Dánský pilot je rozladěn rozhodnutím Renaultu, protože se domnívá, že by se na pozici testovacího pilota hodil rozhodně lépe než španělská pilotka. A pro své tvrzení má pádné argumenty, podpořené výsledky.
Šestadvacetiletý Marco Sørensen byl od roku 2009 členem sportovní akademie Renaultu a působil v několika nižších šampionátech (Eurocup Formula Renault 2.0, britská Formule Ford, ADAC Formel Masters). Po ročním působení ale musel kvůli finančním potížím z programu odstoupit.
Když Renault převzal tým Lotus, "padla mu do klína" i Carmen Jordá. Španělka je dozajista mediálně přitažlivá, mladá, atraktivní blonýna, ale Dán se domnívá, že to samo o sobě k obsazení pozice, kterou Carmen zastává, zdaleka nestačí. "Nakonec to ale byla ona, kdo shrábl veškeré prémie, ačkoliv jsem na simulátoru byl o dvanáct vteřin rychlejší než ona," argumentuje Sørensen.
Dán se do testovacího programu Lotusu dostal díky podpoře Saxo Bank v roce 2013, loňskou sezónu strávil v týmu Carlin (GP2), kde nahradil Felipe Nasra, a na Aston Martinu absolvoval sedm závodů v WEC. V současné době má vyhlídky pouze na šampionát GT, což ho rozhodně netěší. Mluví o zjevné ignoraci, protože na simulátoru například dostal mnohem méně příležitostí než Magnussen. "Byly tam asi docela jiné priority, proto jsem musel vyklidit pole," domnivá se Dán. Přitom se odborníci shodují, že Sørensen má rozhodně větší talent než Jolyon Palmer.
Výkony španělské pilotky v nižších formulích jsou často terčem poznámek jejich soupeřů, co se týče působení u Lotusu, až příliš často se hovoří o jasném marketingovém zájmu. Její někdejší kolega Rob Cregan napsal na svůj twitterový účet: "Carmen není schopná vyvolat film natož pak vůz F1." (pozn.: Cregan použil výrazu "vyvíjet" odvozeného od vývojky, i když u nás se používá výraz "vyvolat"). K angažmá Jordá se vyjádřili další soupeři: Mitch Evans komentoval volbu Renaltu výrokem: "Vždyť ještě není Apríla" a Richie Stanaway se omezil na významné "LOL".
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.