Je to prakticky identická situace, jako když se do španělské testpilotky opřela ikona světové rallye a prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Michèle Moutonová. Carmen Jordá si zkrátka nenechá nic líbit.
Dánský pilot Marco Sørensen prohlásil, že nechápe, jak může Španělka, která byla na simulátoru o 12 vteřin pomalejší, získat angažmá u Renaultu, byť na postu testpilota. Jeho názor víceméně podpořili i někteří další kolegové a nepřímo naznačili, že sedmadvacetiletá rodačka z Alcoy má v týmu spíš marketingovou než závodní roli.
Naši čtenáři však vědí, že si Carmen jen tak něco nenechá líbit a pochopitelně velice záhy na Sørensenovu kritiku zareagovala. "Že jsem byla o 12 vteřin pomalejší? Smála jsem se tomu ještě 12 hodin," uvedla Španělka na svém twitterovém účtu. "Upřímně řečeno vůbec nemám tušení, o koho jde. V Enstone jsem ho ještě nikdy neviděla a pokud vím, loni nebyl součástí našeho týmu. Poradila bych mu, aby se věnoval vlastní kariéře. Není vůbec férové, že ke zviditelnění vlastních výkonů musí ukazovat na někoho jiného, jak se to stalo v mém případě," obouvá se Carmen do Marca Sørensena.
Co vadí španělské pilotce nejvíc je Dánův odhad v rozdílu času na jedno kolo. Podle jejího názoru zaostávala za Romainem Grosjeanem na simulátoru ne víc než zhruba vteřinu. "To, co říká Sørensen, je nesmysl. Loni jsem na simulátoru měla časy víceméně o vteřinu horší než Grosjean. Pokud tedy chcete věřit jeho tvrzení... pokud by byl o jedenáct vteřin rychlejší než Grosjean, jsem si jistá, že by všechny týmy na startovním roštu usilovaly s ním uzavřít kontrakt."
Dánský pilot ještě rozvedl své argumenty. "Na simulátoru jsem při vývoji vozu strávil kolem šedesáti dní během dvou let, tedy zhruba stejný čas jako Kevin Magnussen u McLarenu. Proto jsem byl také tolik zklamán, že to všechno skončilo." Richie Stanaway, který s Carmen změřil síly v GP3 vedle významného "LOL" později dodal: "Chtělo by to neskončit každý závod v GP3 na posledním místě, pak si z vás lidi nebudou dělat legraci."
Dá se čekat, že se tato slovní přestřelka ještě nějak bude rozvíjet, každopádně o Carmen se zase hovoří - teď by to jenom chtělo, aby nám předvedla něco víc než dobře naaranžované marketingové snímky. Pokud je skutečně jen o vteřinu pomalejší než Grosjean, určitě by se i o ní nejeden tým dokázal poprat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.