Otázka alternativního motoru čeřila názorovou hladinu Formule 1 delší dobu. Nyní se začíná vyjasňovat a je docela možné, že všelék, na který sázeli Bernie Ecclestone a Jean Todt, vůbec nedostane prostor.
Tím by se situace také značně zkomplikovala pro Red Bull, který od sezóny 2017 plánoval právě toto řešení. Teď se však zdá, že tato varianta vůbec nepřijde na přetřes. Důvodem je je protinávrh, který vzešel ze společné iniciativy Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy.
Automobilky deklarovaly na hlavičkovém papíře Ferrari, ovšem označeného rovněž logy ostatních značek, jednotu a předložily tuto alternativu: Hybridní motor bude stát v roce 2017 namísto 18 milionů eur pouze dvanáct. Snížení ceny má být dosaženo standardizací některých komponentů. Zítra, tedy 19. ledna, má být záležitosti posouzena skupinou čítající 26 členů. Každý z jedenácti týmů F1 má jeden hlas, zbytek připadá na zástupce Automobilové federace (FIA) a FOM, marketingovou společnosti Bernie Ecclestonea.
Zástupci Red Bullu se před zítřejším hlasováním nechali slyšet: "S tím, že by hlasování dopadlo pro nás pozitivně už nepočítáme. Jedinou výhodu vidíme v tom, že nyní budou moci přijít noví výrobci pohonných jednotek." Stojí za to připomenout, že v minulosti, ještě před vypuknutím skandálu v koncernu Volkswagen, bylo v souvislosti se vstupem nového dodavatele motorů do F1 zmiňováno Audi.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.