Pokud má Formule 1 v průběhu následujících dosáhnout větší popularity, nesmí se věnovat pouze rozebírání problematických okolností, ale hledat cestu ke zlepšení. Takový je názor čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta.
Francouzský šampion Alan Marie Pascal Prost, který 24. února oslaví 61. narozeniny, získal své čtyři tituly v letech 1985, 1986, 1989 a 1993. Na svém kontě má 51 vítězství a 199 Grand Prix. "Povedlo se mi něco podobného, jako Jackie Stewartovi, jen jsem ho předběhl o sto závodů," prohlásil s úsměvem po skončení své kariéry. Už dříve rodák z Lorette několikrát vyjádřil obavy o budoucnost F1. V současné době se domnívá, že je lepší si schovat připomínky spíš pro sebe, protože F1 stálá kritika škodí. Nutné je především jednat.
"Z tohoto úhlu pohledu není třeba, abych do této záležitosti zásadně vstupoval a také vám povím proč: lidé pouze mluví o jedné věci a to je hlavní problém Formule 1. Zabývají se motorem, podvozkem, pak se podívají do předpisů, ale podle mého názoru musíme na věc nahlížet komplexně, což bude nějakou dobu trvat. Nesmíme dopustit, aby negativa vedla k přílišné koncentraci na jednu oblast, je nutná široká škála revizních opatření," tvrdí Prost.
Na otázku, zda on sám má stejné obavy jako Todt a Ecclestone, kteří na základě klesajících čísel televizních diváků a z obav o rostoucí náklady dostali mandát k provedení změn, Prost připustil, že je sdílí. "Jak jsem ale řekl, lepší bude provést celý balík změn. Nejde jen o motor nebo podvozek, musí se to týkat celku, veškerých sportovních předpisů. Je problém to veřejně prezentovat, protože kolikrát nacházím své citace, které vůbec nereprezentují to, co chci říci. Je třeba dát možnost malým týmům, aby se zvýšila jejich konkurenceschopnost, a to nejen tím, že jim dáme víc peněz. Je třeba vyjít jim vstříc v pravidlech, zejména pak těch technických," domnívá se bývalý mistr světa F1.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.