Ten obrázek všichni dobře známe, odeznějí hymny, tři nejlepší v závodě jsou dekorováni cenami, které jim předávají politické či sportovní osobnosti toho kterého státu, a pak zazní výkřik: ... and now the champagne!
Patnáct let na stupních vítězů tryskal lahodný mok z lahví nesoucích etiketu Mumm. Tato éra nyní končí - jak bylo oznámeno, na její místo nastoupí šampaňské Moët et Chandon, slavící návrat do F1 nejen jako dodavatel oslavných bublinek na pódia, ale také v roli sponzora McLarenu (více zde). Mumm ovšem bude nadále v motoristickém sportu působit, protože už na konci loňského roku avizoval svou účast v seriálu Formule E.
"Jsme hrdí na naši minulost a také na fakt, že jsme patnáct let působili jako oficiální dodavatelé šampaňského pro Formuli 1. Vidím v tom obrovský úspěch, pokud jde o zviditelnění a přítomnost v povědomí fanoušků. Musíme však neustále inovovat, přitahovat a rozšiřovat hranice naší působnosti, proto jsme se rozhodli prozkoumat novou příležitost, která se týká Formule E," vyjádřil zástupce koncernu Pernod Ricard nový směr značky Mumm, která pod zmíněnou společnost spadá.
"Je to skutečně radikální změna, která souvisí s hodnotami naší značky a akceptuje přirozený vývoj v motoristickém sportu," praví se dále v prohlášení. Mumm před patnácti lety převzal štafetu právě od Moët Chandon, tato značka předtím působila ve Formuli 1 jako oficiální dodavatel šampaňského v letech 1966 až 1999.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.