Francouzský pilot sice má podepsanou smlouvu jako rezervní jezdec u Renaultu, ale připustil, že v současné době ještě neví, jakou variantu v nadcházejícím šampionátu zvolí. Je tu totiž ještě možnost účasti v šampionátu DTM.
S touto možností totiž Esteban Ocon koketoval ještě před svým nástupem u Renaultu, ostatně ve stejné kategorii působil - a úspěšně - také chráněnec Mercedesu Pascal Wehrlein, jehož kroky nyní vedou k Manoru.
Ocon v tuto chvíli stojí na křižovatce rozhodování a připustil, že zatím neví, zda se zúčastní některého pátečního prvního tréninku v pozici třetího pilota. "Nevím, jestli do DTM půjdu, kdo ví? V tuto chvíli není nic jisté, o ničem se nerozhodlo. Ale pokud bude tým žádat, abych do monopostu usedl, budu připraven, protože to bude velmi dobrá zkušenost."
Devatenáctiletý pilot čeká na rozhodnutí, zda bude k dispozici při každé Grand Prix nebo zamíří do nějakého jiného šampionátu, aby nevypadl ze závodního procesu. "Pokud bych měl být na všech závodech F1, tak to představuje hodně času. Takže zatím netuším, kde budu závodit a zda vůbec budu závodit."
Ocon triumfoval v uplynulém roce v GP3, když těsně porazil po většinu šampionátu vedoucího Lucu Ghiotta. Dostat se do F1 bylo součástí jeho závodního snu, už se také stihl vyjádřit ohledně prvního návrhu designu nového vozu Renault. "Je to docela pěkné, jen jsem očekával víc žluté barvy. Ta černá vypadá moc dobře a matný nápis Renault Sport vzadu se mi moc líbí. Je to elegantní."
Francouz nicméně potvrdil, že nadále zůstává členem vývojového programu Mercedesu a u Renaultu absoluvje de facto roční hostování. "Pořád jsem členem týmu Mercedes. Ten také řídí mou kariéru, jsem ale vděčný, že se obě značky dohodly a z toho vyplynula má příležitost stát se součástí Renault Sport Team F1, je opravdu skvělé, že se našlo takové řešení. Co se týče detailů oné dohody, nemám v popisu práce, abych ji komentoval. Mojí povinností je zaměřit se na výkony na trati, mou fyzickou kondici a být připraven usednout do vozu. Zbytek je záležitostí managementu. Moje práce to není. Těším se na spolupráci s týmem a věřím, že nás od počátku čeká vzájemně prospěšná technická spolupráce," dodává Ocon.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.