Dennis: F1 by v éře po Ecclestoneovi mohla navýšit příjmy

Dennis je proslulý svými názory na vše kolem F1
Dennis je proslulý svými názory na vše kolem F1, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 13. ledna 2016 12:00
Sdílej:

Formule 1 má potenciál přilákat v dlouhodobém horizontu mnohem větší zdroje příjmů, ovšem taková situace může nastat i krátce po skončení Ecclestoneovy éry. To si myslí šéf McLarenu Ron Dennis.

V posledních měsících se v otázce maximalizace obchodní příležitostí F1 zvedá zájem, doprovázený otázkou, zda majitelům CVC neplyne do kapes příliš mnoho prostředků. Právě ohledně prodeje CVC Group a předpokládaného konce Ecclestoneova vlivu se pro Formuli 1 otevírá nová budoucnost.

"Nemyslím, že by se někdo chystal koupit Formuli 1 s cílem přijít o peníze. Každý ji chce mít z toho důvodu, že očekává jejich příliv. Přitom nejdůležitější není to, kdo ji vlastní, ale kdo ji vede. A je pochopitelné, že přijít po Berniem bude nesmírně těžké. Musí to být zcela odlišný přístup, protože Bernie byl jen jeden - jeho styl, zkušenosti, znalosti, přístup i schopnost agresivního vyjednávání. Ne každý má podobné schopnosti, proto si myslím, že jeho odchodem se tahle éra uzavře a bude třeba přijít s novým modelem," domnívá se Dennis.

Boss McLarenu se dále domnívá, že následnou existenci F1 lze přirovnat k horské dráze. "Věřím, že bude nadále posilovat. Nemohu vyloučit, že teď na nějakou dobu poněkud poklesne a pak zase vystřelí nahoru. Možná se to obtížně chápe, ale podívejte se na situaci ve fotbalu ve Velké Británii nebo v jiných sportech v Americe. Tam jsou příjmy ještě vyšší."

Dennis věří ve vyšší příjmy i proto, že stále považuje F1 za "zdravý sportovní produkt" a myslí si, že pořád má co nabídnout. "Je to pořád dobrá podívaná. I když máme období dominance Mercedesu, což jsme my prožili v minulosti, a lidé mluví o tom, jak F1 upadá. Ale pořád existuje slušný počet předjížděcích manévrů a konkurenceschopnost mezi piloty Mercedesu, což se odráží v mediální pozornost. Zdaleka tedy není vše pozitivní, ale určitá část je dobrá. Z toho plyne moje přesvědčení, že F1 může své příjmy navýšit. Není to žádná forma kritiky směrem k CVC nebo Ecclestoneovi. Prostě si jenom myslím, že k tomu v budoucnu dojde," končí svou úvahu Dennis.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.