Důvody tohoto revolučního kroku byly spojovány s úmrtím Julese Bianchiho a těžkým zraněním Felipe Massy. Zmíněna byla i fatální nehoda Justina Wilsona, který však zahynul v sérii IndyCar.
Prezident FIA Jean Todt nyní uvedl, že pokud budou uzavřené kokpity nebo podobný koncept zaveden v F1, mělo by se tak stát pouze v případě, že budou zaručeny maximální bezpečnostní záruky. To vyvolává otázku, co přesně je tím myšleno.
FIA od loňského října posuzuje několik návrhů na překrytí kokpitu, přičemž každý z nich byl velice pečlivě posouzen a v listopadu i otestován. Výsledky těchto zkoušek zatím nebyly zveřejněny, nicméně FIA uvedla, že případnou zásadní změnu struktury vozů F1 schválí pouze v případě, že splní nejpřísnější bezpečnostní pozadavky a dostane se jí jednomyslné podpory. Nebudou akceptovány žádné kompromisy spojené s osobou pilota - nesmí být omezena jeho viditelnost a rovněž jak snadno a rychle bude moci opustit kokpit.
"Vkládáme do této problematiky veškeré úsilí, ale motoristický sport bude vždy nebezpečný. Pokud ale existují další kroky, které bude s ohledem na bezpečnost nutné přijmout, učiníme je. Musíme se ale ujistit, že nebudou mít vedlejší důsledky. Při implementaci nových zařízení musíte zmapovat veškeré možnosti," zdůraznil Jean Todt.
"Způsoby, jak ochránit pilota, jsou různé, ale musíme mít jistotu, že je neprovázejí žádné negativní jevy. Existuje zvláštní oddělení, lidé, kterým maximálně důvěřuji. Komunikuji s nimi a chci vidět, k jakým výsledkům dospěli v případě konečného návrhu. Naším cílem je dosáhnout co největší bezpečnosti. A pokud nějaký problém vyvstane, je na lidech, aby navrhli, jak ho vyřešit," dodává prezident FIA.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.