Boss F1 se s vervou sobě vlastní pustil do očisty Formule 1 a pustil se do prezidenta FIA Jeana Todta. Označil Formuli 1 za předvídatelnou a vyzval Francouze, aby kontrolu nad tímto motoristickým odvětvím předal někomu odpovědnějšímu.
Pro britský deník Daily Mail vyslovil Ecclestone velice zdrcující kritiku, která je však po loňském šampionátu často slýchaná. "Nikdy bych neutratil peníze za to, abych vzal svou rodinu na nějaký závod. To v žádném případě. Jaký to má smysl, když se do značné míry dá předpokládat, že Hamilton bude na pole-position a vyhraje závod, a druhý Mercedes bude na druhém místě?"
Ecclestone popsal Komisi F1 jako kartel, protože dvě největší automobilky mají až do roku 2020 právo veta vůči změnám pravidel. "Takový přístup je všeobecně nazýván kartelem. A kartely jsou nezákonné. Provozujeme něco, co je nezákonného. Navíc to popírá smysl závodění."
Ecclestone sice ocenil přístup prezidenta FIA Jeana Todta v otázkách bezpečnosti, ale jinak je podle něj pro bývalého šéfa Ferrari jeho funkce jen prestižní záležitostí. "Jean se bohužel stal diplomatem. Ohledně bezpečnosti silničního provozu odvádí dobrou práci. Ale jeho zájem o F1 se odráží pouze v tom, že je jejím prezidentem... Vůbec se nezdá, že by chtěl podniknout něco, co by mohlo přinést nějaký razantní krok. Měl by pokračovat jinde a odpovědnost v F1 předat jiné osobě."
Jak zatraktivnit Formuli 1?
Otázka menší přitažlivosti závodů se přetřásá už několik let a Bernie vymýšlel (podobně jako někteří další, například Flavio Briatore) různé varianty, jak do ní vnést nový dramatický prvek.
"Nechal bych kvalifikaci v současné podobě. Ten, trénink vyhraje, by měl dále do historických tabulek zapisovat své výkony. Ale mohl by startovat, řekněme, s ohledem na své umístění v šampionátu, ale v rámci TOP 10. Takže kdo bude dejme tomu v kvalifikaci třetí, by mohl začít na sedmém osmém místě. To by bylo třeba ještě promyslet," domíná se Ecclestone.
Nesouhlasí s některými radikálními "obraty" startovního pole, protože tyto praktiky nevidí jako přínosné. "Rozhodně nechci kompletně převrácené startovní pole, protože ti nejrychlejší by se museli složitě probíjet přes pomalejší. Nová varianta by přinesla závodění mezi piloty dosahující zhruba stejné rychlosti. A tam by bylo zdolávání soupeřů podstatně obtížnější."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.