Co s piloty F1, kteří přišli o angažmá a díky jejich věku a zkušenostem je málo pravděpodobné či vyloučené, že by sestoupili do nižších formulí? Nejčastěji zamíří za oceán a pokoušejí se dobýt slávu v amerických závodech monopostů.
Stačí se probrat minulými ročníky a vyšla by nám poměrně slušná řádka těch, kteří po dochodu z Formule 1 hájili barvy zámořských týmů. Je proto velice pravděpodobné, že dvojice Pastor Maldonado a Alexander Rossi budou volit stejnou cestu.
Jejich pozice jsou však hodně odlišné. Třicetiletý Pastor Rafael Maldonato Motta absolvoval ve Formuli 1 bezmála stovku Grand Prix a s ohledem na jeho jízdní styl a pověst "zlého muže" dosáhl překvapivě i jednoho vítězství (Grand Prix Španělska 2012). Problémy jeho sponzora PDVSA vedly nakonec k tomu, že Renault dal přednost Magnussenovi a Venezuelan se musí po práci ohlížet jinde.
Alexander Rossi má na svém kontě jen pět závodů, ale ani jemu nevyšlo angažmá u Manoru, o tento tým byl nakonec příliš velký zájem. Vicemistr GP2 (byť s propastným rozdílem na šampiona Stoffela Vandoornea) je dalším z pilotů, kteří nemají v prestižní motoristické kategorii angažmá ani na postu rezervního pilota.
Na scénu vstupuje Bryan Herta, mající zájem o piloty, kteří nedostali v F1 agnažmá. V jeho stáji zatím působí Gabby Chaves, nyní se Herta rozhlíží po dalších posilách, mezi nimiž je například i John Randall "J.R." Hildebrand. "Máme užší seznam pilotů, s nimiž jsme navázali kontakt - a J.R. je mezi nimi. Zajímáme se ale také o ty, kteří už nejezdí F1 nebo se domnívali, že v ní budou figurovat a jejich záměr se nevydařil. Zapojil jsem se do jednání mezi Andrettim a možnými kandidáty a nakonec z toho vyšel seznam tří až čtyř chlapíků, z nichž dva jsou na velmi dobré cestě. Následujících 24 až 36 hodin bude pro další vývoj kontraktu velice důležitý," vysvětluje Herta.
Už v minulosti se bývalý pilot IndyCar zmiňoval o možné spolupráci s Maldonadem, nyní tento záměr jenom potvrdil. Že ale nejde o konečné řešení, naznačuje i jeho reakce na otázku, zda by nemohl v jeho barvách jezdit i Alexander Rossi, s úsměvem dodal: "To je velmi dobrý odhad!"
Protože je startovní listina F1 definitivně uzavřená, dá se předpokládat, že dalším adeptem na místo v kokpitu některého týmu IndyCar by mohl být i od Manoru propuštěný Will Stevens.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.