Zástupci francouzské automobilky se nebrání změnám týkajících se motorů v několika dalších letech, protože se domnívá, že současné pohonné jednotky "neodpovídají sportovním nárokům".
Renault dal před několika lety jasně najevo, že setrvá v F1 pouze za předpokladu, že budou přijata pravidla týkající se hybridních turbomotorů. Ta vstoupila v platnost v roce 2014. Toto řešení však bylo zpochybněno především kvůli vysokým nákladům. Další důvody vedly ke snaze řešit situaci alternativními motory. Stávající výrobci pohonných jednotek mají čas do 15. ledna, aby předložili své návrhy, jak nastálou situaci řešit.
Generální ředitel Renault F1 Cyril Abiteboul připouští, že současné motory opravdu nemusí být nejlepší cestou kupředu, na druhou stranu odmítá i příliš radiální eventuality. "Hybridní motory jsou důležité nejen pro Renault, ale pro všechny ostatní výrobce motorů. Když se podíváte na produktové řady většiny značek, tak tu najdete hybridní prvky na všech vozech."
Abiteboul se dále zamýšlí nad vývojem motorů v F1. "Co se týče konkrétních úprav, jejich důležitosti, neměli bychom je přeceňovat. Nejsem docela přesvědčen, že předpisy týkající se motorů jsou zcela vhodné pro daný účel, pro model moderního agregátu F1. Mluvím o show, o nákladech pro výrobce, o ceně pro tým, o hluku, provozuchopnosti a tak dále a tak dále. Nelze pominout ani sportovní prvky s tím vším spojené. Máme systém žetonů, což je velmi matoucí, systém penalizací, což je to samé, zkrátka si nemyslím, že to je nějak geniální systém," pokračuje ředitel Renaultu.
"S ohledem na to, co jsem řekl, bude třeba všechno přepsat, změnit, co je třeba změnit, stanovit, co je potřeba opravit, nebo se pokusit přijít s něčím docela novým? Nejsem si vůbec jist. Problém je, že se snažíme přijít s nějakou inovací, která by měla být průlomem ve srovnání s tím, co bylo předtím, což ale neznamená, že to je geniální řešení. Pravidlem by měl být vývoj, nikoli radikální změny. Je totiž velice otížné odhadnout, jaký efekt taková radikální změna přinese. Ale co se týče změn v předpisech, otevřeně říkáme ano," dodává Abiteboul.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.