V loňském roce se toho kolem Monzy napsalo poměrně dost, nakonec situace vypadala, že po souboji s jinou tradiční tratí bude mít legenda Formule 1 nějaký čas po starostech. Čas však oponou trhnul a Autodromo Nazionale di Monza opět zažívá smíšené pocity.
Prezident italského autoklubu Angelo Sticchi Damiani a prezident autoklubu Milano, bývalý závodník Ivan Capelli, odjížděli na setkání do Londýna v optimistické náladě, protože zdánlivě neexistovala žádná překážka týkající se dohody. Problém se nakonec netýkal nabídky na poplatek ve výši 18 milionů eur ročně, Ecclestone má výhrady ohledně managementu okruhu. Proto také odmítl předložený kontrakt akceptovat.
Podle zdrojů byl boss F1 znepokojen finanční situací společnosti SIAS, která měla uvolnit v desetiletém horizontu částku 7 milionů eur na inovaci okruhu. Určité nejasnosti vedly Ecclestonea k obavě, že by z těchto důvodů nakonec k modernizaci okruhu nedošlo, přičemž jednou z podmínek kontraktu měly být dlouhodobé záruky týkající se provozu Monzy. Proto bylo podepsání kontraktu odloženo. Server motorsport.com uvádí, že s ohledem na dané okolnosti navrhl Ecclestone nové setkání v závěru tohoto měsíce s tím, že by se do tohoto termínu situace mohla vyjasnit. Situace je považována za velmi delikátní a Capelli odmítl jakýkoli komentář ohledně toho, co by se do dalšího setkání mělo změnit.
Grand Prix Itálie ohrožena neníDamiani poukázal na skutečnost, že problémy v dohodě ohledně Monzy v žádném případě neohrozí konání italského závodu; nepřipouští, že by Grand Prix Itálie vypadla z kalendáře F1.
Nahrává tomu i skutečnost, že se prezident italského autoklubu maximálně snažil o změnu legislativních nařízení, aby pro svou organizaci získal další finanční prostředky. Pokud by se tedy otázka okruhu v Monze včas nevyřešila, je v záloze už zmiňovaná Imola nebo trať v Mugellu, kde se však doposud žádný závod F1 nejel, pouze tu některé týmy v minulosti testovaly své nové monoposty.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.