Rakouská stáj, která po určitou dobu napínala fanoušky formule 1, zda vůbec bude na tratích Grand Prix působit i letos, odtajnila některá data ze svého kalendáře. Ví se, kdy uvidíme nové "válečné zbarvení" i zbrusu nový monopost.
Jak budeme na tratích rozpoznávat "rudé býky", přesněji jakou barevnou kombinaci si pro nás připraví, to se dozvíme při slavnostním představení vozu v Londýně dne 17. února. Jenže to ještě bude loňské šasi RB11 v nové "kamufláži". K vidění bude také nové týmové vybavení a hlavně oblečení, které bude podřízeno přítomnosti nového sponzora Puma.
Zájemci o premiéru typu RB12 budou muset zkrotit svou zvědavost ještě dalších pět dní, kdy se objeví při testech na trať Circuit de Catalunya. Jen o den dříve hlásí představení vozu McLaren, ve stejný den jako Red Bull, tedy 22. února, se chystá "ukázat" svou nejnovější zbraň i Williams a Manor.
Red Bull se pro letošní rok rozžehnal s titulárním sponsorem Infiniti. Spekulovalo se o různých barevných provedeních, což je ale celkem běžný kolorit před každou změnou sponzorů. Stačí vzpomenout na změny, které fanoušci ne vždy bez výhrad přijali. Takoví stoupenci Lotusu by mohli vyprávět, ale zdaleka to nebyla jen tato stáj.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.