Atraktivitě Formule 1 by určitě pomohlo, kdyby se v něm udělovalo více cen a to díky zapojení většího počtu fanoušků na sociálních sítích. Uvažují proto o nových oceněních pro piloty za každý závodní víkend.
Zdalipak si naši čtenáři a fanoušci F1 pamatují nějaká zvláštní ocenění z dřívějška, která piloti dostávali za výkony na trati? Asi nejznámější byla cena Rouge et Blanc Jo Sifferta, kterou v 70. letech po smrti tohoto švýcarského pilota F1 podpořil sponzor Marlboro. Dostával ji pilot, který v závodě předvedl na trati nejbojovnější výkon. Existovaly také trofeje Waltera Wolfa či Gillese Villeneuva, které měly poněkud složitější povahu, snad i proto velice rychle vzaly zasvé. Zdaleka to však nebyly jen tyto trofeje.
Myšlenka, že by piloti dostávali zvláštní ocenění prostřednictvím fanoušků na sociálních sítích, má různé podoby, například jednu cenu by pilot dostal za nejlepší výkon, jiné ocenění by obdržel ten, který předvede nejlepší předjížděcí manévr. Jak ale bylo uvedeno, další návrhy na možné trofeje a konečné rozhodnutí o nich se budou ještě několik příštích týdnů zpracovávat.
Práce v depu pod drobnohledemŠéfové týmu zatím vyjádřili podporu myšlence zavést PitStop Challenge Trophy, tedy trofej pro tým mechaniků, kteří v dané sezóně nejrychleji v boxech odbaví vůz. Podobná idea se projednává už od roku 2014 s tím, že by jejím partnerem byla kurýrní služba DHL. Obecně se také předpokládá, že by v zrcadle podobných návrhů mohl přijít s nějakou obdobnou myšlenkou Bernie Ecclestone a FOM.
Ozývají se však i skeptické hlasy, zejména co se týče hlasování fanoušků. Stejně jako u všech anket, ve kterých převládá subjektivní názor hlasujících se obávají, aby nedošlo k bitvě mezi obdivovateli jednotlivých pilotů. Také se samozřejmě hovoří o možnosti podobné ankety ovlivnit či přímo znevážit, což je celkový problém internetu. Další negativní hlasy se týkají počtu jednotlivých cen - odpůrci se bojí, aby nakonec nebyl šampionát F1 podobnými aktivitami přesycen. Zatím však stále je na čem budovat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.