Šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery uvedl, že výrobce pneumatiky velice pečlivě monitoruje možné aerodynamické výhody, které by se mohly v roce 2016 projevit. Do nové sezóny chce opět přinést větší počet zastávek.
Se zavedením šestiválcových turbomotorů o objemu 1,6 litru se jednou z hlavních oblastí zájmu Pirelli staly zadní pneumatiky z důvodu přenosu točivého momentu z nových pohonných jednotek. Nyní Hembery prohlásil, že pozornost se přenáší na chystaná aerodynamická vylepšení a jejich dopad na výdrž pneumatik a jejich přirozený úbytek.
"Samozřejmě to bude mít velký vliv, protože zatížení se bude přenášet na pneumatiky a její existence je založena právě na jejím úbytku závislém na počtu absolvovaných kol. Delší stinty, které jsme vídali v závěru sezóny 2015 a z nich plynoucí většinou jediná zastávka namísto dvou nebo tří jsou důsledkem větších odolností pneumatik než v předchozích sezónách," říká šéf Pirelli Motorsport.
Hembery proto doufá, že se Pirelli podaří omezit životnost pneumatik, aby se v sezóně 2016 opět zvýšil počet zastávek. "Snažíme se opět trochu zvýšit napětí. Pokoušíme se vytvořit koncept, aby pneumatika vydržela 15-18 kol a tím i návrat ke dvěma nebo třem zastávkám, tedy scénář, od něhož jsme se trochu odklonili," dodává Hembery.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.