Boss F1 se s vervou sobě vlastní pustil do očisty Formule 1 a pustil se do prezidenta FIA Jeana Todta. Označil Formuli 1 za předvídatelnou a vyzval Francouze, aby kontrolu nad tímto motoristickým odvětvím předal někomu odpovědnějšímu.
Pro britský deník Daily Mail vyslovil Ecclestone velice zdrcující kritiku, která je však po loňském šampionátu často slýchaná. "Nikdy bych neutratil peníze za to, abych vzal svou rodinu na nějaký závod. To v žádném případě. Jaký to má smysl, když se do značné míry dá předpokládat, že Hamilton bude na pole-position a vyhraje závod, a druhý Mercedes bude na druhém místě?"
Ecclestone popsal Komisi F1 jako kartel, protože dvě největší automobilky mají až do roku 2020 právo veta vůči změnám pravidel. "Takový přístup je všeobecně nazýván kartelem. A kartely jsou nezákonné. Provozujeme něco, co je nezákonného. Navíc to popírá smysl závodění."
Ecclestone sice ocenil přístup prezidenta FIA Jeana Todta v otázkách bezpečnosti, ale jinak je podle něj pro bývalého šéfa Ferrari jeho funkce jen prestižní záležitostí. "Jean se bohužel stal diplomatem. Ohledně bezpečnosti silničního provozu odvádí dobrou práci. Ale jeho zájem o F1 se odráží pouze v tom, že je jejím prezidentem... Vůbec se nezdá, že by chtěl podniknout něco, co by mohlo přinést nějaký razantní krok. Měl by pokračovat jinde a odpovědnost v F1 předat jiné osobě."
Jak zatraktivnit Formuli 1?
Otázka menší přitažlivosti závodů se přetřásá už několik let a Bernie vymýšlel (podobně jako někteří další, například Flavio Briatore) různé varianty, jak do ní vnést nový dramatický prvek.
"Nechal bych kvalifikaci v současné podobě. Ten, trénink vyhraje, by měl dále do historických tabulek zapisovat své výkony. Ale mohl by startovat, řekněme, s ohledem na své umístění v šampionátu, ale v rámci TOP 10. Takže kdo bude dejme tomu v kvalifikaci třetí, by mohl začít na sedmém osmém místě. To by bylo třeba ještě promyslet," domíná se Ecclestone.
Nesouhlasí s některými radikálními "obraty" startovního pole, protože tyto praktiky nevidí jako přínosné. "Rozhodně nechci kompletně převrácené startovní pole, protože ti nejrychlejší by se museli složitě probíjet přes pomalejší. Nová varianta by přinesla závodění mezi piloty dosahující zhruba stejné rychlosti. A tam by bylo zdolávání soupeřů podstatně obtížnější."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.