Todt by uvažoval o uzavřených kokpitech jen v jediném případě

Sedl by sis pod takovou bublinu? Jean Todt a Luca di Montezemolo
Sedl by sis pod takovou bublinu? Jean Todt a Luca di Montezemolo, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 20. ledna 2016 13:30
Sdílej:

Důvody tohoto revolučního kroku byly spojovány s úmrtím Julese Bianchiho a těžkým zraněním Felipe Massy. Zmíněna byla i fatální nehoda Justina Wilsona, který však zahynul v sérii IndyCar.

Prezident FIA Jean Todt nyní uvedl, že pokud budou uzavřené kokpity nebo podobný koncept zaveden v F1, mělo by se tak stát pouze v případě, že budou zaručeny maximální bezpečnostní záruky. To vyvolává otázku, co přesně je tím myšleno.

FIA od loňského října posuzuje několik návrhů na překrytí kokpitu, přičemž každý z nich byl velice pečlivě posouzen a v listopadu i otestován. Výsledky těchto zkoušek zatím nebyly zveřejněny, nicméně FIA uvedla, že případnou zásadní změnu struktury vozů F1 schválí pouze v případě, že splní nejpřísnější bezpečnostní pozadavky a dostane se jí jednomyslné podpory. Nebudou akceptovány žádné kompromisy spojené s osobou pilota - nesmí být omezena jeho viditelnost a rovněž jak snadno a rychle bude moci opustit kokpit. 

"Vkládáme do této problematiky veškeré úsilí, ale motoristický sport bude vždy nebezpečný. Pokud ale existují další kroky, které bude s ohledem na bezpečnost nutné přijmout, učiníme je. Musíme se ale ujistit, že nebudou mít vedlejší důsledky. Při implementaci nových zařízení musíte zmapovat veškeré možnosti," zdůraznil Jean Todt. 

"Způsoby, jak ochránit pilota, jsou různé, ale musíme mít jistotu, že je neprovázejí žádné negativní jevy. Existuje zvláštní oddělení, lidé, kterým maximálně důvěřuji. Komunikuji s nimi a chci vidět, k jakým výsledkům dospěli v případě konečného návrhu. Naším cílem je dosáhnout co největší bezpečnosti. A pokud nějaký problém vyvstane, je na lidech, aby navrhli, jak ho vyřešit," dodává prezident FIA.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.