Dvoudenní mítink o budoucnosti Formule 1 v Ženevě přinesl, jak se nakonec zdá, poněkud optimističtější náhled na budoucnost královny motoristického sportu. Světová média hovoří o pozitivním výsledku.
Počáteční reakce bez bližších informací byly zdrženlivé, hlavní bod, totiž dohoda o snížení cen pohonných jednotek pro zákaznické týmy, prošla na obou stranách. Jednoduše řečeno, každý, do požaduje motor, bude uspokojen.
Návrh, který předložili výrobci Mercedes, Ferrari, Renault a Honda v podstatě eliminuje zavedení nového nezávislého motoru v roce 2017. Všechny zmíněné automobilky se v podstatě rozhodly snížit cenu svých motorů. Podle dostupných informací z původní ceny 20 milionů eur (14,3 mil. $) ročně slevily pro své zákazníky na 12 milionů € (8,6 mil. $). Tento ústupek byl dosažen výměnou za slib, že přeplňované šestiválce zůstanou v platnosti minimálně do sezóny 2020 navzdory tomu, že Ecclestone žádá zcela novou podobu motorů.
Aktuální je také eventualita, že piloti budou mít možnost použít bez dalších penalizací tři převodovky. Toto nařízení by mělo s další úpravou předpisů vstoupit do platnosti v sezóně 2018. Zmíněné návrhy však ještě musí ratifikovat Světová rada motoristického sportu v březnu.
Nicméně se zdá, že první sezónní "mokré" testy v Le Castellet na trati Paul Ricard už se ponesou v poněkud klidnější atmosféře.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.