Boss F1 se s vervou sobě vlastní pustil do očisty Formule 1 a pustil se do prezidenta FIA Jeana Todta. Označil Formuli 1 za předvídatelnou a vyzval Francouze, aby kontrolu nad tímto motoristickým odvětvím předal někomu odpovědnějšímu.
Pro britský deník Daily Mail vyslovil Ecclestone velice zdrcující kritiku, která je však po loňském šampionátu často slýchaná. "Nikdy bych neutratil peníze za to, abych vzal svou rodinu na nějaký závod. To v žádném případě. Jaký to má smysl, když se do značné míry dá předpokládat, že Hamilton bude na pole-position a vyhraje závod, a druhý Mercedes bude na druhém místě?"
Ecclestone popsal Komisi F1 jako kartel, protože dvě největší automobilky mají až do roku 2020 právo veta vůči změnám pravidel. "Takový přístup je všeobecně nazýván kartelem. A kartely jsou nezákonné. Provozujeme něco, co je nezákonného. Navíc to popírá smysl závodění."
Ecclestone sice ocenil přístup prezidenta FIA Jeana Todta v otázkách bezpečnosti, ale jinak je podle něj pro bývalého šéfa Ferrari jeho funkce jen prestižní záležitostí. "Jean se bohužel stal diplomatem. Ohledně bezpečnosti silničního provozu odvádí dobrou práci. Ale jeho zájem o F1 se odráží pouze v tom, že je jejím prezidentem... Vůbec se nezdá, že by chtěl podniknout něco, co by mohlo přinést nějaký razantní krok. Měl by pokračovat jinde a odpovědnost v F1 předat jiné osobě."
Jak zatraktivnit Formuli 1?
Otázka menší přitažlivosti závodů se přetřásá už několik let a Bernie vymýšlel (podobně jako někteří další, například Flavio Briatore) různé varianty, jak do ní vnést nový dramatický prvek.
"Nechal bych kvalifikaci v současné podobě. Ten, trénink vyhraje, by měl dále do historických tabulek zapisovat své výkony. Ale mohl by startovat, řekněme, s ohledem na své umístění v šampionátu, ale v rámci TOP 10. Takže kdo bude dejme tomu v kvalifikaci třetí, by mohl začít na sedmém osmém místě. To by bylo třeba ještě promyslet," domíná se Ecclestone.
Nesouhlasí s některými radikálními "obraty" startovního pole, protože tyto praktiky nevidí jako přínosné. "Rozhodně nechci kompletně převrácené startovní pole, protože ti nejrychlejší by se museli složitě probíjet přes pomalejší. Nová varianta by přinesla závodění mezi piloty dosahující zhruba stejné rychlosti. A tam by bylo zdolávání soupeřů podstatně obtížnější."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.