Šéf italského výrobce pneumatik se domnívá, že avizovaného zrychlení monopostů v roce 2017 bude dosaženo i bez aerodynamické podpory, která nebyla pro monoposty Formule 1 doporučena.
Na počátku týdne byly zrušeny plánované aerodynamické úpravy pravidel z důvodu obav Mercedesu a Pirelli, podle nichž by zvýšený přítlak znamenal neúměrné zatížení pneumatik. Paul Hembery se však domnívá, že předpokládaného zrychlení o pět vteřin lze i tak dosáhnout.
Jak šéf Pirelli Motorsport uvedl, vyrobit pneumatiku, která by zvládla zatížení po aerodynamických úpravách, by nebyl problém, vydržela by i zvýšenou zátěž, ovšem bylo by to na úkor vlastního závodění.
"Jsme schopni vyrobit jakoukoli pneumatiku, která snese zatížení jaké si jen lze představit, ale nebude to stejný výrobek jako ty, které používáme dnes. Takže pokud chcete o padesát, šedesát procent vyšší zátěž kvůli jiné aerodynamice, už to nebude pneumatika jako v několika posledních sezónách. Naše indikace je prostá, pokud chcete zachovat normu, kterou máme nyní v F1, musíte přijmout jistá omezení zátěže," uvedl Hembery ve čtvrtek (13. 1.) u příležitosti akce Autosport International.
Šéf Pirelli se nicméně domnívá, že pokud v roce 2017 budou použity širší pneumatiky a vozy, tato skutečnost vynahradí nedostatek přítlaku mnohem přirozenějším způsobem. "Od minulého roku do sezóny 2017 bude probíhat přirozený vývoj. Zavedením širších gum a monopostů se dopracujeme ke čtyřem až pěti vteřinám navíc," tvrdí Hembery.
Podle jeho názoru by mělo být pečlivě zváženo, zda má dojít ke zrychlení monopostů výhradně prostřednictvím rychlejších průjezdů zatáčkami, jak to bylo navrženo.
"Největší úsporu času získáte díky širším pneumatikám na rovinkách. Když jsme vstoupili do F1, vzpomínám si, že Ross Brawn byl vedoucím pracovní skupiny zaobírající se pneumatikami. Jedna z jeho prvních poznámek zněla »Nechceme být rychlejší v zatáčkách«. Takže pokud nás někdo požádá, aby byly vozy rychlejší v zatáčkách, musíme být velmi opatrní. Lidé si musí uvědomit, že výkon vozů už je hodně velký a pět vteřin je dost značná změna. Je třeba mít jistotu, že jdeme správným směrem," dodává Hembery.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.