Zatímco svět Formule 1 netrpělivě očekává, jestli uvidíme i v roce 2016 dominanci Mercedesu, u 'stříbrných šípů' počítají, dle Andyho Cowella, s ohrožením své pozice.
Mercedes vstupuje i do sezony 2016 po dvou dominantních letech v roli jasného favorita na titul. Jenže v německém týmu o tom nechtějí ani slyšet: "Nikdo u nás nepočítá s tím, že vyhrajeme," překvapuje šéf Mercedesu pro motory, Andy Cowell. "Každý počítá s tím, že budeme poraženi Ferrari. Také Honda pro nás představuje velkou hrozbu."
Ferrari se povedlo mezi sezonami 2014 a 2015 výrazně vylepšit svoji pohonnou jednotku. Díky tomu Scuderia a Vettel získali tři vítězství. Většinou však proti Mercedesu neměli šanci. Návrat Hondy s McLarenem do F1 se ukázal být zklamáním. Nepřehání tedy trošku Cowell?
Muž, který stojí za skvělou pohonnou jednotkou z Německa, se snaží svoje tvrzení odůvodnit: "Když se podíváme na to, co se Ferrari v posledních 12 měsících podařilo, tak je to pozoruhodné. Jejich zlepšení ukazují na úspěch struktury jejich týmu a nadšení. Každý zde se ptá: 'Jak na tom budou letos?'"
Respekt z Ferrari tedy smysl dává, ale proč má Cowell takové obavy také z Hondy? "Do F1 nastoupili v krátkém čase a jejich učební rok probíhal veřejně. V Hodně se semkli. V McLarenu mají partnera, který je také velmi semknutý."
Cowell věří v potenciál týmu kolem Rona Dennise i přes ne příliš povedené období této britské stáje: "Přístup McLarenu, který je založen na získaných datech, je velmi dobře známý. Udělají velké pokroky vpřed," říká šéf Mercedes High Performance Powertrains. A co očekává od Renaultu?
"Také Renault se semknul. Dokázali to tím, že se teď budou v F1 silněji angažovat. Nebudou už dodávat jen motor, ale také provádí restrukturalizaci celého týmu. Letos to bude velmi zajímavá historie," zakončil Andy.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.