Někdy může být příčina poklesu výsledků různá a důvody slabších výkonů lze nacházet kdekoli. Valtteri Bottas se domnívá, že mediální kampaň provázející údajný zájem Ferrari o jeho osobu v loňském roce, mu značně uškodila v jeho závodním soustředění.
O Bottasovi jako možném nástupci Kimi Räikkönena ve stáji Ferrari se začalo hovořit před polovinou loňské sezóny s ohledem na Icemanovy slabší výkony. Spekulovalo se, že by Kimiho mladší krajan mohl převzít jeho post u Ferrari pro sezónu 2016. To podle samotného Bottase bylo značně "znepokojující" a v následných závodech tato skutečnost ovlivnila jeho koncentraci a potažmo s tím i výsledky.
"Považuji toto období za nejproblematičtější v mé kariéře. Tehdy jsem poznal, co média dokáží, když se mě v každém závodě někdo ptal na pořád stejnou věc. Dokonce i na ulici mě zastavovali obyčejní lidé a tázali se na totéž. Nebylo to pro mě ideální, protože do každého závodu potřebuji jít s jedinou myšlenkou, a to abych dosáhl co nejlepšího výsledku. Pokud musíte pořád vysvětlovat to samé, určitě vám to neprospěje, ale i taková je F1. Sice to mojí koncentraci a výsledkům nijak neprospělo, ale v konečném důsledku mě to až tolik nebolelo," vysvětlil se pocity pro Autosport Valtteri Bottas.
Že měly nekonečné dohady vliv na Bottasovu výkonnost potvrzuje i technický ředitel Williamsu Pat Symonds: "Byl bych rád, kdyby k tomu nikdy nedošlo, protože jsem toho názoru, že to na Bottase mělo značný vliv. Naštěstí to překonal, dokázal se opět soustředit jen na své výkony na trati."
Bottas se však snaží na celém případu najít i pozitivní stránky: "Byla to pro mě užitečná zkušenost, rozhodně mi to v dlouhodobém horizontu prospělo. Pořád si myslím, že mám před sebou bohatou kariéru, v níž se podobné spekulace mohou opakovat, třeba už v tomto roce. Už jsem na ně dobře připraven a vím, jak se s nimi vypořádat," tvrdí Bottas.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.