Atraktivitě Formule 1 by určitě pomohlo, kdyby se v něm udělovalo více cen a to díky zapojení většího počtu fanoušků na sociálních sítích. Uvažují proto o nových oceněních pro piloty za každý závodní víkend.
Zdalipak si naši čtenáři a fanoušci F1 pamatují nějaká zvláštní ocenění z dřívějška, která piloti dostávali za výkony na trati? Asi nejznámější byla cena Rouge et Blanc Jo Sifferta, kterou v 70. letech po smrti tohoto švýcarského pilota F1 podpořil sponzor Marlboro. Dostával ji pilot, který v závodě předvedl na trati nejbojovnější výkon. Existovaly také trofeje Waltera Wolfa či Gillese Villeneuva, které měly poněkud složitější povahu, snad i proto velice rychle vzaly zasvé. Zdaleka to však nebyly jen tyto trofeje.
Myšlenka, že by piloti dostávali zvláštní ocenění prostřednictvím fanoušků na sociálních sítích, má různé podoby, například jednu cenu by pilot dostal za nejlepší výkon, jiné ocenění by obdržel ten, který předvede nejlepší předjížděcí manévr. Jak ale bylo uvedeno, další návrhy na možné trofeje a konečné rozhodnutí o nich se budou ještě několik příštích týdnů zpracovávat.
Práce v depu pod drobnohledemŠéfové týmu zatím vyjádřili podporu myšlence zavést PitStop Challenge Trophy, tedy trofej pro tým mechaniků, kteří v dané sezóně nejrychleji v boxech odbaví vůz. Podobná idea se projednává už od roku 2014 s tím, že by jejím partnerem byla kurýrní služba DHL. Obecně se také předpokládá, že by v zrcadle podobných návrhů mohl přijít s nějakou obdobnou myšlenkou Bernie Ecclestone a FOM.
Ozývají se však i skeptické hlasy, zejména co se týče hlasování fanoušků. Stejně jako u všech anket, ve kterých převládá subjektivní názor hlasujících se obávají, aby nedošlo k bitvě mezi obdivovateli jednotlivých pilotů. Také se samozřejmě hovoří o možnosti podobné ankety ovlivnit či přímo znevážit, což je celkový problém internetu. Další negativní hlasy se týkají počtu jednotlivých cen - odpůrci se bojí, aby nakonec nebyl šampionát F1 podobnými aktivitami přesycen. Zatím však stále je na čem budovat.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.