V loňském roce se toho kolem Monzy napsalo poměrně dost, nakonec situace vypadala, že po souboji s jinou tradiční tratí bude mít legenda Formule 1 nějaký čas po starostech. Čas však oponou trhnul a Autodromo Nazionale di Monza opět zažívá smíšené pocity.
Prezident italského autoklubu Angelo Sticchi Damiani a prezident autoklubu Milano, bývalý závodník Ivan Capelli, odjížděli na setkání do Londýna v optimistické náladě, protože zdánlivě neexistovala žádná překážka týkající se dohody. Problém se nakonec netýkal nabídky na poplatek ve výši 18 milionů eur ročně, Ecclestone má výhrady ohledně managementu okruhu. Proto také odmítl předložený kontrakt akceptovat.
Podle zdrojů byl boss F1 znepokojen finanční situací společnosti SIAS, která měla uvolnit v desetiletém horizontu částku 7 milionů eur na inovaci okruhu. Určité nejasnosti vedly Ecclestonea k obavě, že by z těchto důvodů nakonec k modernizaci okruhu nedošlo, přičemž jednou z podmínek kontraktu měly být dlouhodobé záruky týkající se provozu Monzy. Proto bylo podepsání kontraktu odloženo. Server motorsport.com uvádí, že s ohledem na dané okolnosti navrhl Ecclestone nové setkání v závěru tohoto měsíce s tím, že by se do tohoto termínu situace mohla vyjasnit. Situace je považována za velmi delikátní a Capelli odmítl jakýkoli komentář ohledně toho, co by se do dalšího setkání mělo změnit.
Grand Prix Itálie ohrožena neníDamiani poukázal na skutečnost, že problémy v dohodě ohledně Monzy v žádném případě neohrozí konání italského závodu; nepřipouští, že by Grand Prix Itálie vypadla z kalendáře F1.
Nahrává tomu i skutečnost, že se prezident italského autoklubu maximálně snažil o změnu legislativních nařízení, aby pro svou organizaci získal další finanční prostředky. Pokud by se tedy otázka okruhu v Monze včas nevyřešila, je v záloze už zmiňovaná Imola nebo trať v Mugellu, kde se však doposud žádný závod F1 nejel, pouze tu některé týmy v minulosti testovaly své nové monoposty.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.