Zástupci francouzské automobilky se nebrání změnám týkajících se motorů v několika dalších letech, protože se domnívá, že současné pohonné jednotky "neodpovídají sportovním nárokům".
Renault dal před několika lety jasně najevo, že setrvá v F1 pouze za předpokladu, že budou přijata pravidla týkající se hybridních turbomotorů. Ta vstoupila v platnost v roce 2014. Toto řešení však bylo zpochybněno především kvůli vysokým nákladům. Další důvody vedly ke snaze řešit situaci alternativními motory. Stávající výrobci pohonných jednotek mají čas do 15. ledna, aby předložili své návrhy, jak nastálou situaci řešit.
Generální ředitel Renault F1 Cyril Abiteboul připouští, že současné motory opravdu nemusí být nejlepší cestou kupředu, na druhou stranu odmítá i příliš radiální eventuality. "Hybridní motory jsou důležité nejen pro Renault, ale pro všechny ostatní výrobce motorů. Když se podíváte na produktové řady většiny značek, tak tu najdete hybridní prvky na všech vozech."
Abiteboul se dále zamýšlí nad vývojem motorů v F1. "Co se týče konkrétních úprav, jejich důležitosti, neměli bychom je přeceňovat. Nejsem docela přesvědčen, že předpisy týkající se motorů jsou zcela vhodné pro daný účel, pro model moderního agregátu F1. Mluvím o show, o nákladech pro výrobce, o ceně pro tým, o hluku, provozuchopnosti a tak dále a tak dále. Nelze pominout ani sportovní prvky s tím vším spojené. Máme systém žetonů, což je velmi matoucí, systém penalizací, což je to samé, zkrátka si nemyslím, že to je nějak geniální systém," pokračuje ředitel Renaultu.
"S ohledem na to, co jsem řekl, bude třeba všechno přepsat, změnit, co je třeba změnit, stanovit, co je potřeba opravit, nebo se pokusit přijít s něčím docela novým? Nejsem si vůbec jist. Problém je, že se snažíme přijít s nějakou inovací, která by měla být průlomem ve srovnání s tím, co bylo předtím, což ale neznamená, že to je geniální řešení. Pravidlem by měl být vývoj, nikoli radikální změny. Je totiž velice otížné odhadnout, jaký efekt taková radikální změna přinese. Ale co se týče změn v předpisech, otevřeně říkáme ano," dodává Abiteboul.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.