Zpráva na začátku tohoto měsíce týkající se ukončení éry vývojových žetonů zvedla vlnu debat. Ne všichni jsou s tímto krokem spokojeni a domnívají se, že to přinese pouze další chaos v F1, hovoří se také o vytloukání klínu klínem.
Jak jsme informovali, ve středu 3. února informoval generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul o možnosti, že by od sezóny 2017 byl umožněn neomezený vývoj pohonných jednotek. Mělo by se jednat o reciprocitu za souhlas týmů se snížením cen motorů pro zákazníky na přijatelnou sumu 12 milionů eur.
V této souvislosti se ozval designér Adrian Newey a přirovnal tento krok k "nouzovému přistání Formule 1 na vodní hladině". Současně prohlásil, že tento krok bude znamenat "šílené výdaje". Na otázku agentury Reuters týkající se dopadů následujících po zrušení vývojových žetonů Newey stroze odvětil: "To je jasné, další výdaje!"
Potom se sedmapadesátiletý Brit rozhovořil: "Když se ohlédnete na někdejší schůzky technické pracovní skupiny z let 2012 - 2013, byla tu dohoda o zmrazení vývoje motorů, ale týmy které byly pozadu, měly přesto možnost ve vývoji pokračovat. To se už neděje.
Proto může dojít k šíleným výdajům... Částky, vynakládané velkými výrobci jsou neuvěřitelné, proto si myslím, že pro výrobce jako Renault, který není připraven na utrácení takového množství prostředků, bude toto řešení znamenat spíše zvětšení než zmenšení ztráty," říká Newey.
Výrobci motorů mohou inovovat své pohonné jednotky během celého roku, ale mají k dispozici pouze omezený počet vývojových žetonů pro danou sezónu. Původním záměrem bylo po následující sezóny tuto kvótu postupně snižovat, zatímco by uvolnění vývoje zmrazených dílů agregátů inverzně stoupalo. Adrian Newey je znám jako zásadní oponent platných motorových předpisů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.