Těžko říci, který vůz provází největší očekávání, ale nováček ve startovním poli, americký tým Haas, se těší velkému zájmu a kolem jeho působení se rojí řada otazníků a prognóz. Romain Grosjean nyní může některé z nich uvést na pravou míru.
Na trať nový Haas F1 zatím nevyjel, ale francouzský pilot má za sebou první jízdu. Stalo se tak na simulátoru Ferrari, který může americký tým v rámci technického partnerství využívat. Romain se po první "jízdě" vyjádřil o vlastnostech konstrukce velmi pozitivně.
"Můj první dojem je velmi dobrý. Jako u každého nového vozu se vyskytly některé dětské nemoci, stejně jako prodleva turba, energie při brzdění a tak dále... Tím jsme strávili dopoledne, když se vše řádně usadilo,věnovali jsme se odpoledne základnímu nastavení se zaměřením na brzdění a reakci plynového pedálu, nastavení diferenciálu a kladli jsme důraz na různé aerodynamické detaily s ohledem na údaje získané v aerodynamického tunelu," uvedl pro periodikum L'Equipe Grosjean.
Francouz si je vědom, že ačkoliv je absolvování testů na simulátoru nezbytné a také užitečné, nemohou získané údaje konkrétně vypovědět, jak se bude vůz chovat na skutečné dráze. Proto dosažené výsledky nehodlá nijak nadhodnocovat. "Působení na simulátoru má svůj význam, základ vozu na mě působí velice dobře," hodnotí Grosjean.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.