Těžko říci, který vůz provází největší očekávání, ale nováček ve startovním poli, americký tým Haas, se těší velkému zájmu a kolem jeho působení se rojí řada otazníků a prognóz. Romain Grosjean nyní může některé z nich uvést na pravou míru.
Na trať nový Haas F1 zatím nevyjel, ale francouzský pilot má za sebou první jízdu. Stalo se tak na simulátoru Ferrari, který může americký tým v rámci technického partnerství využívat. Romain se po první "jízdě" vyjádřil o vlastnostech konstrukce velmi pozitivně.
"Můj první dojem je velmi dobrý. Jako u každého nového vozu se vyskytly některé dětské nemoci, stejně jako prodleva turba, energie při brzdění a tak dále... Tím jsme strávili dopoledne, když se vše řádně usadilo,věnovali jsme se odpoledne základnímu nastavení se zaměřením na brzdění a reakci plynového pedálu, nastavení diferenciálu a kladli jsme důraz na různé aerodynamické detaily s ohledem na údaje získané v aerodynamického tunelu," uvedl pro periodikum L'Equipe Grosjean.
Francouz si je vědom, že ačkoliv je absolvování testů na simulátoru nezbytné a také užitečné, nemohou získané údaje konkrétně vypovědět, jak se bude vůz chovat na skutečné dráze. Proto dosažené výsledky nehodlá nijak nadhodnocovat. "Působení na simulátoru má svůj význam, základ vozu na mě působí velice dobře," hodnotí Grosjean.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.