Otázka trestu za způsobenou kolizi, toť téma, které loni hýbalo nejen názorovými fóry sociálních sítí. Pilotům, ale i fanouškům vadila různá rozhodnutí, někdy za prakticky stejný incident zcela rozdílá. Týmy nyní žádají, aby byli komisaři shovívavější.
Ve Formuli 1 se málo předjíždí, takový hlas se poslední roky nese paddockem stále častěji. Během jednání Strategické skupiny F1 se právě otázka nedostatku intenzivních soubojů o pozice řešila. Není překvapivé, že zúčastnění se většinou shodli v tom, že piloti si často útok na lepší pozici rozmyslí, aby nebyli vystaveni postihu.
Nejde jenom o okamžité tresty, ať přidaný určitý počet vteřin ke konečnému výsledku, průjezd boxy nebo Stop & Go zastávka, hříšník se také může dočkat trestných bodů do svého licenčního "průkazu".
Protože si týmové šéfové myslí, že piloti by rozhodně byli ochotni mnohem více riskovat, dohodli se se Strategickou skupinou F1 na odeslání formální žádosti Komisi F1, aby při posuzování závodních incidentů byli v budoucnu její členové více shovívaví, zvláště co se týče udělování sankcí.
Dostane F1 nový kabát?Zatím by se nejednalo o vzhled, nýbrž provedení kvalifikace a závodů, případně změny struktury celého závodního víkendu. Měl by se rozběhnout konzultační proces právě o otázce, zda je změna nutná, a pokud ano, jakou formu by měla nová podoba Grand Prix mít.
Už bylo předloženo několik návrhů, včetně reverzního postavení na startu, zavedení závodního sprintu, ale nesetkaly se s příznivým ohlasem. Informovali jsme i o iniciativě Johnnyho Herberta, který by chtěl o víkendu uspořádat dva závody: jeden hodnocený za tým, druhý za piloty.
Proces to není jednoduchý, proto se do debaty o jeho případných změnách hodlají zapojit i pořadatelé Grand Prix, sponzoři i zástupci médií, kteří chtějí s týmovými šéfy a špičkami F1 posoudit případné možnosti přepracování samotných závodů. Rozhodně by však nemělo třeba jen k dílčím změnám dojít dříve než v roce 2017.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.