Dánský pilot je rozladěn rozhodnutím Renaultu, protože se domnívá, že by se na pozici testovacího pilota hodil rozhodně lépe než španělská pilotka. A pro své tvrzení má pádné argumenty, podpořené výsledky.
Šestadvacetiletý Marco Sørensen byl od roku 2009 členem sportovní akademie Renaultu a působil v několika nižších šampionátech (Eurocup Formula Renault 2.0, britská Formule Ford, ADAC Formel Masters). Po ročním působení ale musel kvůli finančním potížím z programu odstoupit.
Když Renault převzal tým Lotus, "padla mu do klína" i Carmen Jordá. Španělka je dozajista mediálně přitažlivá, mladá, atraktivní blonýna, ale Dán se domnívá, že to samo o sobě k obsazení pozice, kterou Carmen zastává, zdaleka nestačí. "Nakonec to ale byla ona, kdo shrábl veškeré prémie, ačkoliv jsem na simulátoru byl o dvanáct vteřin rychlejší než ona," argumentuje Sørensen.
Dán se do testovacího programu Lotusu dostal díky podpoře Saxo Bank v roce 2013, loňskou sezónu strávil v týmu Carlin (GP2), kde nahradil Felipe Nasra, a na Aston Martinu absolvoval sedm závodů v WEC. V současné době má vyhlídky pouze na šampionát GT, což ho rozhodně netěší. Mluví o zjevné ignoraci, protože na simulátoru například dostal mnohem méně příležitostí než Magnussen. "Byly tam asi docela jiné priority, proto jsem musel vyklidit pole," domnivá se Dán. Přitom se odborníci shodují, že Sørensen má rozhodně větší talent než Jolyon Palmer.
Výkony španělské pilotky v nižších formulích jsou často terčem poznámek jejich soupeřů, co se týče působení u Lotusu, až příliš často se hovoří o jasném marketingovém zájmu. Její někdejší kolega Rob Cregan napsal na svůj twitterový účet: "Carmen není schopná vyvolat film natož pak vůz F1." (pozn.: Cregan použil výrazu "vyvíjet" odvozeného od vývojky, i když u nás se používá výraz "vyvolat"). K angažmá Jordá se vyjádřili další soupeři: Mitch Evans komentoval volbu Renaltu výrokem: "Vždyť ještě není Apríla" a Richie Stanaway se omezil na významné "LOL".
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.