Důvody tohoto revolučního kroku byly spojovány s úmrtím Julese Bianchiho a těžkým zraněním Felipe Massy. Zmíněna byla i fatální nehoda Justina Wilsona, který však zahynul v sérii IndyCar.
Prezident FIA Jean Todt nyní uvedl, že pokud budou uzavřené kokpity nebo podobný koncept zaveden v F1, mělo by se tak stát pouze v případě, že budou zaručeny maximální bezpečnostní záruky. To vyvolává otázku, co přesně je tím myšleno.
FIA od loňského října posuzuje několik návrhů na překrytí kokpitu, přičemž každý z nich byl velice pečlivě posouzen a v listopadu i otestován. Výsledky těchto zkoušek zatím nebyly zveřejněny, nicméně FIA uvedla, že případnou zásadní změnu struktury vozů F1 schválí pouze v případě, že splní nejpřísnější bezpečnostní pozadavky a dostane se jí jednomyslné podpory. Nebudou akceptovány žádné kompromisy spojené s osobou pilota - nesmí být omezena jeho viditelnost a rovněž jak snadno a rychle bude moci opustit kokpit.
"Vkládáme do této problematiky veškeré úsilí, ale motoristický sport bude vždy nebezpečný. Pokud ale existují další kroky, které bude s ohledem na bezpečnost nutné přijmout, učiníme je. Musíme se ale ujistit, že nebudou mít vedlejší důsledky. Při implementaci nových zařízení musíte zmapovat veškeré možnosti," zdůraznil Jean Todt.
"Způsoby, jak ochránit pilota, jsou různé, ale musíme mít jistotu, že je neprovázejí žádné negativní jevy. Existuje zvláštní oddělení, lidé, kterým maximálně důvěřuji. Komunikuji s nimi a chci vidět, k jakým výsledkům dospěli v případě konečného návrhu. Naším cílem je dosáhnout co největší bezpečnosti. A pokud nějaký problém vyvstane, je na lidech, aby navrhli, jak ho vyřešit," dodává prezident FIA.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.