Boss F1 se s vervou sobě vlastní pustil do očisty Formule 1 a pustil se do prezidenta FIA Jeana Todta. Označil Formuli 1 za předvídatelnou a vyzval Francouze, aby kontrolu nad tímto motoristickým odvětvím předal někomu odpovědnějšímu.
Pro britský deník Daily Mail vyslovil Ecclestone velice zdrcující kritiku, která je však po loňském šampionátu často slýchaná. "Nikdy bych neutratil peníze za to, abych vzal svou rodinu na nějaký závod. To v žádném případě. Jaký to má smysl, když se do značné míry dá předpokládat, že Hamilton bude na pole-position a vyhraje závod, a druhý Mercedes bude na druhém místě?"
Ecclestone popsal Komisi F1 jako kartel, protože dvě největší automobilky mají až do roku 2020 právo veta vůči změnám pravidel. "Takový přístup je všeobecně nazýván kartelem. A kartely jsou nezákonné. Provozujeme něco, co je nezákonného. Navíc to popírá smysl závodění."
Ecclestone sice ocenil přístup prezidenta FIA Jeana Todta v otázkách bezpečnosti, ale jinak je podle něj pro bývalého šéfa Ferrari jeho funkce jen prestižní záležitostí. "Jean se bohužel stal diplomatem. Ohledně bezpečnosti silničního provozu odvádí dobrou práci. Ale jeho zájem o F1 se odráží pouze v tom, že je jejím prezidentem... Vůbec se nezdá, že by chtěl podniknout něco, co by mohlo přinést nějaký razantní krok. Měl by pokračovat jinde a odpovědnost v F1 předat jiné osobě."
Jak zatraktivnit Formuli 1?
Otázka menší přitažlivosti závodů se přetřásá už několik let a Bernie vymýšlel (podobně jako někteří další, například Flavio Briatore) různé varianty, jak do ní vnést nový dramatický prvek.
"Nechal bych kvalifikaci v současné podobě. Ten, trénink vyhraje, by měl dále do historických tabulek zapisovat své výkony. Ale mohl by startovat, řekněme, s ohledem na své umístění v šampionátu, ale v rámci TOP 10. Takže kdo bude dejme tomu v kvalifikaci třetí, by mohl začít na sedmém osmém místě. To by bylo třeba ještě promyslet," domíná se Ecclestone.
Nesouhlasí s některými radikálními "obraty" startovního pole, protože tyto praktiky nevidí jako přínosné. "Rozhodně nechci kompletně převrácené startovní pole, protože ti nejrychlejší by se museli složitě probíjet přes pomalejší. Nová varianta by přinesla závodění mezi piloty dosahující zhruba stejné rychlosti. A tam by bylo zdolávání soupeřů podstatně obtížnější."
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.