Otázka trestu za způsobenou kolizi, toť téma, které loni hýbalo nejen názorovými fóry sociálních sítí. Pilotům, ale i fanouškům vadila různá rozhodnutí, někdy za prakticky stejný incident zcela rozdílá. Týmy nyní žádají, aby byli komisaři shovívavější.
Ve Formuli 1 se málo předjíždí, takový hlas se poslední roky nese paddockem stále častěji. Během jednání Strategické skupiny F1 se právě otázka nedostatku intenzivních soubojů o pozice řešila. Není překvapivé, že zúčastnění se většinou shodli v tom, že piloti si často útok na lepší pozici rozmyslí, aby nebyli vystaveni postihu.
Nejde jenom o okamžité tresty, ať přidaný určitý počet vteřin ke konečnému výsledku, průjezd boxy nebo Stop & Go zastávka, hříšník se také může dočkat trestných bodů do svého licenčního "průkazu".
Protože si týmové šéfové myslí, že piloti by rozhodně byli ochotni mnohem více riskovat, dohodli se se Strategickou skupinou F1 na odeslání formální žádosti Komisi F1, aby při posuzování závodních incidentů byli v budoucnu její členové více shovívaví, zvláště co se týče udělování sankcí.
Dostane F1 nový kabát?Zatím by se nejednalo o vzhled, nýbrž provedení kvalifikace a závodů, případně změny struktury celého závodního víkendu. Měl by se rozběhnout konzultační proces právě o otázce, zda je změna nutná, a pokud ano, jakou formu by měla nová podoba Grand Prix mít.
Už bylo předloženo několik návrhů, včetně reverzního postavení na startu, zavedení závodního sprintu, ale nesetkaly se s příznivým ohlasem. Informovali jsme i o iniciativě Johnnyho Herberta, který by chtěl o víkendu uspořádat dva závody: jeden hodnocený za tým, druhý za piloty.
Proces to není jednoduchý, proto se do debaty o jeho případných změnách hodlají zapojit i pořadatelé Grand Prix, sponzoři i zástupci médií, kteří chtějí s týmovými šéfy a špičkami F1 posoudit případné možnosti přepracování samotných závodů. Rozhodně by však nemělo třeba jen k dílčím změnám dojít dříve než v roce 2017.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.