Zbrojení Renaultu na novou sezónu nabírá na obrátkách. Přinesli jsme rozhovory s částí štábu, známe inovovanou jezdeckou sestavu, nyní došla řada i na "zázemí". Jak už bylo deklarováno, na postu třetího pilota by měl dostat šanci Esteban Ocon.
Po oznámení této skutečnosti byla Carmen Jordá, která v minulém roce u Lotusu zastávala vývojový post, což znamenalo především práci na simulátoru, údajně poněkud zaskočena.
Padly názory, že si Ocon, vítěz série GP3 2015, přichází do týmu na přímou žádost Frédérica Vasseura a devatenáctiletý mladík sedmadvacetiletou Španělku nahradí. Podle vyjádření Carmen pro španělský list Europa Press nic takového nehrozí.
"Budu mít u Renaultu letos stejnou roli. Je pro mě dobré, že mě Renault posunul do závodní kategorie, což je další z mých cílů. Jsem šťastná, že jsem i nadále součástí týmu, protože se jedná o dlouhodobý projekt," vysvětlila Carmen a zároveň dodala, že co se týče Oconova angažmá, nemá s tímto krokem "absolutně žádný problém".
Některé hlasy však naznačují, že by Jordá mohla dopadnout podobně jako Susie Wolffová, která po dlouhém čekání na svou šanci ukončila na sklonku roku 2015 svou závodní kariéru.
Ocon se posouvá přímo do role testovacího pilota. Francouz sice prodloužil na konci minulého roku smlouvu s Mercedesem, kde se má podílet na vývojovém programu DTM, ale už ve středu nadšeně oznamoval: "Jsem velmi rád, že jako Francouz mohu pomoci francouzskému týmu. Je pravda, že jsem podepsal s Mercedesem dlouhodobý kontrakt na konci roku 2015, takže jsem velmi vděčný jak Mercedesu, tak Renaultu, že mi poskytli tuto možnost."
K záležitosti se vyjádřil i Frédéric Vasseur, nový závodní ředitel Renaultu. "Esteban patří na základě smlouvy stále Mercedesu, ale mám s touto značkou vynikající vztah, takže jsem mohl leckde zatahat za provázky," popisuje situaci Vasseur pro list L'Equipe s tím, že v jeho barvách týmu ART jezdil i šampion GP2 Stoffel Vandoorne.
Toho by však Vasseur k Renaultu těžko dostal. "U Stoffela je situace naprosto jasná. Má smlouvu s McLarenem a příští rok by u něj mohl závodit. Stáj si je vědoma svých výsledků a jeho schopnosti, takže si na zlomek vteřiny neumím představit, že by si takový talent nechala proklouznout mezi prsty," domnívá se Vasseur.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.