Pokud má Formule 1 v průběhu následujících dosáhnout větší popularity, nesmí se věnovat pouze rozebírání problematických okolností, ale hledat cestu ke zlepšení. Takový je názor čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta.
Francouzský šampion Alan Marie Pascal Prost, který 24. února oslaví 61. narozeniny, získal své čtyři tituly v letech 1985, 1986, 1989 a 1993. Na svém kontě má 51 vítězství a 199 Grand Prix. "Povedlo se mi něco podobného, jako Jackie Stewartovi, jen jsem ho předběhl o sto závodů," prohlásil s úsměvem po skončení své kariéry. Už dříve rodák z Lorette několikrát vyjádřil obavy o budoucnost F1. V současné době se domnívá, že je lepší si schovat připomínky spíš pro sebe, protože F1 stálá kritika škodí. Nutné je především jednat.
"Z tohoto úhlu pohledu není třeba, abych do této záležitosti zásadně vstupoval a také vám povím proč: lidé pouze mluví o jedné věci a to je hlavní problém Formule 1. Zabývají se motorem, podvozkem, pak se podívají do předpisů, ale podle mého názoru musíme na věc nahlížet komplexně, což bude nějakou dobu trvat. Nesmíme dopustit, aby negativa vedla k přílišné koncentraci na jednu oblast, je nutná široká škála revizních opatření," tvrdí Prost.
Na otázku, zda on sám má stejné obavy jako Todt a Ecclestone, kteří na základě klesajících čísel televizních diváků a z obav o rostoucí náklady dostali mandát k provedení změn, Prost připustil, že je sdílí. "Jak jsem ale řekl, lepší bude provést celý balík změn. Nejde jen o motor nebo podvozek, musí se to týkat celku, veškerých sportovních předpisů. Je problém to veřejně prezentovat, protože kolikrát nacházím své citace, které vůbec nereprezentují to, co chci říci. Je třeba dát možnost malým týmům, aby se zvýšila jejich konkurenceschopnost, a to nejen tím, že jim dáme víc peněz. Je třeba vyjít jim vstříc v pravidlech, zejména pak těch technických," domnívá se bývalý mistr světa F1.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.