Jordá si nenechala líbit Sørensenův útok, soupeři ale mají jiný názor

Carmen Jordá hodlá tvrdě hájit svou pověst
Carmen Jordá hodlá tvrdě hájit svou pověst, foto: Lotus F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 10. února 2016 17:05
Sdílej:

Je to prakticky identická situace, jako když se do španělské testpilotky opřela ikona světové rallye a prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Michèle Moutonová. Carmen Jordá si zkrátka nenechá nic líbit.

Dánský pilot Marco Sørensen prohlásil, že nechápe, jak může Španělka, která byla na simulátoru o 12 vteřin pomalejší, získat angažmá u Renaultu, byť na postu testpilota. Jeho názor víceméně podpořili i někteří další kolegové a nepřímo naznačili, že sedmadvacetiletá rodačka z Alcoy má v týmu spíš marketingovou než závodní roli.

Naši čtenáři však vědí, že si Carmen jen tak něco nenechá líbit a pochopitelně velice záhy na Sørensenovu kritiku zareagovala. "Že jsem byla o 12 vteřin pomalejší? Smála jsem se tomu ještě 12 hodin," uvedla Španělka na svém twitterovém účtu. "Upřímně řečeno vůbec nemám tušení, o koho jde. V Enstone jsem ho ještě nikdy neviděla a pokud vím, loni nebyl součástí našeho týmu. Poradila bych mu, aby se věnoval vlastní kariéře. Není vůbec férové, že ke zviditelnění vlastních výkonů musí ukazovat na někoho jiného, jak se to stalo v mém případě," obouvá se Carmen do Marca Sørensena.

Co vadí španělské pilotce nejvíc je Dánův odhad v rozdílu času na jedno kolo. Podle jejího názoru zaostávala za Romainem Grosjeanem na simulátoru ne víc než zhruba vteřinu. "To, co říká Sørensen, je nesmysl. Loni jsem na simulátoru měla časy víceméně o vteřinu horší než Grosjean. Pokud tedy chcete věřit jeho tvrzení... pokud by byl o jedenáct vteřin rychlejší než Grosjean, jsem si jistá, že by všechny týmy  na startovním roštu usilovaly s ním uzavřít kontrakt."

Dánský pilot ještě rozvedl své argumenty. "Na simulátoru jsem při vývoji vozu strávil kolem šedesáti dní během dvou let, tedy zhruba stejný čas jako Kevin Magnussen u McLarenu. Proto jsem byl také tolik zklamán, že to všechno skončilo." Richie Stanaway, který s Carmen změřil síly v GP3 vedle významného "LOL" později dodal: "Chtělo by to neskončit každý závod v GP3 na posledním místě, pak si z vás lidi nebudou dělat legraci."

Dá se čekat, že se tato slovní přestřelka ještě nějak bude rozvíjet, každopádně o Carmen se zase hovoří - teď by to jenom chtělo, aby nám předvedla něco víc než dobře naaranžované marketingové snímky. Pokud je skutečně jen o vteřinu pomalejší než Grosjean, určitě by se i o ní nejeden tým dokázal poprat. 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.