Šéf Red Bullu žádá po FIA a Bernie Ecclestoneovi, aby spojili své síly a na chystané schůzce v Ženevě, která se uskuteční příští úterý, prosadili změny pravidel Formule 1 připravované pro sezónu 2017.
Plány, aby vozy byly jednak rychlejší a jednak obtížněji ovladatelné je třeba dotáhnout do finální podoby do konce února, aby je bylo možné příští rok realizovat. Je tu ale obava, že by změna předpisů vedla k omezení předjíždění, protože nebude dost času k vývoji nových pneumatik vhodných pro vyšší aerodynamické zatížení. Strategická skupina F1 a Komise F1 budou při schůzce příští týden v úterý jednat o dalších krocích.
"Nesmíme ztratit příležitost, která se pro rok 2017 nabízí. Potřebujeme silné vedení se schopností rozhodnout o chystaných pravidlech. Správného řešení nelze nikdy dosáhnout cestou dohod," domnívá se Christian Horner. Domnívá se, že by FIA a Ecclestone mohli použít kombinovaného hlasovacího práva, který funguje ve Strategické skupině F1 a Komisi F1, aby obešli rozdílné požadavky týmů, které by mohly celý proces rozhodování brzdit.
"Nechceme kompromisy a dohody jako v případě motorů. Začali jsme se čtyřválcovým motorem s určitým využitím elektrické energie a nakonec jsme skončili u šestiválce s menším elektrickým příkonem. Proto si myslím, že je nezbytné silné vedení a jasné stanovisko ohledně komerčních práv; aby řídící orgán řekl »Zde jsou pravidla, která chceme pro rok 2017 prosadit«. Ke shodě mezi týmy nikdy nedojde, protože je tam příliš mnoho vlastních zájmů," tvrdí Horner.
Po zavedení nových pravidel týkajících se motoru v roce 2014 se Red Bull na startovním roštu posunul o něco vzad. Navrhované změny pro příští rok budou nejspíš vyhovovat týmům, které jsou schopny postavit dobré šasi. Horner se však domnívá, že je třeba posílit i statut pilotů, aby opět byli opravdovými hrdiny F1. "Změny pro rok 2017 musí zvýšit nároky na piloty a vozy, musí být větší, silnější a nutit jezdce k vyšším výkonům, takže by tím pádem měly být mezi nimi i větší rozdíly. Myslím, že fanouškům se naskytne větší podívaná, před námi leží jedinečná příležitost, takže je nesmírně důležité, aby nám v následujících týdnech neprotekla mezi prsty," burcuje Horner.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.