Důvody tohoto revolučního kroku byly spojovány s úmrtím Julese Bianchiho a těžkým zraněním Felipe Massy. Zmíněna byla i fatální nehoda Justina Wilsona, který však zahynul v sérii IndyCar.
Prezident FIA Jean Todt nyní uvedl, že pokud budou uzavřené kokpity nebo podobný koncept zaveden v F1, mělo by se tak stát pouze v případě, že budou zaručeny maximální bezpečnostní záruky. To vyvolává otázku, co přesně je tím myšleno.
FIA od loňského října posuzuje několik návrhů na překrytí kokpitu, přičemž každý z nich byl velice pečlivě posouzen a v listopadu i otestován. Výsledky těchto zkoušek zatím nebyly zveřejněny, nicméně FIA uvedla, že případnou zásadní změnu struktury vozů F1 schválí pouze v případě, že splní nejpřísnější bezpečnostní pozadavky a dostane se jí jednomyslné podpory. Nebudou akceptovány žádné kompromisy spojené s osobou pilota - nesmí být omezena jeho viditelnost a rovněž jak snadno a rychle bude moci opustit kokpit.
"Vkládáme do této problematiky veškeré úsilí, ale motoristický sport bude vždy nebezpečný. Pokud ale existují další kroky, které bude s ohledem na bezpečnost nutné přijmout, učiníme je. Musíme se ale ujistit, že nebudou mít vedlejší důsledky. Při implementaci nových zařízení musíte zmapovat veškeré možnosti," zdůraznil Jean Todt.
"Způsoby, jak ochránit pilota, jsou různé, ale musíme mít jistotu, že je neprovázejí žádné negativní jevy. Existuje zvláštní oddělení, lidé, kterým maximálně důvěřuji. Komunikuji s nimi a chci vidět, k jakým výsledkům dospěli v případě konečného návrhu. Naším cílem je dosáhnout co největší bezpečnosti. A pokud nějaký problém vyvstane, je na lidech, aby navrhli, jak ho vyřešit," dodává prezident FIA.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.