Zatímco svět Formule 1 netrpělivě očekává, jestli uvidíme i v roce 2016 dominanci Mercedesu, u 'stříbrných šípů' počítají, dle Andyho Cowella, s ohrožením své pozice.
Mercedes vstupuje i do sezony 2016 po dvou dominantních letech v roli jasného favorita na titul. Jenže v německém týmu o tom nechtějí ani slyšet: "Nikdo u nás nepočítá s tím, že vyhrajeme," překvapuje šéf Mercedesu pro motory, Andy Cowell. "Každý počítá s tím, že budeme poraženi Ferrari. Také Honda pro nás představuje velkou hrozbu."
Ferrari se povedlo mezi sezonami 2014 a 2015 výrazně vylepšit svoji pohonnou jednotku. Díky tomu Scuderia a Vettel získali tři vítězství. Většinou však proti Mercedesu neměli šanci. Návrat Hondy s McLarenem do F1 se ukázal být zklamáním. Nepřehání tedy trošku Cowell?
Muž, který stojí za skvělou pohonnou jednotkou z Německa, se snaží svoje tvrzení odůvodnit: "Když se podíváme na to, co se Ferrari v posledních 12 měsících podařilo, tak je to pozoruhodné. Jejich zlepšení ukazují na úspěch struktury jejich týmu a nadšení. Každý zde se ptá: 'Jak na tom budou letos?'"
Respekt z Ferrari tedy smysl dává, ale proč má Cowell takové obavy také z Hondy? "Do F1 nastoupili v krátkém čase a jejich učební rok probíhal veřejně. V Hodně se semkli. V McLarenu mají partnera, který je také velmi semknutý."
Cowell věří v potenciál týmu kolem Rona Dennise i přes ne příliš povedené období této britské stáje: "Přístup McLarenu, který je založen na získaných datech, je velmi dobře známý. Udělají velké pokroky vpřed," říká šéf Mercedes High Performance Powertrains. A co očekává od Renaultu?
"Také Renault se semknul. Dokázali to tím, že se teď budou v F1 silněji angažovat. Nebudou už dodávat jen motor, ale také provádí restrukturalizaci celého týmu. Letos to bude velmi zajímavá historie," zakončil Andy.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.