Dvoudenní mítink o budoucnosti Formule 1 v Ženevě přinesl, jak se nakonec zdá, poněkud optimističtější náhled na budoucnost královny motoristického sportu. Světová média hovoří o pozitivním výsledku.
Počáteční reakce bez bližších informací byly zdrženlivé, hlavní bod, totiž dohoda o snížení cen pohonných jednotek pro zákaznické týmy, prošla na obou stranách. Jednoduše řečeno, každý, do požaduje motor, bude uspokojen.
Návrh, který předložili výrobci Mercedes, Ferrari, Renault a Honda v podstatě eliminuje zavedení nového nezávislého motoru v roce 2017. Všechny zmíněné automobilky se v podstatě rozhodly snížit cenu svých motorů. Podle dostupných informací z původní ceny 20 milionů eur (14,3 mil. $) ročně slevily pro své zákazníky na 12 milionů € (8,6 mil. $). Tento ústupek byl dosažen výměnou za slib, že přeplňované šestiválce zůstanou v platnosti minimálně do sezóny 2020 navzdory tomu, že Ecclestone žádá zcela novou podobu motorů.
Aktuální je také eventualita, že piloti budou mít možnost použít bez dalších penalizací tři převodovky. Toto nařízení by mělo s další úpravou předpisů vstoupit do platnosti v sezóně 2018. Zmíněné návrhy však ještě musí ratifikovat Světová rada motoristického sportu v březnu.
Nicméně se zdá, že první sezónní "mokré" testy v Le Castellet na trati Paul Ricard už se ponesou v poněkud klidnější atmosféře.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.