Ten příběh si fanoušci F1 ještě dobře pamatují. Téměř půl sezóny trvalo Mallyovu týmu, než se dočkal specifikace B, která ho výrazně posunula k doposud nejlepšímu výsledku v Poháru konstruktérů. Co chystá Force India letos?
Technický ředitel Andy Green označuje vůz pro sezónu 2016 jako "jemnější" variantu specifikace B. Podle jeho názoru vývoj v roce 2015 a především úspěšně upravený VJM08B naznačil, jakým směrem se bude tým dále ubírat.
"Budeme pokračovat tam, kde jsme loni skončili. To znamená, že nemusím tak pečlivě sledovat stávající vůz, mohu vzhlížet do budoucna a zabývat se aktualizacemi, protože základ vozu zůstává stejný. Nesnažíme se o masivní změny oproti předchozímu modelu, jen ho vylaďujeme," vysvětluje Green.
Poněkud významnější úpravy se týkají pohonné jednotky Mercedes, které tým využívá od roku 2009. Green se domnívá, že spolupráce s německou automobilkou bude zárukou dalšího posunu kupředu. "Mercedes vždycky něco málo pozmění, ale nejde o nic až tak zásadního. Většinou nám taková překvapení připraví před Vánoci, ale jsme natolik zkušení, abychom to zvládli. Dá se říci, že to dokonce očekáváme, protože s nimi spolupracujeme už dostatečně dlouho," prohlásil Green.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.