Někdy může být příčina poklesu výsledků různá a důvody slabších výkonů lze nacházet kdekoli. Valtteri Bottas se domnívá, že mediální kampaň provázející údajný zájem Ferrari o jeho osobu v loňském roce, mu značně uškodila v jeho závodním soustředění.
O Bottasovi jako možném nástupci Kimi Räikkönena ve stáji Ferrari se začalo hovořit před polovinou loňské sezóny s ohledem na Icemanovy slabší výkony. Spekulovalo se, že by Kimiho mladší krajan mohl převzít jeho post u Ferrari pro sezónu 2016. To podle samotného Bottase bylo značně "znepokojující" a v následných závodech tato skutečnost ovlivnila jeho koncentraci a potažmo s tím i výsledky.
"Považuji toto období za nejproblematičtější v mé kariéře. Tehdy jsem poznal, co média dokáží, když se mě v každém závodě někdo ptal na pořád stejnou věc. Dokonce i na ulici mě zastavovali obyčejní lidé a tázali se na totéž. Nebylo to pro mě ideální, protože do každého závodu potřebuji jít s jedinou myšlenkou, a to abych dosáhl co nejlepšího výsledku. Pokud musíte pořád vysvětlovat to samé, určitě vám to neprospěje, ale i taková je F1. Sice to mojí koncentraci a výsledkům nijak neprospělo, ale v konečném důsledku mě to až tolik nebolelo," vysvětlil se pocity pro Autosport Valtteri Bottas.
Že měly nekonečné dohady vliv na Bottasovu výkonnost potvrzuje i technický ředitel Williamsu Pat Symonds: "Byl bych rád, kdyby k tomu nikdy nedošlo, protože jsem toho názoru, že to na Bottase mělo značný vliv. Naštěstí to překonal, dokázal se opět soustředit jen na své výkony na trati."
Bottas se však snaží na celém případu najít i pozitivní stránky: "Byla to pro mě užitečná zkušenost, rozhodně mi to v dlouhodobém horizontu prospělo. Pořád si myslím, že mám před sebou bohatou kariéru, v níž se podobné spekulace mohou opakovat, třeba už v tomto roce. Už jsem na ně dobře připraven a vím, jak se s nimi vypořádat," tvrdí Bottas.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.