Zákulisí některých přestupů, na první pohled nepříliš logických, se mnohdy vůbec nepodaří objasnit. U těch ostatních to může trvat týdny, měsíce i roky, než se dopracujeme ke zjištění, jak to tenkrát bylo.
Nyní přišel šéf Red Bullu Christian Horner s tvrzením, že to byl on, kdo povzbudil Mercedes, aby v roce 2012 uzavřel kontrakt s Lewisem Hamiltonem. Horner sdělil britskému časopisu F1 Racing, že mistr světa posledních dvou sezón se původně chtěl přesunout k týmu Red Bull.
"Opravdu hodně stál o to, aby za nás jezdil. Ale neexistoval způsob, jak ho k nám dostat, pokud jsme měli v týmu Sebastiana Vettela," vysvětluje Horner a dodává, že dal Mercedesu přátelskou radu, aby místo odcházejícího sedminásobného šampiona Michaela Schumachera angažovali britského pilota. "McLaren byl v letech 2011 a 2012 co do konkurenceschopnosti velmi silný, takže jsem si myslel, že pro nás bude lepší, když se Hamilton »uklidí« k Mercedesu, kde bude méně nebezpečný než u McLarenu."
I ty sebelépe myšlené kroky někdy nevyjdou. To si musí nyní přiznat i Horner, zvláště po dominantních výkonech Lewise v týmu Stříbrných šípů. "Popostrčil jsem tehdy Niki Laudu, aby Hamiltona od McLarenu přetáhl a tím ho oslabil - jenže kdo tehdy mohl tušit, že se Mercedes stane takovým vládcem F1, jakým dnes je," komentuje nepovedený záměr Horner.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.