Ten příběh si fanoušci F1 ještě dobře pamatují. Téměř půl sezóny trvalo Mallyovu týmu, než se dočkal specifikace B, která ho výrazně posunula k doposud nejlepšímu výsledku v Poháru konstruktérů. Co chystá Force India letos?
Technický ředitel Andy Green označuje vůz pro sezónu 2016 jako "jemnější" variantu specifikace B. Podle jeho názoru vývoj v roce 2015 a především úspěšně upravený VJM08B naznačil, jakým směrem se bude tým dále ubírat.
"Budeme pokračovat tam, kde jsme loni skončili. To znamená, že nemusím tak pečlivě sledovat stávající vůz, mohu vzhlížet do budoucna a zabývat se aktualizacemi, protože základ vozu zůstává stejný. Nesnažíme se o masivní změny oproti předchozímu modelu, jen ho vylaďujeme," vysvětluje Green.
Poněkud významnější úpravy se týkají pohonné jednotky Mercedes, které tým využívá od roku 2009. Green se domnívá, že spolupráce s německou automobilkou bude zárukou dalšího posunu kupředu. "Mercedes vždycky něco málo pozmění, ale nejde o nic až tak zásadního. Většinou nám taková překvapení připraví před Vánoci, ale jsme natolik zkušení, abychom to zvládli. Dá se říci, že to dokonce očekáváme, protože s nimi spolupracujeme už dostatečně dlouho," prohlásil Green.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.