Šéf Red Bullu žádá po FIA a Bernie Ecclestoneovi, aby spojili své síly a na chystané schůzce v Ženevě, která se uskuteční příští úterý, prosadili změny pravidel Formule 1 připravované pro sezónu 2017.
Plány, aby vozy byly jednak rychlejší a jednak obtížněji ovladatelné je třeba dotáhnout do finální podoby do konce února, aby je bylo možné příští rok realizovat. Je tu ale obava, že by změna předpisů vedla k omezení předjíždění, protože nebude dost času k vývoji nových pneumatik vhodných pro vyšší aerodynamické zatížení. Strategická skupina F1 a Komise F1 budou při schůzce příští týden v úterý jednat o dalších krocích.
"Nesmíme ztratit příležitost, která se pro rok 2017 nabízí. Potřebujeme silné vedení se schopností rozhodnout o chystaných pravidlech. Správného řešení nelze nikdy dosáhnout cestou dohod," domnívá se Christian Horner. Domnívá se, že by FIA a Ecclestone mohli použít kombinovaného hlasovacího práva, který funguje ve Strategické skupině F1 a Komisi F1, aby obešli rozdílné požadavky týmů, které by mohly celý proces rozhodování brzdit.
"Nechceme kompromisy a dohody jako v případě motorů. Začali jsme se čtyřválcovým motorem s určitým využitím elektrické energie a nakonec jsme skončili u šestiválce s menším elektrickým příkonem. Proto si myslím, že je nezbytné silné vedení a jasné stanovisko ohledně komerčních práv; aby řídící orgán řekl »Zde jsou pravidla, která chceme pro rok 2017 prosadit«. Ke shodě mezi týmy nikdy nedojde, protože je tam příliš mnoho vlastních zájmů," tvrdí Horner.
Po zavedení nových pravidel týkajících se motoru v roce 2014 se Red Bull na startovním roštu posunul o něco vzad. Navrhované změny pro příští rok budou nejspíš vyhovovat týmům, které jsou schopny postavit dobré šasi. Horner se však domnívá, že je třeba posílit i statut pilotů, aby opět byli opravdovými hrdiny F1. "Změny pro rok 2017 musí zvýšit nároky na piloty a vozy, musí být větší, silnější a nutit jezdce k vyšším výkonům, takže by tím pádem měly být mezi nimi i větší rozdíly. Myslím, že fanouškům se naskytne větší podívaná, před námi leží jedinečná příležitost, takže je nesmírně důležité, aby nám v následujících týdnech neprotekla mezi prsty," burcuje Horner.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.