Grand Prix Evropy, naplánovaná na 19. června do Ázerbajdžánu, od samého počátku vyvolávala směsici pochybností a nedůvěry. Nyní se začaly šířit zvěsti, že konání závodu je z ekonomických důvodů reálně ohroženo.
Vyskytly se mimo jiné i debaty o tom, zda Ázerbajdžán vůbec patří do Evropy jako takové, protože geograficky probíhá hranice mezi nejstarším kontinentem a Asií mimo území Gruzie, Arménie a Ázerbajdžánu. Jenže ve sportovních odvětvích tyto země figurují jako evropské, proto by nemělo smysl v F1 dělat výjimku.
Závažnější se zdají být informace, že s ohledem na celosvětový pokles cen ropy a v důsledku kolapsu místní měny (manat) je konání Grand Prix v metropoli Baku vážně ohroženo, protože by náklady na pořádání závodu výrazně stouply. Organizátoři však tyto spekulaci rozhodně odmítli.
"Na chystaný závod Formule 1 a jeho organizaci nebude mít devalvace manatu žádný vliv. Rozpočet na Grand Prix Evropy byl od samého počátku kalkulován v amerických dolarech, proto neočekáváme, že by současný stav v zemi přinesl jeho změnu. Britská stanice BBC sice vyjádřila obavy s ohledem na devalvaci naší měny a zároveň zdůrazňuje, že akce tohoto druhu vyžaduje silné finanční krytí. Rádi bychom ale opětovně zdůraznili, že celkový ekonomický propad - ať krátkodobém či dlouhodobém horizontu, přímý či nepřímý - počítá s pořádáním a přínosem závodu F1 pro národní hospodářství," rozptylují obavy pořadatelé.
"Je třeba počítat s vyššími příjmy v oblasti cestovního ruchu a přímých výdajů návštěvníků, se kterými Baku počítá v oblasti obchodních zařízení, ať půjde o restaurace, bary, hotely i maloobchod. Naší ekonomice to přinese miliony. Navíc pořádání závodu umožní vytvoření tisíce pracovních míst, ať už budou přímo či nepřímo spojeny s touto akcí. Jsme zkrátka přesvědčeni, že pořádání závodu bude hrát nejen významnou roli v oživení ekonomiky v krátkodobém horizontu, ale napomůže posunu národního hospodářství na cestě vpřed pro budoucí roky. A to i přesto, že existují hlasy, které vystupují proti konání závodu," dodal mluvčí Grand Prix Evropy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.