Grand Prix Evropy, naplánovaná na 19. června do Ázerbajdžánu, od samého počátku vyvolávala směsici pochybností a nedůvěry. Nyní se začaly šířit zvěsti, že konání závodu je z ekonomických důvodů reálně ohroženo.
Vyskytly se mimo jiné i debaty o tom, zda Ázerbajdžán vůbec patří do Evropy jako takové, protože geograficky probíhá hranice mezi nejstarším kontinentem a Asií mimo území Gruzie, Arménie a Ázerbajdžánu. Jenže ve sportovních odvětvích tyto země figurují jako evropské, proto by nemělo smysl v F1 dělat výjimku.
Závažnější se zdají být informace, že s ohledem na celosvětový pokles cen ropy a v důsledku kolapsu místní měny (manat) je konání Grand Prix v metropoli Baku vážně ohroženo, protože by náklady na pořádání závodu výrazně stouply. Organizátoři však tyto spekulaci rozhodně odmítli.
"Na chystaný závod Formule 1 a jeho organizaci nebude mít devalvace manatu žádný vliv. Rozpočet na Grand Prix Evropy byl od samého počátku kalkulován v amerických dolarech, proto neočekáváme, že by současný stav v zemi přinesl jeho změnu. Britská stanice BBC sice vyjádřila obavy s ohledem na devalvaci naší měny a zároveň zdůrazňuje, že akce tohoto druhu vyžaduje silné finanční krytí. Rádi bychom ale opětovně zdůraznili, že celkový ekonomický propad - ať krátkodobém či dlouhodobém horizontu, přímý či nepřímý - počítá s pořádáním a přínosem závodu F1 pro národní hospodářství," rozptylují obavy pořadatelé.
"Je třeba počítat s vyššími příjmy v oblasti cestovního ruchu a přímých výdajů návštěvníků, se kterými Baku počítá v oblasti obchodních zařízení, ať půjde o restaurace, bary, hotely i maloobchod. Naší ekonomice to přinese miliony. Navíc pořádání závodu umožní vytvoření tisíce pracovních míst, ať už budou přímo či nepřímo spojeny s touto akcí. Jsme zkrátka přesvědčeni, že pořádání závodu bude hrát nejen významnou roli v oživení ekonomiky v krátkodobém horizontu, ale napomůže posunu národního hospodářství na cestě vpřed pro budoucí roky. A to i přesto, že existují hlasy, které vystupují proti konání závodu," dodal mluvčí Grand Prix Evropy.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.