Co s piloty F1, kteří přišli o angažmá a díky jejich věku a zkušenostem je málo pravděpodobné či vyloučené, že by sestoupili do nižších formulí? Nejčastěji zamíří za oceán a pokoušejí se dobýt slávu v amerických závodech monopostů.
Stačí se probrat minulými ročníky a vyšla by nám poměrně slušná řádka těch, kteří po dochodu z Formule 1 hájili barvy zámořských týmů. Je proto velice pravděpodobné, že dvojice Pastor Maldonado a Alexander Rossi budou volit stejnou cestu.
Jejich pozice jsou však hodně odlišné. Třicetiletý Pastor Rafael Maldonato Motta absolvoval ve Formuli 1 bezmála stovku Grand Prix a s ohledem na jeho jízdní styl a pověst "zlého muže" dosáhl překvapivě i jednoho vítězství (Grand Prix Španělska 2012). Problémy jeho sponzora PDVSA vedly nakonec k tomu, že Renault dal přednost Magnussenovi a Venezuelan se musí po práci ohlížet jinde.
Alexander Rossi má na svém kontě jen pět závodů, ale ani jemu nevyšlo angažmá u Manoru, o tento tým byl nakonec příliš velký zájem. Vicemistr GP2 (byť s propastným rozdílem na šampiona Stoffela Vandoornea) je dalším z pilotů, kteří nemají v prestižní motoristické kategorii angažmá ani na postu rezervního pilota.
Na scénu vstupuje Bryan Herta, mající zájem o piloty, kteří nedostali v F1 agnažmá. V jeho stáji zatím působí Gabby Chaves, nyní se Herta rozhlíží po dalších posilách, mezi nimiž je například i John Randall "J.R." Hildebrand. "Máme užší seznam pilotů, s nimiž jsme navázali kontakt - a J.R. je mezi nimi. Zajímáme se ale také o ty, kteří už nejezdí F1 nebo se domnívali, že v ní budou figurovat a jejich záměr se nevydařil. Zapojil jsem se do jednání mezi Andrettim a možnými kandidáty a nakonec z toho vyšel seznam tří až čtyř chlapíků, z nichž dva jsou na velmi dobré cestě. Následujících 24 až 36 hodin bude pro další vývoj kontraktu velice důležitý," vysvětluje Herta.
Už v minulosti se bývalý pilot IndyCar zmiňoval o možné spolupráci s Maldonadem, nyní tento záměr jenom potvrdil. Že ale nejde o konečné řešení, naznačuje i jeho reakce na otázku, zda by nemohl v jeho barvách jezdit i Alexander Rossi, s úsměvem dodal: "To je velmi dobrý odhad!"
Protože je startovní listina F1 definitivně uzavřená, dá se předpokládat, že dalším adeptem na místo v kokpitu některého týmu IndyCar by mohl být i od Manoru propuštěný Will Stevens.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.