Je to prakticky identická situace, jako když se do španělské testpilotky opřela ikona světové rallye a prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Michèle Moutonová. Carmen Jordá si zkrátka nenechá nic líbit.
Dánský pilot Marco Sørensen prohlásil, že nechápe, jak může Španělka, která byla na simulátoru o 12 vteřin pomalejší, získat angažmá u Renaultu, byť na postu testpilota. Jeho názor víceméně podpořili i někteří další kolegové a nepřímo naznačili, že sedmadvacetiletá rodačka z Alcoy má v týmu spíš marketingovou než závodní roli.
Naši čtenáři však vědí, že si Carmen jen tak něco nenechá líbit a pochopitelně velice záhy na Sørensenovu kritiku zareagovala. "Že jsem byla o 12 vteřin pomalejší? Smála jsem se tomu ještě 12 hodin," uvedla Španělka na svém twitterovém účtu. "Upřímně řečeno vůbec nemám tušení, o koho jde. V Enstone jsem ho ještě nikdy neviděla a pokud vím, loni nebyl součástí našeho týmu. Poradila bych mu, aby se věnoval vlastní kariéře. Není vůbec férové, že ke zviditelnění vlastních výkonů musí ukazovat na někoho jiného, jak se to stalo v mém případě," obouvá se Carmen do Marca Sørensena.
Co vadí španělské pilotce nejvíc je Dánův odhad v rozdílu času na jedno kolo. Podle jejího názoru zaostávala za Romainem Grosjeanem na simulátoru ne víc než zhruba vteřinu. "To, co říká Sørensen, je nesmysl. Loni jsem na simulátoru měla časy víceméně o vteřinu horší než Grosjean. Pokud tedy chcete věřit jeho tvrzení... pokud by byl o jedenáct vteřin rychlejší než Grosjean, jsem si jistá, že by všechny týmy na startovním roštu usilovaly s ním uzavřít kontrakt."
Dánský pilot ještě rozvedl své argumenty. "Na simulátoru jsem při vývoji vozu strávil kolem šedesáti dní během dvou let, tedy zhruba stejný čas jako Kevin Magnussen u McLarenu. Proto jsem byl také tolik zklamán, že to všechno skončilo." Richie Stanaway, který s Carmen změřil síly v GP3 vedle významného "LOL" později dodal: "Chtělo by to neskončit každý závod v GP3 na posledním místě, pak si z vás lidi nebudou dělat legraci."
Dá se čekat, že se tato slovní přestřelka ještě nějak bude rozvíjet, každopádně o Carmen se zase hovoří - teď by to jenom chtělo, aby nám předvedla něco víc než dobře naaranžované marketingové snímky. Pokud je skutečně jen o vteřinu pomalejší než Grosjean, určitě by se i o ní nejeden tým dokázal poprat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.