Formule 1 má potenciál přilákat v dlouhodobém horizontu mnohem větší zdroje příjmů, ovšem taková situace může nastat i krátce po skončení Ecclestoneovy éry. To si myslí šéf McLarenu Ron Dennis.
V posledních měsících se v otázce maximalizace obchodní příležitostí F1 zvedá zájem, doprovázený otázkou, zda majitelům CVC neplyne do kapes příliš mnoho prostředků. Právě ohledně prodeje CVC Group a předpokládaného konce Ecclestoneova vlivu se pro Formuli 1 otevírá nová budoucnost.
"Nemyslím, že by se někdo chystal koupit Formuli 1 s cílem přijít o peníze. Každý ji chce mít z toho důvodu, že očekává jejich příliv. Přitom nejdůležitější není to, kdo ji vlastní, ale kdo ji vede. A je pochopitelné, že přijít po Berniem bude nesmírně těžké. Musí to být zcela odlišný přístup, protože Bernie byl jen jeden - jeho styl, zkušenosti, znalosti, přístup i schopnost agresivního vyjednávání. Ne každý má podobné schopnosti, proto si myslím, že jeho odchodem se tahle éra uzavře a bude třeba přijít s novým modelem," domnívá se Dennis.
Boss McLarenu se dále domnívá, že následnou existenci F1 lze přirovnat k horské dráze. "Věřím, že bude nadále posilovat. Nemohu vyloučit, že teď na nějakou dobu poněkud poklesne a pak zase vystřelí nahoru. Možná se to obtížně chápe, ale podívejte se na situaci ve fotbalu ve Velké Británii nebo v jiných sportech v Americe. Tam jsou příjmy ještě vyšší."
Dennis věří ve vyšší příjmy i proto, že stále považuje F1 za "zdravý sportovní produkt" a myslí si, že pořád má co nabídnout. "Je to pořád dobrá podívaná. I když máme období dominance Mercedesu, což jsme my prožili v minulosti, a lidé mluví o tom, jak F1 upadá. Ale pořád existuje slušný počet předjížděcích manévrů a konkurenceschopnost mezi piloty Mercedesu, což se odráží v mediální pozornost. Zdaleka tedy není vše pozitivní, ale určitá část je dobrá. Z toho plyne moje přesvědčení, že F1 může své příjmy navýšit. Není to žádná forma kritiky směrem k CVC nebo Ecclestoneovi. Prostě si jenom myslím, že k tomu v budoucnu dojde," končí svou úvahu Dennis.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.