Bývalý hlavní konstruktér Ferrari Nikolas Tombazis byl jmenován šéfem aerodynamického oddělení stáje Manor.
Tombazis v Maranellu před velkými čistkami na konci roku 2014 strávil 9 let. Předtím pracoval také pro McLaren či pro Benetton, prostřednictvím kterého vstoupil v sezóně 1992 do Formule 1.
"Je mi potěšením oznámit Nikolas na pozici šéfa aerodynamiky. Věřím, že toto jmenováním zesílí snahy velmi talentovaného týmu konstruktérů, který v posledních letech neměl příležitost předvést v plné míře své zkušenosti a schopnosti," uvádí technický ředitel John McQuilliam.
"Jsem si jistý tím, že společně s pohonnou jednotkou Mercedes a s převodovkou a technickým partnerstvím Williamsu nám nová struktura aerodynamického oddělení poskytne sílu zkonstruovat a neustále vyvíjet konkurenceschopná závodní auta, která nás pomůžou nasměrovat vstříc našim dlouhodobým ambicím," dodává McQuilliam.
Sedmačtyřicetiletý zkušený řecký konstruktér své jmenování komentuje slovy: "Jsem moc rád, že se můžu v tomto vzrušujícím období jeho vývoje přidat k Manoru. Tým má působivé plány a investuje do těch správných oblastí, aby na dráze naplnil své ambice, takže se hodně těším na to, že budu součástí této cesty.
Existující konstrukční tým už je velmi silný a těším se na spolupráci se skupinou lidí, abych co nejvíce využil příležitostí, které před námi leží, a pomohl nám v příštích sezónách dosáhnout v poli pokroků."
Manor je posledním z týmů, který dosud nepotvrdil svou jezdeckou sestavu pro letošní sezónu. Na konci minulého ročníku prošel personálním zemětřesením, když jej opustili šéf John Booth a sportovní ředitel a prezident v jedné osobě - Graeme Lowdon. Na pozici závodního ředitel prozměnu přišel Dave Ryan.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.