Je to prakticky identická situace, jako když se do španělské testpilotky opřela ikona světové rallye a prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission Michèle Moutonová. Carmen Jordá si zkrátka nenechá nic líbit.
Dánský pilot Marco Sørensen prohlásil, že nechápe, jak může Španělka, která byla na simulátoru o 12 vteřin pomalejší, získat angažmá u Renaultu, byť na postu testpilota. Jeho názor víceméně podpořili i někteří další kolegové a nepřímo naznačili, že sedmadvacetiletá rodačka z Alcoy má v týmu spíš marketingovou než závodní roli.
Naši čtenáři však vědí, že si Carmen jen tak něco nenechá líbit a pochopitelně velice záhy na Sørensenovu kritiku zareagovala. "Že jsem byla o 12 vteřin pomalejší? Smála jsem se tomu ještě 12 hodin," uvedla Španělka na svém twitterovém účtu. "Upřímně řečeno vůbec nemám tušení, o koho jde. V Enstone jsem ho ještě nikdy neviděla a pokud vím, loni nebyl součástí našeho týmu. Poradila bych mu, aby se věnoval vlastní kariéře. Není vůbec férové, že ke zviditelnění vlastních výkonů musí ukazovat na někoho jiného, jak se to stalo v mém případě," obouvá se Carmen do Marca Sørensena.
Co vadí španělské pilotce nejvíc je Dánův odhad v rozdílu času na jedno kolo. Podle jejího názoru zaostávala za Romainem Grosjeanem na simulátoru ne víc než zhruba vteřinu. "To, co říká Sørensen, je nesmysl. Loni jsem na simulátoru měla časy víceméně o vteřinu horší než Grosjean. Pokud tedy chcete věřit jeho tvrzení... pokud by byl o jedenáct vteřin rychlejší než Grosjean, jsem si jistá, že by všechny týmy na startovním roštu usilovaly s ním uzavřít kontrakt."
Dánský pilot ještě rozvedl své argumenty. "Na simulátoru jsem při vývoji vozu strávil kolem šedesáti dní během dvou let, tedy zhruba stejný čas jako Kevin Magnussen u McLarenu. Proto jsem byl také tolik zklamán, že to všechno skončilo." Richie Stanaway, který s Carmen změřil síly v GP3 vedle významného "LOL" později dodal: "Chtělo by to neskončit každý závod v GP3 na posledním místě, pak si z vás lidi nebudou dělat legraci."
Dá se čekat, že se tato slovní přestřelka ještě nějak bude rozvíjet, každopádně o Carmen se zase hovoří - teď by to jenom chtělo, aby nám předvedla něco víc než dobře naaranžované marketingové snímky. Pokud je skutečně jen o vteřinu pomalejší než Grosjean, určitě by se i o ní nejeden tým dokázal poprat.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.