Šéf italského výrobce pneumatik se domnívá, že avizovaného zrychlení monopostů v roce 2017 bude dosaženo i bez aerodynamické podpory, která nebyla pro monoposty Formule 1 doporučena.
Na počátku týdne byly zrušeny plánované aerodynamické úpravy pravidel z důvodu obav Mercedesu a Pirelli, podle nichž by zvýšený přítlak znamenal neúměrné zatížení pneumatik. Paul Hembery se však domnívá, že předpokládaného zrychlení o pět vteřin lze i tak dosáhnout.
Jak šéf Pirelli Motorsport uvedl, vyrobit pneumatiku, která by zvládla zatížení po aerodynamických úpravách, by nebyl problém, vydržela by i zvýšenou zátěž, ovšem bylo by to na úkor vlastního závodění.
"Jsme schopni vyrobit jakoukoli pneumatiku, která snese zatížení jaké si jen lze představit, ale nebude to stejný výrobek jako ty, které používáme dnes. Takže pokud chcete o padesát, šedesát procent vyšší zátěž kvůli jiné aerodynamice, už to nebude pneumatika jako v několika posledních sezónách. Naše indikace je prostá, pokud chcete zachovat normu, kterou máme nyní v F1, musíte přijmout jistá omezení zátěže," uvedl Hembery ve čtvrtek (13. 1.) u příležitosti akce Autosport International.
Šéf Pirelli se nicméně domnívá, že pokud v roce 2017 budou použity širší pneumatiky a vozy, tato skutečnost vynahradí nedostatek přítlaku mnohem přirozenějším způsobem. "Od minulého roku do sezóny 2017 bude probíhat přirozený vývoj. Zavedením širších gum a monopostů se dopracujeme ke čtyřem až pěti vteřinám navíc," tvrdí Hembery.
Podle jeho názoru by mělo být pečlivě zváženo, zda má dojít ke zrychlení monopostů výhradně prostřednictvím rychlejších průjezdů zatáčkami, jak to bylo navrženo.
"Největší úsporu času získáte díky širším pneumatikám na rovinkách. Když jsme vstoupili do F1, vzpomínám si, že Ross Brawn byl vedoucím pracovní skupiny zaobírající se pneumatikami. Jedna z jeho prvních poznámek zněla »Nechceme být rychlejší v zatáčkách«. Takže pokud nás někdo požádá, aby byly vozy rychlejší v zatáčkách, musíme být velmi opatrní. Lidé si musí uvědomit, že výkon vozů už je hodně velký a pět vteřin je dost značná změna. Je třeba mít jistotu, že jdeme správným směrem," dodává Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.