Zatímco domácí prostředí vábí k známému a pochopitelnému "leden, za kamna vlezem", týmy F1 mají napilno, protože zkrácené termíny je nutí nevynechat ani minutu drahocenného času. To je pochopitelně případ McLarenu, který touží po rehabilitaci za minulý ročník.
McLaren vkládá naděje do nového konceptu, který je nazýván size zero (velikost nula), který považuje za důležitý krok na cestě vpřed. Závodní inženýr Eric Boullier však ale v žádném případě nehodlá litovat ničeho, co tým v minulém roce musel prodělat. Podle něj je třeba zkusit něco nového, aby zmírnil propast mezi týmy Mecedes a Ferrari.
"Ohledně roku 2015 necítíme žádnou lítost. Pokud chcete vyhrát, nemůžete kopírovat ostatní. Musíte přijít na něco lepšího. Věděli jsme, že budeme muset projít bolestným obdobím, jen jsme netušili, že to bude tak velké. Ale nikdy jsme nezapochybovali, že musíme pracovat na řešeních, která jsou lepší než jakými disponují současné dominantní týmy," dodává k tomu Boullier.
Na otázku, zda je "size zero" tím správným řešením pro rok 2016 a zda Boullier věří, že tým vstoupil na cestu návratu na výsluní, následovala výstižná odpověď: "Ano, určitě."
O další pokrok se mají postarat nové týmové tváře - Peter Podromou z aerodynamického oddělení spolupracující s Guillaumem Cattelanim. Podromou přišel do týmu z Red Bullu a Boullier zejména jeho přítomnost vítá. "Přináší do týmu novou filozofii, to je jeho hlavní zásluha. Zatím jsme velice spokojeni a věříme, že to je teprve začátek. Je třeba si uvědomit, že F1 měla před pěti lety mnohem větší volnost, ta nám nyní chybí. Je tu plno omezení, což znamená, že je obtížnější dohnat soupeře. Ale letošní vůz bude lepší než loňský, takže věřím, že jsme o další krok kupředu," dodává Boullier.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.