Zákulisí některých přestupů, na první pohled nepříliš logických, se mnohdy vůbec nepodaří objasnit. U těch ostatních to může trvat týdny, měsíce i roky, než se dopracujeme ke zjištění, jak to tenkrát bylo.
Nyní přišel šéf Red Bullu Christian Horner s tvrzením, že to byl on, kdo povzbudil Mercedes, aby v roce 2012 uzavřel kontrakt s Lewisem Hamiltonem. Horner sdělil britskému časopisu F1 Racing, že mistr světa posledních dvou sezón se původně chtěl přesunout k týmu Red Bull.
"Opravdu hodně stál o to, aby za nás jezdil. Ale neexistoval způsob, jak ho k nám dostat, pokud jsme měli v týmu Sebastiana Vettela," vysvětluje Horner a dodává, že dal Mercedesu přátelskou radu, aby místo odcházejícího sedminásobného šampiona Michaela Schumachera angažovali britského pilota. "McLaren byl v letech 2011 a 2012 co do konkurenceschopnosti velmi silný, takže jsem si myslel, že pro nás bude lepší, když se Hamilton »uklidí« k Mercedesu, kde bude méně nebezpečný než u McLarenu."
I ty sebelépe myšlené kroky někdy nevyjdou. To si musí nyní přiznat i Horner, zvláště po dominantních výkonech Lewise v týmu Stříbrných šípů. "Popostrčil jsem tehdy Niki Laudu, aby Hamiltona od McLarenu přetáhl a tím ho oslabil - jenže kdo tehdy mohl tušit, že se Mercedes stane takovým vládcem F1, jakým dnes je," komentuje nepovedený záměr Horner.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.