Ten obrázek všichni dobře známe, odeznějí hymny, tři nejlepší v závodě jsou dekorováni cenami, které jim předávají politické či sportovní osobnosti toho kterého státu, a pak zazní výkřik: ... and now the champagne!
Patnáct let na stupních vítězů tryskal lahodný mok z lahví nesoucích etiketu Mumm. Tato éra nyní končí - jak bylo oznámeno, na její místo nastoupí šampaňské Moët et Chandon, slavící návrat do F1 nejen jako dodavatel oslavných bublinek na pódia, ale také v roli sponzora McLarenu (více zde). Mumm ovšem bude nadále v motoristickém sportu působit, protože už na konci loňského roku avizoval svou účast v seriálu Formule E.
"Jsme hrdí na naši minulost a také na fakt, že jsme patnáct let působili jako oficiální dodavatelé šampaňského pro Formuli 1. Vidím v tom obrovský úspěch, pokud jde o zviditelnění a přítomnost v povědomí fanoušků. Musíme však neustále inovovat, přitahovat a rozšiřovat hranice naší působnosti, proto jsme se rozhodli prozkoumat novou příležitost, která se týká Formule E," vyjádřil zástupce koncernu Pernod Ricard nový směr značky Mumm, která pod zmíněnou společnost spadá.
"Je to skutečně radikální změna, která souvisí s hodnotami naší značky a akceptuje přirozený vývoj v motoristickém sportu," praví se dále v prohlášení. Mumm před patnácti lety převzal štafetu právě od Moët Chandon, tato značka předtím působila ve Formuli 1 jako oficiální dodavatel šampaňského v letech 1966 až 1999.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.