Formule 1 má potenciál přilákat v dlouhodobém horizontu mnohem větší zdroje příjmů, ovšem taková situace může nastat i krátce po skončení Ecclestoneovy éry. To si myslí šéf McLarenu Ron Dennis.
V posledních měsících se v otázce maximalizace obchodní příležitostí F1 zvedá zájem, doprovázený otázkou, zda majitelům CVC neplyne do kapes příliš mnoho prostředků. Právě ohledně prodeje CVC Group a předpokládaného konce Ecclestoneova vlivu se pro Formuli 1 otevírá nová budoucnost.
"Nemyslím, že by se někdo chystal koupit Formuli 1 s cílem přijít o peníze. Každý ji chce mít z toho důvodu, že očekává jejich příliv. Přitom nejdůležitější není to, kdo ji vlastní, ale kdo ji vede. A je pochopitelné, že přijít po Berniem bude nesmírně těžké. Musí to být zcela odlišný přístup, protože Bernie byl jen jeden - jeho styl, zkušenosti, znalosti, přístup i schopnost agresivního vyjednávání. Ne každý má podobné schopnosti, proto si myslím, že jeho odchodem se tahle éra uzavře a bude třeba přijít s novým modelem," domnívá se Dennis.
Boss McLarenu se dále domnívá, že následnou existenci F1 lze přirovnat k horské dráze. "Věřím, že bude nadále posilovat. Nemohu vyloučit, že teď na nějakou dobu poněkud poklesne a pak zase vystřelí nahoru. Možná se to obtížně chápe, ale podívejte se na situaci ve fotbalu ve Velké Británii nebo v jiných sportech v Americe. Tam jsou příjmy ještě vyšší."
Dennis věří ve vyšší příjmy i proto, že stále považuje F1 za "zdravý sportovní produkt" a myslí si, že pořád má co nabídnout. "Je to pořád dobrá podívaná. I když máme období dominance Mercedesu, což jsme my prožili v minulosti, a lidé mluví o tom, jak F1 upadá. Ale pořád existuje slušný počet předjížděcích manévrů a konkurenceschopnost mezi piloty Mercedesu, což se odráží v mediální pozornost. Zdaleka tedy není vše pozitivní, ale určitá část je dobrá. Z toho plyne moje přesvědčení, že F1 může své příjmy navýšit. Není to žádná forma kritiky směrem k CVC nebo Ecclestoneovi. Prostě si jenom myslím, že k tomu v budoucnu dojde," končí svou úvahu Dennis.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.