Francouzský pilot sice má podepsanou smlouvu jako rezervní jezdec u Renaultu, ale připustil, že v současné době ještě neví, jakou variantu v nadcházejícím šampionátu zvolí. Je tu totiž ještě možnost účasti v šampionátu DTM.
S touto možností totiž Esteban Ocon koketoval ještě před svým nástupem u Renaultu, ostatně ve stejné kategorii působil - a úspěšně - také chráněnec Mercedesu Pascal Wehrlein, jehož kroky nyní vedou k Manoru.
Ocon v tuto chvíli stojí na křižovatce rozhodování a připustil, že zatím neví, zda se zúčastní některého pátečního prvního tréninku v pozici třetího pilota. "Nevím, jestli do DTM půjdu, kdo ví? V tuto chvíli není nic jisté, o ničem se nerozhodlo. Ale pokud bude tým žádat, abych do monopostu usedl, budu připraven, protože to bude velmi dobrá zkušenost."
Devatenáctiletý pilot čeká na rozhodnutí, zda bude k dispozici při každé Grand Prix nebo zamíří do nějakého jiného šampionátu, aby nevypadl ze závodního procesu. "Pokud bych měl být na všech závodech F1, tak to představuje hodně času. Takže zatím netuším, kde budu závodit a zda vůbec budu závodit."
Ocon triumfoval v uplynulém roce v GP3, když těsně porazil po většinu šampionátu vedoucího Lucu Ghiotta. Dostat se do F1 bylo součástí jeho závodního snu, už se také stihl vyjádřit ohledně prvního návrhu designu nového vozu Renault. "Je to docela pěkné, jen jsem očekával víc žluté barvy. Ta černá vypadá moc dobře a matný nápis Renault Sport vzadu se mi moc líbí. Je to elegantní."
Francouz nicméně potvrdil, že nadále zůstává členem vývojového programu Mercedesu a u Renaultu absoluvje de facto roční hostování. "Pořád jsem členem týmu Mercedes. Ten také řídí mou kariéru, jsem ale vděčný, že se obě značky dohodly a z toho vyplynula má příležitost stát se součástí Renault Sport Team F1, je opravdu skvělé, že se našlo takové řešení. Co se týče detailů oné dohody, nemám v popisu práce, abych ji komentoval. Mojí povinností je zaměřit se na výkony na trati, mou fyzickou kondici a být připraven usednout do vozu. Zbytek je záležitostí managementu. Moje práce to není. Těším se na spolupráci s týmem a věřím, že nás od počátku čeká vzájemně prospěšná technická spolupráce," dodává Ocon.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.