Zbrojení Renaultu na novou sezónu nabírá na obrátkách. Přinesli jsme rozhovory s částí štábu, známe inovovanou jezdeckou sestavu, nyní došla řada i na "zázemí". Jak už bylo deklarováno, na postu třetího pilota by měl dostat šanci Esteban Ocon.
Po oznámení této skutečnosti byla Carmen Jordá, která v minulém roce u Lotusu zastávala vývojový post, což znamenalo především práci na simulátoru, údajně poněkud zaskočena.
Padly názory, že si Ocon, vítěz série GP3 2015, přichází do týmu na přímou žádost Frédérica Vasseura a devatenáctiletý mladík sedmadvacetiletou Španělku nahradí. Podle vyjádření Carmen pro španělský list Europa Press nic takového nehrozí.
"Budu mít u Renaultu letos stejnou roli. Je pro mě dobré, že mě Renault posunul do závodní kategorie, což je další z mých cílů. Jsem šťastná, že jsem i nadále součástí týmu, protože se jedná o dlouhodobý projekt," vysvětlila Carmen a zároveň dodala, že co se týče Oconova angažmá, nemá s tímto krokem "absolutně žádný problém".
Některé hlasy však naznačují, že by Jordá mohla dopadnout podobně jako Susie Wolffová, která po dlouhém čekání na svou šanci ukončila na sklonku roku 2015 svou závodní kariéru.
Ocon se posouvá přímo do role testovacího pilota. Francouz sice prodloužil na konci minulého roku smlouvu s Mercedesem, kde se má podílet na vývojovém programu DTM, ale už ve středu nadšeně oznamoval: "Jsem velmi rád, že jako Francouz mohu pomoci francouzskému týmu. Je pravda, že jsem podepsal s Mercedesem dlouhodobý kontrakt na konci roku 2015, takže jsem velmi vděčný jak Mercedesu, tak Renaultu, že mi poskytli tuto možnost."
K záležitosti se vyjádřil i Frédéric Vasseur, nový závodní ředitel Renaultu. "Esteban patří na základě smlouvy stále Mercedesu, ale mám s touto značkou vynikající vztah, takže jsem mohl leckde zatahat za provázky," popisuje situaci Vasseur pro list L'Equipe s tím, že v jeho barvách týmu ART jezdil i šampion GP2 Stoffel Vandoorne.
Toho by však Vasseur k Renaultu těžko dostal. "U Stoffela je situace naprosto jasná. Má smlouvu s McLarenem a příští rok by u něj mohl závodit. Stáj si je vědoma svých výsledků a jeho schopnosti, takže si na zlomek vteřiny neumím představit, že by si takový talent nechala proklouznout mezi prsty," domnívá se Vasseur.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.