Co s piloty F1, kteří přišli o angažmá a díky jejich věku a zkušenostem je málo pravděpodobné či vyloučené, že by sestoupili do nižších formulí? Nejčastěji zamíří za oceán a pokoušejí se dobýt slávu v amerických závodech monopostů.
Stačí se probrat minulými ročníky a vyšla by nám poměrně slušná řádka těch, kteří po dochodu z Formule 1 hájili barvy zámořských týmů. Je proto velice pravděpodobné, že dvojice Pastor Maldonado a Alexander Rossi budou volit stejnou cestu.
Jejich pozice jsou však hodně odlišné. Třicetiletý Pastor Rafael Maldonato Motta absolvoval ve Formuli 1 bezmála stovku Grand Prix a s ohledem na jeho jízdní styl a pověst "zlého muže" dosáhl překvapivě i jednoho vítězství (Grand Prix Španělska 2012). Problémy jeho sponzora PDVSA vedly nakonec k tomu, že Renault dal přednost Magnussenovi a Venezuelan se musí po práci ohlížet jinde.
Alexander Rossi má na svém kontě jen pět závodů, ale ani jemu nevyšlo angažmá u Manoru, o tento tým byl nakonec příliš velký zájem. Vicemistr GP2 (byť s propastným rozdílem na šampiona Stoffela Vandoornea) je dalším z pilotů, kteří nemají v prestižní motoristické kategorii angažmá ani na postu rezervního pilota.
Na scénu vstupuje Bryan Herta, mající zájem o piloty, kteří nedostali v F1 agnažmá. V jeho stáji zatím působí Gabby Chaves, nyní se Herta rozhlíží po dalších posilách, mezi nimiž je například i John Randall "J.R." Hildebrand. "Máme užší seznam pilotů, s nimiž jsme navázali kontakt - a J.R. je mezi nimi. Zajímáme se ale také o ty, kteří už nejezdí F1 nebo se domnívali, že v ní budou figurovat a jejich záměr se nevydařil. Zapojil jsem se do jednání mezi Andrettim a možnými kandidáty a nakonec z toho vyšel seznam tří až čtyř chlapíků, z nichž dva jsou na velmi dobré cestě. Následujících 24 až 36 hodin bude pro další vývoj kontraktu velice důležitý," vysvětluje Herta.
Už v minulosti se bývalý pilot IndyCar zmiňoval o možné spolupráci s Maldonadem, nyní tento záměr jenom potvrdil. Že ale nejde o konečné řešení, naznačuje i jeho reakce na otázku, zda by nemohl v jeho barvách jezdit i Alexander Rossi, s úsměvem dodal: "To je velmi dobrý odhad!"
Protože je startovní listina F1 definitivně uzavřená, dá se předpokládat, že dalším adeptem na místo v kokpitu některého týmu IndyCar by mohl být i od Manoru propuštěný Will Stevens.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.