné. Takže nebudeme chtít po Pirelli něco, co není možné?" zamýšlí se Wolff.
"Na stávajících pravidlech jsme pracovali hodně dlouhou dobu. Můžeme je ale kritizovat a říkat, že nejsou dost dobrá jen proto, že jeden tým je dominantní? Předjíždění je celkem v pořádku. Je to proto, že máme DRS nebo jiné pomůcky? Nevím. Ale nemá smysl všechno zahodit, chceme zvýšit přítlak a doufat, že se předjíždění ještě zlepší," pokračuje Wolff s tím, že při rozdílných názorech je těžké odhadnout, jak jednání dopadne.
V rámci Strategické skupiny F1 je pravděpodobné, že prezident FIA Jean Todt, Bernie Ecclestone a minimálně Christian Horner spojí své síly pro podporu plného znění nových pravidel pro rok 2017, což bude znamenat, že ke schválení bude třeba souhlas Komise F1. Proto se předpokládá, že uznání pravidel se posune až na rok 2018 a během následujících 12 měsíců se bude nadále intenzivně jednat.
Ačkoliv revoluční změna pro sezónu 2017 není preferencí Mercedesu, Wolff připouští, že by takové rozhodnutí nepředstavovalo pro tým žádnou katastrofu. "Existuje velice silná snaha, aby tato pravidla byla prosazena. Otázka zní, kdy na nich bude možné začít pracovat? Rádi bychom v tomto směru měli jasno. Naše priorita to není, ale bude dobré, pokud s tímto řešením bude souhlasit většina," dodává Wolff.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.