Dánský pilot je rozladěn rozhodnutím Renaultu, protože se domnívá, že by se na pozici testovacího pilota hodil rozhodně lépe než španělská pilotka. A pro své tvrzení má pádné argumenty, podpořené výsledky.
Šestadvacetiletý Marco Sørensen byl od roku 2009 členem sportovní akademie Renaultu a působil v několika nižších šampionátech (Eurocup Formula Renault 2.0, britská Formule Ford, ADAC Formel Masters). Po ročním působení ale musel kvůli finančním potížím z programu odstoupit.
Když Renault převzal tým Lotus, "padla mu do klína" i Carmen Jordá. Španělka je dozajista mediálně přitažlivá, mladá, atraktivní blonýna, ale Dán se domnívá, že to samo o sobě k obsazení pozice, kterou Carmen zastává, zdaleka nestačí. "Nakonec to ale byla ona, kdo shrábl veškeré prémie, ačkoliv jsem na simulátoru byl o dvanáct vteřin rychlejší než ona," argumentuje Sørensen.
Dán se do testovacího programu Lotusu dostal díky podpoře Saxo Bank v roce 2013, loňskou sezónu strávil v týmu Carlin (GP2), kde nahradil Felipe Nasra, a na Aston Martinu absolvoval sedm závodů v WEC. V současné době má vyhlídky pouze na šampionát GT, což ho rozhodně netěší. Mluví o zjevné ignoraci, protože na simulátoru například dostal mnohem méně příležitostí než Magnussen. "Byly tam asi docela jiné priority, proto jsem musel vyklidit pole," domnivá se Dán. Přitom se odborníci shodují, že Sørensen má rozhodně větší talent než Jolyon Palmer.
Výkony španělské pilotky v nižších formulích jsou často terčem poznámek jejich soupeřů, co se týče působení u Lotusu, až příliš často se hovoří o jasném marketingovém zájmu. Její někdejší kolega Rob Cregan napsal na svůj twitterový účet: "Carmen není schopná vyvolat film natož pak vůz F1." (pozn.: Cregan použil výrazu "vyvíjet" odvozeného od vývojky, i když u nás se používá výraz "vyvolat"). K angažmá Jordá se vyjádřili další soupeři: Mitch Evans komentoval volbu Renaltu výrokem: "Vždyť ještě není Apríla" a Richie Stanaway se omezil na významné "LOL".
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.