Někdy může být příčina poklesu výsledků různá a důvody slabších výkonů lze nacházet kdekoli. Valtteri Bottas se domnívá, že mediální kampaň provázející údajný zájem Ferrari o jeho osobu v loňském roce, mu značně uškodila v jeho závodním soustředění.
O Bottasovi jako možném nástupci Kimi Räikkönena ve stáji Ferrari se začalo hovořit před polovinou loňské sezóny s ohledem na Icemanovy slabší výkony. Spekulovalo se, že by Kimiho mladší krajan mohl převzít jeho post u Ferrari pro sezónu 2016. To podle samotného Bottase bylo značně "znepokojující" a v následných závodech tato skutečnost ovlivnila jeho koncentraci a potažmo s tím i výsledky.
"Považuji toto období za nejproblematičtější v mé kariéře. Tehdy jsem poznal, co média dokáží, když se mě v každém závodě někdo ptal na pořád stejnou věc. Dokonce i na ulici mě zastavovali obyčejní lidé a tázali se na totéž. Nebylo to pro mě ideální, protože do každého závodu potřebuji jít s jedinou myšlenkou, a to abych dosáhl co nejlepšího výsledku. Pokud musíte pořád vysvětlovat to samé, určitě vám to neprospěje, ale i taková je F1. Sice to mojí koncentraci a výsledkům nijak neprospělo, ale v konečném důsledku mě to až tolik nebolelo," vysvětlil se pocity pro Autosport Valtteri Bottas.
Že měly nekonečné dohady vliv na Bottasovu výkonnost potvrzuje i technický ředitel Williamsu Pat Symonds: "Byl bych rád, kdyby k tomu nikdy nedošlo, protože jsem toho názoru, že to na Bottase mělo značný vliv. Naštěstí to překonal, dokázal se opět soustředit jen na své výkony na trati."
Bottas se však snaží na celém případu najít i pozitivní stránky: "Byla to pro mě užitečná zkušenost, rozhodně mi to v dlouhodobém horizontu prospělo. Pořád si myslím, že mám před sebou bohatou kariéru, v níž se podobné spekulace mohou opakovat, třeba už v tomto roce. Už jsem na ně dobře připraven a vím, jak se s nimi vypořádat," tvrdí Bottas.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.