Zatímco domácí prostředí vábí k známému a pochopitelnému "leden, za kamna vlezem", týmy F1 mají napilno, protože zkrácené termíny je nutí nevynechat ani minutu drahocenného času. To je pochopitelně případ McLarenu, který touží po rehabilitaci za minulý ročník.
McLaren vkládá naděje do nového konceptu, který je nazýván size zero (velikost nula), který považuje za důležitý krok na cestě vpřed. Závodní inženýr Eric Boullier však ale v žádném případě nehodlá litovat ničeho, co tým v minulém roce musel prodělat. Podle něj je třeba zkusit něco nového, aby zmírnil propast mezi týmy Mecedes a Ferrari.
"Ohledně roku 2015 necítíme žádnou lítost. Pokud chcete vyhrát, nemůžete kopírovat ostatní. Musíte přijít na něco lepšího. Věděli jsme, že budeme muset projít bolestným obdobím, jen jsme netušili, že to bude tak velké. Ale nikdy jsme nezapochybovali, že musíme pracovat na řešeních, která jsou lepší než jakými disponují současné dominantní týmy," dodává k tomu Boullier.
Na otázku, zda je "size zero" tím správným řešením pro rok 2016 a zda Boullier věří, že tým vstoupil na cestu návratu na výsluní, následovala výstižná odpověď: "Ano, určitě."
O další pokrok se mají postarat nové týmové tváře - Peter Podromou z aerodynamického oddělení spolupracující s Guillaumem Cattelanim. Podromou přišel do týmu z Red Bullu a Boullier zejména jeho přítomnost vítá. "Přináší do týmu novou filozofii, to je jeho hlavní zásluha. Zatím jsme velice spokojeni a věříme, že to je teprve začátek. Je třeba si uvědomit, že F1 měla před pěti lety mnohem větší volnost, ta nám nyní chybí. Je tu plno omezení, což znamená, že je obtížnější dohnat soupeře. Ale letošní vůz bude lepší než loňský, takže věřím, že jsme o další krok kupředu," dodává Boullier.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.