Zbrojení Renaultu na novou sezónu nabírá na obrátkách. Přinesli jsme rozhovory s částí štábu, známe inovovanou jezdeckou sestavu, nyní došla řada i na "zázemí". Jak už bylo deklarováno, na postu třetího pilota by měl dostat šanci Esteban Ocon.
Po oznámení této skutečnosti byla Carmen Jordá, která v minulém roce u Lotusu zastávala vývojový post, což znamenalo především práci na simulátoru, údajně poněkud zaskočena.
Padly názory, že si Ocon, vítěz série GP3 2015, přichází do týmu na přímou žádost Frédérica Vasseura a devatenáctiletý mladík sedmadvacetiletou Španělku nahradí. Podle vyjádření Carmen pro španělský list Europa Press nic takového nehrozí.
"Budu mít u Renaultu letos stejnou roli. Je pro mě dobré, že mě Renault posunul do závodní kategorie, což je další z mých cílů. Jsem šťastná, že jsem i nadále součástí týmu, protože se jedná o dlouhodobý projekt," vysvětlila Carmen a zároveň dodala, že co se týče Oconova angažmá, nemá s tímto krokem "absolutně žádný problém".
Některé hlasy však naznačují, že by Jordá mohla dopadnout podobně jako Susie Wolffová, která po dlouhém čekání na svou šanci ukončila na sklonku roku 2015 svou závodní kariéru.
Ocon se posouvá přímo do role testovacího pilota. Francouz sice prodloužil na konci minulého roku smlouvu s Mercedesem, kde se má podílet na vývojovém programu DTM, ale už ve středu nadšeně oznamoval: "Jsem velmi rád, že jako Francouz mohu pomoci francouzskému týmu. Je pravda, že jsem podepsal s Mercedesem dlouhodobý kontrakt na konci roku 2015, takže jsem velmi vděčný jak Mercedesu, tak Renaultu, že mi poskytli tuto možnost."
K záležitosti se vyjádřil i Frédéric Vasseur, nový závodní ředitel Renaultu. "Esteban patří na základě smlouvy stále Mercedesu, ale mám s touto značkou vynikající vztah, takže jsem mohl leckde zatahat za provázky," popisuje situaci Vasseur pro list L'Equipe s tím, že v jeho barvách týmu ART jezdil i šampion GP2 Stoffel Vandoorne.
Toho by však Vasseur k Renaultu těžko dostal. "U Stoffela je situace naprosto jasná. Má smlouvu s McLarenem a příští rok by u něj mohl závodit. Stáj si je vědoma svých výsledků a jeho schopnosti, takže si na zlomek vteřiny neumím představit, že by si takový talent nechala proklouznout mezi prsty," domnívá se Vasseur.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.