Pokud má Formule 1 v průběhu následujících dosáhnout větší popularity, nesmí se věnovat pouze rozebírání problematických okolností, ale hledat cestu ke zlepšení. Takový je názor čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta.
Francouzský šampion Alan Marie Pascal Prost, který 24. února oslaví 61. narozeniny, získal své čtyři tituly v letech 1985, 1986, 1989 a 1993. Na svém kontě má 51 vítězství a 199 Grand Prix. "Povedlo se mi něco podobného, jako Jackie Stewartovi, jen jsem ho předběhl o sto závodů," prohlásil s úsměvem po skončení své kariéry. Už dříve rodák z Lorette několikrát vyjádřil obavy o budoucnost F1. V současné době se domnívá, že je lepší si schovat připomínky spíš pro sebe, protože F1 stálá kritika škodí. Nutné je především jednat.
"Z tohoto úhlu pohledu není třeba, abych do této záležitosti zásadně vstupoval a také vám povím proč: lidé pouze mluví o jedné věci a to je hlavní problém Formule 1. Zabývají se motorem, podvozkem, pak se podívají do předpisů, ale podle mého názoru musíme na věc nahlížet komplexně, což bude nějakou dobu trvat. Nesmíme dopustit, aby negativa vedla k přílišné koncentraci na jednu oblast, je nutná široká škála revizních opatření," tvrdí Prost.
Na otázku, zda on sám má stejné obavy jako Todt a Ecclestone, kteří na základě klesajících čísel televizních diváků a z obav o rostoucí náklady dostali mandát k provedení změn, Prost připustil, že je sdílí. "Jak jsem ale řekl, lepší bude provést celý balík změn. Nejde jen o motor nebo podvozek, musí se to týkat celku, veškerých sportovních předpisů. Je problém to veřejně prezentovat, protože kolikrát nacházím své citace, které vůbec nereprezentují to, co chci říci. Je třeba dát možnost malým týmům, aby se zvýšila jejich konkurenceschopnost, a to nejen tím, že jim dáme víc peněz. Je třeba vyjít jim vstříc v pravidlech, zejména pak těch technických," domnívá se bývalý mistr světa F1.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.