Zpráva na začátku tohoto měsíce týkající se ukončení éry vývojových žetonů zvedla vlnu debat. Ne všichni jsou s tímto krokem spokojeni a domnívají se, že to přinese pouze další chaos v F1, hovoří se také o vytloukání klínu klínem.
Jak jsme informovali, ve středu 3. února informoval generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul o možnosti, že by od sezóny 2017 byl umožněn neomezený vývoj pohonných jednotek. Mělo by se jednat o reciprocitu za souhlas týmů se snížením cen motorů pro zákazníky na přijatelnou sumu 12 milionů eur.
V této souvislosti se ozval designér Adrian Newey a přirovnal tento krok k "nouzovému přistání Formule 1 na vodní hladině". Současně prohlásil, že tento krok bude znamenat "šílené výdaje". Na otázku agentury Reuters týkající se dopadů následujících po zrušení vývojových žetonů Newey stroze odvětil: "To je jasné, další výdaje!"
Potom se sedmapadesátiletý Brit rozhovořil: "Když se ohlédnete na někdejší schůzky technické pracovní skupiny z let 2012 - 2013, byla tu dohoda o zmrazení vývoje motorů, ale týmy které byly pozadu, měly přesto možnost ve vývoji pokračovat. To se už neděje.
Proto může dojít k šíleným výdajům... Částky, vynakládané velkými výrobci jsou neuvěřitelné, proto si myslím, že pro výrobce jako Renault, který není připraven na utrácení takového množství prostředků, bude toto řešení znamenat spíše zvětšení než zmenšení ztráty," říká Newey.
Výrobci motorů mohou inovovat své pohonné jednotky během celého roku, ale mají k dispozici pouze omezený počet vývojových žetonů pro danou sezónu. Původním záměrem bylo po následující sezóny tuto kvótu postupně snižovat, zatímco by uvolnění vývoje zmrazených dílů agregátů inverzně stoupalo. Adrian Newey je znám jako zásadní oponent platných motorových předpisů.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.