Zatímco domácí prostředí vábí k známému a pochopitelnému "leden, za kamna vlezem", týmy F1 mají napilno, protože zkrácené termíny je nutí nevynechat ani minutu drahocenného času. To je pochopitelně případ McLarenu, který touží po rehabilitaci za minulý ročník.
McLaren vkládá naděje do nového konceptu, který je nazýván size zero (velikost nula), který považuje za důležitý krok na cestě vpřed. Závodní inženýr Eric Boullier však ale v žádném případě nehodlá litovat ničeho, co tým v minulém roce musel prodělat. Podle něj je třeba zkusit něco nového, aby zmírnil propast mezi týmy Mecedes a Ferrari.
"Ohledně roku 2015 necítíme žádnou lítost. Pokud chcete vyhrát, nemůžete kopírovat ostatní. Musíte přijít na něco lepšího. Věděli jsme, že budeme muset projít bolestným obdobím, jen jsme netušili, že to bude tak velké. Ale nikdy jsme nezapochybovali, že musíme pracovat na řešeních, která jsou lepší než jakými disponují současné dominantní týmy," dodává k tomu Boullier.
Na otázku, zda je "size zero" tím správným řešením pro rok 2016 a zda Boullier věří, že tým vstoupil na cestu návratu na výsluní, následovala výstižná odpověď: "Ano, určitě."
O další pokrok se mají postarat nové týmové tváře - Peter Podromou z aerodynamického oddělení spolupracující s Guillaumem Cattelanim. Podromou přišel do týmu z Red Bullu a Boullier zejména jeho přítomnost vítá. "Přináší do týmu novou filozofii, to je jeho hlavní zásluha. Zatím jsme velice spokojeni a věříme, že to je teprve začátek. Je třeba si uvědomit, že F1 měla před pěti lety mnohem větší volnost, ta nám nyní chybí. Je tu plno omezení, což znamená, že je obtížnější dohnat soupeře. Ale letošní vůz bude lepší než loňský, takže věřím, že jsme o další krok kupředu," dodává Boullier.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.