V týmech Williams a McLaren vyhrál třináct Grand Prix, jednou se stal vicemistrem světa, hned čtyřikrát mu v konečné klasifikaci patřila bronzová příčka. Nyní se David Coulthard vydává na další etapu svého působení v oblasti královny motorsportu.
Společnost Whisper Films, jejímž spoluvlastníkem je vedle někdejšího komentátora F1 Jake Humphreye také čtyřiačtyřicetiletý skotský expilot F1, se bude podílet na produkování pokrytí Formule 1 ve Velké Británii. Poté, co se BBC z úsporných opatření nebude nadále zajišťovat přenosy, oznámila nástupnická Channel 4 za produkčního partnera právě Whisper Films, do níž v minulém roce vstoupila jako menšinový partner.
"Whisper Films má bezkonkurenční produkční tým s více než dvacetiletou zkušeností ve Formuli 1 plus jedinečné kontakty v motoristickém sportu. Channel 4 a Bernie Ecclestone hovořili o novém přístupu, jsem přesvědčen, že máme ideální předpoklady jejich prognózy naplnit." uvedl pro média další spolumajitel firmy Sunil Patel.
Coulthard, který se v nové roli chopí opět moderátorského mikrofonu, Patelova slova potvrdil. "Těším se, že nastává vzrušující doba pro sport a rovněž pro Whisper Films s ohledem na osvědčenou úroveň kreativity a inovací. Svět Formule 1 je příjemně překvapen tím, co tato společnosti pro motorsport udělala, takže jde ze strany Channel 4 o moudré rozhodnutí."
Šéf televizních zpráv Channel 4 Ed Havard dodává: "Náš partner Whisper Films nastínil velmi působivou vizi přenosů z F1 a jejich zpracování, což prokazuje nesporný talent. Také nás velice těší, že David Coulthard bude v centru dění a těšíme se na následující týdny, kdy celý tým začne naplno pracovat."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.