Šéf Red Bullu žádá po FIA a Bernie Ecclestoneovi, aby spojili své síly a na chystané schůzce v Ženevě, která se uskuteční příští úterý, prosadili změny pravidel Formule 1 připravované pro sezónu 2017.
Plány, aby vozy byly jednak rychlejší a jednak obtížněji ovladatelné je třeba dotáhnout do finální podoby do konce února, aby je bylo možné příští rok realizovat. Je tu ale obava, že by změna předpisů vedla k omezení předjíždění, protože nebude dost času k vývoji nových pneumatik vhodných pro vyšší aerodynamické zatížení. Strategická skupina F1 a Komise F1 budou při schůzce příští týden v úterý jednat o dalších krocích.
"Nesmíme ztratit příležitost, která se pro rok 2017 nabízí. Potřebujeme silné vedení se schopností rozhodnout o chystaných pravidlech. Správného řešení nelze nikdy dosáhnout cestou dohod," domnívá se Christian Horner. Domnívá se, že by FIA a Ecclestone mohli použít kombinovaného hlasovacího práva, který funguje ve Strategické skupině F1 a Komisi F1, aby obešli rozdílné požadavky týmů, které by mohly celý proces rozhodování brzdit.
"Nechceme kompromisy a dohody jako v případě motorů. Začali jsme se čtyřválcovým motorem s určitým využitím elektrické energie a nakonec jsme skončili u šestiválce s menším elektrickým příkonem. Proto si myslím, že je nezbytné silné vedení a jasné stanovisko ohledně komerčních práv; aby řídící orgán řekl »Zde jsou pravidla, která chceme pro rok 2017 prosadit«. Ke shodě mezi týmy nikdy nedojde, protože je tam příliš mnoho vlastních zájmů," tvrdí Horner.
Po zavedení nových pravidel týkajících se motoru v roce 2014 se Red Bull na startovním roštu posunul o něco vzad. Navrhované změny pro příští rok budou nejspíš vyhovovat týmům, které jsou schopny postavit dobré šasi. Horner se však domnívá, že je třeba posílit i statut pilotů, aby opět byli opravdovými hrdiny F1. "Změny pro rok 2017 musí zvýšit nároky na piloty a vozy, musí být větší, silnější a nutit jezdce k vyšším výkonům, takže by tím pádem měly být mezi nimi i větší rozdíly. Myslím, že fanouškům se naskytne větší podívaná, před námi leží jedinečná příležitost, takže je nesmírně důležité, aby nám v následujících týdnech neprotekla mezi prsty," burcuje Horner.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.