Zatímco svět Formule 1 netrpělivě očekává, jestli uvidíme i v roce 2016 dominanci Mercedesu, u 'stříbrných šípů' počítají, dle Andyho Cowella, s ohrožením své pozice.
Mercedes vstupuje i do sezony 2016 po dvou dominantních letech v roli jasného favorita na titul. Jenže v německém týmu o tom nechtějí ani slyšet: "Nikdo u nás nepočítá s tím, že vyhrajeme," překvapuje šéf Mercedesu pro motory, Andy Cowell. "Každý počítá s tím, že budeme poraženi Ferrari. Také Honda pro nás představuje velkou hrozbu."
Ferrari se povedlo mezi sezonami 2014 a 2015 výrazně vylepšit svoji pohonnou jednotku. Díky tomu Scuderia a Vettel získali tři vítězství. Většinou však proti Mercedesu neměli šanci. Návrat Hondy s McLarenem do F1 se ukázal být zklamáním. Nepřehání tedy trošku Cowell?
Muž, který stojí za skvělou pohonnou jednotkou z Německa, se snaží svoje tvrzení odůvodnit: "Když se podíváme na to, co se Ferrari v posledních 12 měsících podařilo, tak je to pozoruhodné. Jejich zlepšení ukazují na úspěch struktury jejich týmu a nadšení. Každý zde se ptá: 'Jak na tom budou letos?'"
Respekt z Ferrari tedy smysl dává, ale proč má Cowell takové obavy také z Hondy? "Do F1 nastoupili v krátkém čase a jejich učební rok probíhal veřejně. V Hodně se semkli. V McLarenu mají partnera, který je také velmi semknutý."
Cowell věří v potenciál týmu kolem Rona Dennise i přes ne příliš povedené období této britské stáje: "Přístup McLarenu, který je založen na získaných datech, je velmi dobře známý. Udělají velké pokroky vpřed," říká šéf Mercedes High Performance Powertrains. A co očekává od Renaultu?
"Také Renault se semknul. Dokázali to tím, že se teď budou v F1 silněji angažovat. Nebudou už dodávat jen motor, ale také provádí restrukturalizaci celého týmu. Letos to bude velmi zajímavá historie," zakončil Andy.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.